VYBERTE SI REGION

Závěrečný Epilog ozdobí silničář Abraham

Brno - Poslední letošní klání na Masarykově okruhu určí vytrvalostní mistry okruhových závodů, které si vyzkouší i brněnský motocyklový jezdec.

21.10.2010
SDÍLEJ:

Karel Abraham na Masarykově okruhu.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Naposledy a poprvé. Dvě slova, která se vážou k sobotnímu startu Epilogu na Masarykově okruhu. Šestihodinový vytrvalostní závod bude posledním kláním letošní sezony na brněnské dráze. Zároveň bude premiérou pro jezdce motocyklového mistrovství světa Karla Abrahama, který v něm zažije svou premiéru v automobilových kláních.

Dvacetiletý Brňan ještě před startem musel absolvovat zkoušky, po kterých dostal závodní licenci opravňující ho ke startu. „Je to vyzrálý závodník, který s přehledem zvládl přechod na čtyři kola. Jen si ještě musí zažít odlišnou techniku jízdy,“ hodnotil Abrahamovo vystoupení majitel školy Jiří Mičánek.

Jezdec mezi fanoušky přezdívaný Abaja si chce v Epilogu vyzkoušet ostré závodní tempo z druhého úhlu pohledu. Od závodního týmu Seat dostal včera překvapení – kombinézu s vyšitým svým jménem.

Kromě dvacetiletého Brňana se po okruhu proženou i tisíce koní pod kapotami vozů Mercedes, Audi, BMW, Porsche nebo Ferrari. Dohromady více než čtyřicet posádek ze šesti zemí světa.

Ty začnou bojovat mezi sebou od dvou hodin odpoledne, cílem projedou nejodolnější vozy o šest hodin později. Posledních sto minut už auta pojedou s rozsvícenými světly, což patří k divácky atraktivním specialitám největšího vytrvalostního závodu v České republice.

Napínavý koktejl namíchají už úvodní tři hodiny, jejichž výsledek definitivně stanoví pořadí letošního mezinárodního mistrovství České republiky ve vytrvalostních závodech divize 4.

Zatímco brněnští bratři Jiří a Tomáš Mičánkovi jsou už jistými mistry tříapůllitrové třídy, mezi dvoulitry bojuje o trůn ještě půltucet jezdců. Bývalí sajdkáristé Martin a Tomáš Foukalovi mají na dvojici Vladimír Hybáček– Michal Matějovský k dobru jediný bod. Od šestého v pořadí Mira Horňáka je dělí lehce zlikvidovatelných osm bodů.

Třídu nad 3500 ccm vede na voze Mercedes Benz trio sestávající z Rakušana Luky Lichtnera Hoyera, Tomáše Kostky a týmového bosse Antonína Charouze.

Mičánci proti sobě

Rodinnou sešlost za volantem očekávali fanoušci v případě brněnských Mičánků. Zůstalo ale jen u přání. „O tom, že bychom se s bráchou a otcem sešli v jedné posádce, jsme skutečně uvažovali. Jenomže Tomáš pak měl v termínu Epilogu jet pohárový Porsche Cup v Německu, takže náš společný start zrušili,“ vysvětlil Jiří Mičánek junior.

Nakonec se rozešly cesty i obou bratrů. Starší Jiří osedlá vůz Porsche spolu s Martinem Jermanem, Tomášem Pivodou a formulovým pilotem Tomášem Bugnerem. Mladší Tomáš se bude v kokpitu vozu Renault Clio střídat se závodícím vědcem Josefem Šmardou.

Počet svých startujících vozů zredukoval i brněnský tým Šenkýř Motorsport. „Jedno auto máme rozdělané, u druhého nebyla jasná posádka. Soustředíme se tedy na vůz, v němž pojedu s Petrem Líbalem, Markem Friedem a Michalem Dolákem. Jestli máme obavy ze studeného počasí a chování pneumatik? Myslím že ne, loni byla větší zima a auto fungovalo bez problémů,“ zachoval klid dvojnásobný vrchařský exmistr Evropy Robert Šenkýř, který v dosavadních jedenácti ročnících Epilogu chyběl na startu pouze jednou.

Pořadí po prvních třech hodinách závodu se započítává do mistrovství České republiky. V pátek od 14.45 jsou na programu kvalifikační tréninky, které určí postavení na startu.

Sobotní závod začne ve dvě hodiny odpoledne letmým startem. Diváci mají vstup na všechny otevřené tribuny zdarma.

PROGRAM

Pátek 22. 10. 2010
09.30 – 13.25 volný trénink
14.45 – 20.10 kvalifikace

Sobota 23. 10. 2010
11.00 – 11.20 warm up
13.55 formovací kolo před letmým startem
14.00 – 20.00 šestihodinový závod
JAK SI VEDOU JEZDCI A TÝMY

Stav mezinárodního mistrovství České republiky v závodech na okruzích – divize 4, vytrvalostní:

TŘÍDA DO 2000 CCM

1.-2. Foukal Martin
Honda S2000 ⋌36 bodů
1.-2. Foukal Tomáš
Honda S2000 ⋌36
3.-4. Hybáček Vladimír
Seat Leon SC Tdi ⋌35
3.-4. Matějovský Michal
Seat Leon SC Tdi ⋌35
5. Valášek Milan
Renault Clio RS ⋌34
6. Horňák Miroslav
Renault Clio Sport ⋌33

TŘÍDA DO 3500 CCM
1.-2. Mičánek Jiří jr.
Porsche 997 RSR ⋌58 bodů
1.-2. Mičánek Tomáš
Porsche 997 RSR ⋌58
3. Jerman Martin
Porsche 997 RSR ⋌44
4. Pivoda Tomáš
Porsche 997 RSR ⋌34
5. Kusín Marcel
BMW M3 GTR ⋌30
6. Fried Marek
BMW M3 GTR ⋌29

TŘÍDA NAD 3500 CCM
1.-3. Lichtner Hoyer Luka
Mercedes Benz C-klasse ⋌38 bodů
1.-3. Kostka Tomáš
Mercedes Benz C-klasse ⋌38
1.-3. Charouz Antonín
Mercedes Benz C-klasse ⋌38
4. Enge Tomáš
Mercedes Benz C-klasse ⋌30
5. Vorba Michael
Ferrari 430 ⋌27
6. Konopka Miro
Porsche 997 RS ⋌23

ABSOLUTNÍ POŘADÍ
1. Kostka Tomáš
Mercedes Benz C-klasse ⋌82 bodů
2. Sládečka Filip
Audi A4 DTM ⋌57
3. Lichtner Hoyer Luka
Mercedes Benz C-klasse ⋌46
4. Mičánek Jiří jr.
Porsche 997 RSR ⋌46
5. Charouz Antonín
Mercedes Benz C-klasse ⋌38
6. Konopka Miro
Porsche 997 RS ⋌37

POHÁR TÝMŮ
1. Mičánek Motorsport PZ Inntal⋌⋌94 bodů
2. Charouz Racing systém ⋌76
3. IP Racing Shop s.r.o. ⋌46
4. Šenkýř Motorsport ⋌41
5. Seat Sport Slovakia ⋌35
6. Foukal ⋌32
Doprava na Masarykův okruh:
- bezplatná mimořádná autobusová linka DPMB č. 400. Trasa linky: Mendlovo náměstí – Svážná – Hoštická (Bosonohy) – Troubsko/Veselka – Popůvky (Vintrovna) – Masarykův okruh

Možnosti vstupu:
- vstup na krytou tribunu u startu a cíle a na přírodní tribunu C (Stadion) je bezplatný
- speciální vstupenka do paddocku stojí 100 korun
- naproti kryté tribuny bude pro fanoušky připravena velkoplošná obrazovka přenášející celý závod

PROPOZICE ZÁVODU
- startovat mohou vozy skupin A, N, SP, S2000, Diesel 2000, ST, E1 kategorie 1, DTM, H, pohárové vozy kategorie GT4, GT3, GT2, GT1 a LMGT
- všechny vozy musí být vybaveny katalyzátorem výfukových plynů
- posádku vozu tvoří minimálně dva a maximálně čtyři jezdci. Ti se mohou podílet i na řízení dvou vozů. Každý jezdec může strávit závodě za volantem bez střídání maximálně dvě hodiny. Poté musí mít minimálně hodinovou přestávku
- při formovacím kole před letmým startem do závodu je zakázáno předjíždění
- rychlostní limit v boxové uličce je 60 km/h
- do mezinárodního mistrovství České republiky divize 4 ve třídách do 1400 ccm, 1401–2000 ccm, 2001–3500 ccm a nad 3500 ccm se počítá pouze úvodní tři hodiny šestihodinové­ho klání

AMOS KREJČÍ
TOMÁŠ VALAŠKOVČÁK

21.10.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Odejde Zbrojovce snajpr? Útočník Škoda je v kurzu

Brno - Na podzim nastřílel deset branek, vyšvihl se do čela pořadí kanonýrů vedle renomovaného Davida Lafaty. Brněnský fotbalista Michal Škoda se v zimním přestupovém období patrně stane horkým zbožím. Už kolem něj také někteří zájemci krouží. „Mám nějaké informace od manažera, ale spíš čekám na něco konkrétního, zatím je to jen oťukávání, což moc neřeším," odvětil Deníku Rovnost útočník Zbrojovky.

Předvánoční brigády? Je jich více. A za lepší platy

Brno - Vánoce rodiny stojí mnoho peněz, velká část lidí si tak hledá alespoň dočasný přivýdělek. Je to i případ Lukáše Nezhyby. „Mám sice svoji stálou práci, ale chceme s přítelkyní strávit Vánoce v zahraničí na horách, proto máme oba od začátku prosince ještě brigádu," vysvětlil Nezhyba.

AKTUALIZOVÁNO

Jihomoravský kraj si chce pořídit vlastní vlaky. Zaplatí za ně 5,5 miliardy

Jižní Morava – Vlaky v Jihomoravském kraji jsou staré, kraj je nahradí novými. Vypsání výběrového řízení na dodávku schválila ve čtvrtek krajská rada. Do roku 2019 plánuje pořídit pětadvacet souprav pro alespoň 310 sedících cestujících a dalších šest posilových jednotek po 140 místech dohromady za pět a půl miliardy korun. Kromě toho chce v soutěži získat také servis objednaných vlaků. Za třicet let má stát šest miliard korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies