VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zkušenost z naší ligy předám také zahraničním svazům, říká světový šéf Juda

Brno /ROZHOVOR/ – Odškrtne si další mezník, kterým zařadí malý fotbal mezi přední domácí sporty. Historický mezník. Prezident světové federace i české asociace Filip Juda se svými spolupracovníky dokončil projekt celostátní Ligy malého fotbalu, do níž se zapojí i výběry Brna a Blanska. Odstartuje už příští neděli v Praze zápasem mezi tamním výběrem a brněnským. „Začátek soutěže je pro mě satisfakce za čas vložený do přípravy projektu a den historicky prvního utkání celostátní ligy bude pro mě svátek tohoto sportu," rozplýval se jedenatřicetiletý brněnský rodák a první muž světa malého fotbalu.

16.8.2015
SDÍLEJ:

Viceprezident Evropské federace malého fotbalu Filip Juda.Foto: Robert Vano

Jak se nápad zrodil?

Nápad Ligy malého fotbalu padl poprvé v roce 2012 na valné hromadě Asociace malého fotbalu České republiky. S významnou podporou Matěje Horna, viceprezidenta asociace, a později i Petra Brejly, dnešního hlavního koordinátora soutěže. Právě Petr Brejla stojí za nápadem využít potenciálu výběrů měst namísto klasického klubového systému. Využívá ekonomické stability oblastních svazů malého fotbalu a zároveň představuje fanouškům výkonnostně nejlepší hráče z daného regionu. Zamezuje tak případné výkonnostní konkurenci sportovců z jednoho města, dělbě finanční podpory z veřejných zdrojů a zároveň štěpení fanoušků v jednom regionu.

Co si od celostátní soutěže slibujete?

Primárně zviditelnění tohoto sportu na národní úrovni a s tím spojené navýšení členské základny mládeže tohoto sportu. Další důležitý bod je vytvoření hodnotného produktu pro naše stávající, ale i potenciální partnery.

Pomůže liga také rozvoji malého fotbalu v České republice?

Bezesporu a co víc, dokáže naplnit koncepci společenského a sociálního významu tohoto sportu. Liga malého fotbalu je dnes spojená s řadou významných médií. Právě to je velký krok pro zviditelnění soutěže, ale i celého sportu. Soutěž je také nástroj úzce spjatý se sociální politikou.

Jak reagovaly na ligu oblastní svazy?

Vidí v soutěži nejen výše uvedené zviditelnění jejich organizace, ale i nástroj k tomu, jak lépe komunikovat s partnery a jak zvýšit hodnotu jejich svazu. Největší obava u nich byla ze sportovní infrastruktury, ve které mají vybraná hřiště ještě určité rezervy. Nicméně pracuji se zástupci měst, které Ligu malého fotbalu budou hrát, abychom zajistili vícezdrojové financování rekonstrukce vybraných hracích ploch. Plán rozvoje ligy také v budoucnu počítá s navýšením počtu týmů.

Co je ještě potřeba dodělat?

Práci v sezoně zaměříme na komunikaci s dalšími médii, na dotvoření sjednoceného informačního systému malého fotbalu, který má za cíl nabídnout našim hráčům a fanouškům lepší informační, ale i volnočasový servis a zároveň zvýšit hodnotu tohoto produktu na sportovním trhu před očima našich stávajících i budoucích partnerů. V neposlední řadě se budeme i nadále zabývat zlepšením stadionů, případně výstavbou zcela nových.

Jaké hráče chcete v oblastních výběrech vidět?

Rád bych, aby se v soutěži objevily nejen nové talenty malého fotbalu, které si vychováme, ale zároveň i ti, kteří jsou veřejně známé osobnosti sportovního prostředí a začali hrát malý fotbal v pozdějším věku. Právě na obou skupinách lidí bych rád stavěl realizaci smysluplného trávení volného času mládeže spojené s jejím začleněním do českého sportovního prostředí.

Jak vypadají celostátní ligy 
v jiných zemích?

Nejpopulárnější celostátní liga na světě je americká, kterou hraje čtyřiadvacet měst systémem hokejové NHL, ve které se týmy z jednotlivých států USA na zápasy přepravují i letecky. V průměru utkání navštěvuje něco přes tři tisíce diváků. Nicméně ne každá země světa celostátní ligu má. Řada zahraničních národních svazů malého fotbalu tento projekt teprve připravuje, i proto je mi ctí, že budu schopen na přípravy zemí reagovat s odkazem na vlastní zkušenosti 
z domácího prostředí.

Autor: Jaroslav Kára

16.8.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies