„Na startu máme tovární Zbrojovku, která je jediný závodní vůz svého typu v pojízdném stavu. Lidé možná ani neví, že se v Brně dřív auta vyráběla," láká diváky k návštěvě ředitel závodu Karel Kupka.

Příznivci historických vozidel mohou závodníky sledovat po celé délce trasy, tedy ve stoupání okolo Střelnice, při průjezdu Soběsicemi, Lesnou a zpět Královopolskou ulicí a Křižíkovou.

Přibližně v devět hodin ráno jsou na programu tréninkové jízdy, v jedenáct hodin odstartuje první jezdec. „Máme asi tři sta posádek, to je v podstatě naplnění kapacity. Ale sázíme na kvalitu, kolegové z Rakouska říkali, že ani u nich taková k vidění není," pyšní se Kupka.

První ročník závodu z Brna do Soběšic se uskutečnil už v roce 1924. Délka trati je 3 200 metrů, výškový rozdíl činí téměř 160 metrů.