VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Závod míru opět ožívá. Etapy zavedou jezdce na Hodonínsko

Jižní Morava – Už to bude osm let, kdy se jel naposledy. Přesto má cyklistický Závod míru stále zvuk nejen v České republice, ale i v zahraničí. V květnu se chystá oprášení jména podniku, který zamíří i na jižní Moravu.

10.1.2014 1
SDÍLEJ:

Ilustrační snímek. Foto: Libor Běčák

„Děláme všechno pro to, aby se opět jel," potvrdil Deníku Rovnost bývalý československý reprezentant a nový pořadatel Závodu míru Jozef Regec.

První etapu znovuobnovené Tour de France východního bloku, jak se podniku přezdívalo, naplánoval na 1. května z Českých Budějovic do Jihlavy. „Zatím stále vše připravujeme. Do konce měsíce bude jasno," poznamenal senátor a viceprezident Českého svazu cyklistiky Regec, jehož společnost práva na pořádání závodu odkoupila.

Podnik už má pevné místo v kalendáři mezinárodní unie a organizátoři počítají s účastí až dvaadvaceti týmů, z nichž polovina dorazí ze zahraničí. Druhá etapa zavede závodníky do Kyjova a třetí do Hodonína. „Organizačně nebudeme mít problémy. Podobné akce jsme už pořádali," uvedl šéf cyklistického klubu Sokol Dacom Pharma Kyjov Vladimír Hušek.

Nový Závod míru zasáhne do Rakouska i Slovenska a vyvrcholí 6. května šestou etapou z Jablunkova do polského lázeňského města Sucha Beskidzka poblíž Krakova. „Věřím, že se to podaří. Závod míru nás všechny udělal, jsme mu povinovaní," řekl bývalý cyklista brněnského Favoritu Pavel Doležel, který závod jel šestkrát a v roce 1965 skončil druhý.

Program etap1. května: z Českých Budějovic do Jihlavy
2. května: z Jihlavy do Kyjova
3. května: z Kyjova do Hodonína
4. května: z Kunovic do Jablunkova
5. května: Jablunkovské okruhy
6. května: z Jablunkova do 
Suché Beskidzky

Závod míru se jezdil nepřetržitě od roku 1948 a spojoval Berlín, Prahu a Varšavu. Platil za největší etapový podnik amatérů na světě. V roce 2005 se kvůli nedostatku peněz poprvé neuspořádal a po jednom intermezzu se i kvůli sporům o ochrannou známku od roku 2007 nejezdí vůbec.

O jeho obnovení se zajímal miliardář Zdeněk Bakala, ale uspěl až Regec. „Větší zvuk má venku než u nás, ale pro cyklisty všech generací je Tour východu pořád pojem," sdělil třiasedmdesátiletý Doležel, který Závod míru absolvoval i jako trenér, novinář, funkcionář a od roku 1992 jako ředitel.

Jako technický ředitel se angažuje v květnovém 59. ročníku. „Trochu se v tom pletu, ale jsem v důchodu, záleží na jiných lidech. Věřím, že půjde o důstojný podnik, který neudělá ostudu," doufal Doležel.

Nový Závod míru už nemá ve znaku Picassovu holubici míru a pojede se jako podnik nejnižší kategorie 2.2 pro národní a kontinentální týmy.

Plánovaný rozpočet okolo čtyřiceti milionů korun bude o něco nižší. „Máme nějaké zahraniční partnery, se kterými dolaďujeme smlouvy. Řešíme povolení, ale vše snad dobře dopadne," doplnil osmačtyřicetiletý Regec, který v letech 1986 a 1988 strávil dohromady deset etap ve žlutém dresu lídra závodu.

Autor: Jaroslav Kára

Jste pro obnovení slavného cyklistického Závodu míru?

ANO

86 %

NE

14 %

Hlasovalo: 153

Anketa byla ukončena

10.1.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Cizinecká policie - ilustrační foto

Anonym nahlásil bombu ve vlaku. Policisté po oznamovateli pátrají

Koupaliště v Tišnově.
15

Koupaliště na Brněnsku se chystají na sezonu. V Tišnově vznikl dětský bazén

Radnice: Už žádné nebezpečné zkracování si cesty. Postaví schodiště na Bašty

Brno /FOTOGALERIE/ – Místo po vyšlapané pěšině sejdou ještě letos na podzim lidé z Bašt pod Petrovem do Nádražní ulice po schodech. Radnice Brna-středu a brněnská veřejná zeleň na projekt získaly téměř jeden a tři čtvrtě milionu korun. „Jde o frekventované místo, kudy si lidé zkracují cestu už mnoho let. Je to pro ně nebezpečné a svah to ničí," vysvětlil význam stavby za městskou část Filip Chvátal.

Zelené mosty na jižní Moravě chybí. Migrační trasy zvířatům blokují cesty

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Ručička na tachometru ukazuje rychlost devadesát kilometrů za hodinu. Najednou však řidič zahlédne těsně před autem srnu, která vyběhla z lesa lemujícího cestu. Za okamžik se ozve rána a zvíře pod koly umírá a ani řidič nevyvázne bez zranění. Dramatickým okamžikům přitom mohou zabránit průchody pro zvířata pod nebo nad dálnicemi a silnicemi. Těch je ale na jihomoravských cestách málo. A ekodukt, což je most propojující migrační trasy rozdělené silnicí, žádný.

Oběti holocaustu a odbojáře připomínají v ulicích Brna další kameny zmizelých

Brno /FOTOGALERIE/ – V domě číslo dvanáct v Radnické ulici kdysi žili Oskar a Marta Löfflerovi. Brněnští Židé. Jejich životy ukončili nacisté, když je v roce 1942 poslali jedním z transportů Židů z Brna do Terezína a později do polského tábora Izbica. Tam oba zemřeli. V ulici dvojici nově připomínají zlaté kameny zasazené v chodníku.

AKTUALIZOVÁNO

Opilý řidič naboural do rodinného domu. Vjel přímo do ložnice

Malešovice /FOTOGALERIE/ – Do ložnice rodinného domu se strefil mladý řidič, který v noci na neděli boural v Malešovicích na Pohořelicku. Byl opilý.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies