VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zmoklý závod Abraham nedoklouzal

Brno - Úvodní Velká cena letošního mistrovství světa silničních motocyklů nachystala jezdecké elitě nemilosrdnou sprchu. V Kataru pršela nejenom voda, ale i zrnka písku. Pomyslný křest vodou okusil i Brňan Karel Abraham, který v pátém kole nočního závodu třídy do dvousetpadesáti kubických centimetrů vypadl kvůli smolné kolize s exmistrem světa Gáborem Talmacsim.

14.4.2009
SDÍLEJ:

Karel Abraham.Foto: DENÍK/Attila Racek

Konec nadějí devatenáctiletého jezdce přišel nečekaně. „Talmacsi jel vnějškem a nedobrzdil zatáčku. Proto jsem se tlačil co nejvíce na vnitřek tratě, kde bylo místa dost,“ nastínil kritickou situaci Abraham. „Jenže Gábor se chtěl rychle vrátit do ideální stopy a přitom mi žduchl do předního kola. Motorka se mi podlomila a já sklouzl po asfaltu. Chtěl jsem sice pokračovat, ale s totálně zohnutými řídítky to nešlo,“ mrzí incident studenta brněnského gymnázia.

Nebýt smolné kolize, mohlo být výsledkem klidně i pódiové umístění. „Škoda. Bautista a De Meglio, který nakonec projel cílem na třetím místě, byli v onu chvíli jen těsně přede mnou,“ lituje Abraham bezbodového Kataru, v němž loni dojel sedmý.

Přitom předehra k letošní závodní premiéře nevyznívala v notách brněnského týmu Cardion AB Motoracing nijak falešně. „Z testů v Jerezu jsme si přivezli docela dobrý základ nastavení motorky,“ říká Abraham o přípravě na letošní první Velkou cenu v Kataru.

Sobotní pořad zahájil v sedle továrního stroje Aprilia RSA nadějně. Úderem kvalifikace se však karta začala obracet. „Přesně po minutě a čtyřiceti vteřinách kvalifikaci kvůli dešti zastavili. Když jsme potom vyjeli zpátky na osychající trať, přestala moje motorka po čtyřech kolech zničehonic táhnout. V boxu jsme zjistili vysypané ložisko v převodovce, které udělalo pěknou paseku. Z proraženého krytu převodovky vytekl horký olej, všude plno kouře,“ popisuje v kostce Abraham první vážný zádrhel.

Mechanici narychlo připravili náhradní aprilii, jenže její optimální nastavení už nestihli. „Náhradní motocykl nikdy není stoprocentně stejný,“ připomíná Brňan, který vydřel alespoň jedenáctý čas. „Na pátého jezdce jsem ztrácel jen dvě desetiny vteřiny, ti za mnou měli už naopak trošičku větší odstup,“ charakterizuje mladý Brňan svoje postavení na startovním roštu.

Start do závodu zkráceného kvůli dešti z dvaceti na třináct kol se mu podařil, jako nikdy předtím. V prvním zatáčce se objevil dokonce na čtvrtém místě. Pět kol před cílem ale jeho snažení utnula havárie s maďarským závodníkem Talmacsim.

AMOS KREJČÍ

14.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Kratochvíl.

Zbrojovka zvládla generálku, střelecky jí vyšel úvod duelu s Kayserisporem

Hromadná nehoda na dálnici D1. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Dálnice D1 na Vyškov je průjezdná. Hromadnou nehodu už odklidili

Brno chystá výstavu k výročí 100 let od vzniku první republiky

Brno – Století od vzniku samostatného československého státu a devadesát let od první výstavy na brněnském výstavišti. Dvě velká výročí, která se příští rok v květnu dočkají oslav. Představitelé Brna v pátek  schválili první přibližný návrh, jak by expozice mohla vypadat.

Hráz dokáže vypustit celou Brněnskou přehradu za tři dny

Brno /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Hráz Brněnské přehrady, kterou nacisté za druhé světové války chtěli odpálit, zadržuje až jednadvacet milionů kubických metrů vody. Do nitra stavby dokončené v roce 1940 a přilehlé zmodernizované vodní elektrárny vyrazili redaktoři Brněnského deníku Rovnost v dalším díle seriálu Za zavřenými dveřmi.

AUTOMIX.CZ

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Aut mladoboleslavské značky se na české inzerci povalují přímo hordy, v drtivé většině případů jde ale o běžné modely moderní éry. Co když ale sháníte škodováckou klasiku? I v tomhle případě je bohatý výběr.

Víc než na vojenské misi se bojím na D1, říká armádní lékař

Brno – Vidět mladé americké kluky, jak přichází třeba i o obě nohy, je těžké, říká armádní lékař Radek Uher. Pětatřicetiletý rodák z Břeclavi se v červnu po více než šesti měsících vrátil se svým týmem z polní nemocnice v Iráku. „Člověk musí být srdcař, aby tam jezdil,“ říká lékař.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení