VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ztrátová Grand Prix: okruh doplácí 30 milionů korun

Praha, Brno – Ztrátu přes třicet milionů korun. O tolik peněz přišla společnost Automotodrom Brno jako hostitel letošní srpnové Grand Prix mistrovství světa silničních motocyklů. Ta se s určitostí pojede na jižní Moravě minimálně i v příštím roce.

11.11.2011 2
SDÍLEJ:

Brněnský Masarykův okruh - ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Attila Racek

Na pořádání nejprestižnější sportovní akce v České republice vedení Masarykova okruhu každoročně doplácí. Letošní třídenní podívanou pro téměř čtvrt milionu fanoušků zadotovalo 31,1 miliony korun. „I když na první pohled vypadá číslo hrůzostrašně, pro nás se vlastně nejedná zase o tak špatný výsledek. Podařilo se nám hlavně snížit schodek oproti předchozímu roku, což je pozitivní,“ uvedla ředitelka automotodromu Ivana Ulmanová.

Loňská ztráta byla z pohledu hostitele světového šampionátu rekordní, když doplácel šedesát milionů. „Zlepšili jsme se tedy o polovinu. Přesto jde o hraniční číslo a museli jsme se dlouho rozhodovat, jestli za takové situace můžeme uspořádat i ročník 2012,“ dodala Ulmanová.

Mezi největší položky na seznamu výdajů dlouhodobě patří zapsaní do kalendáře mistrovství světa. Výše zalistovacího poplatku se pohybuje kolem šedesáti milionů korun, tvoří tedy necelou polovinu všech výdajů na nejnavštěvovanější podnik seriálu mistrovství světa.

Právě peníze ze vstupného jsou i největším příjmem do kasy. Letos znamenaly 55 z celkových sta milionů korun. Do nich je započítán i dvacetimilionový příspěvek od ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.

Podle vedení okruhu přesto hrozí, že budoucnost Grand Prix bude v ohrožení opět v roce 2013, pokud se nezmění současný systém podpory. „Nynější situace nám neumožňuje dlouhodobě plánovat,“ řekla ředitelka Ulmanová.

GRAND PRIX 2011

- Celkové výdaje: 131,9 milionu korun
–> zapsání do kalendáře (tzv. zalistovací poplatek): cca 60 milionů korun
–> provozní náklady (příprava trati, areálu, dopravní značení, ostraha, hromadná doprava atd.): 51,03 milionu korun
–> mzdy 4000 pracovníků: 12,94 milionu korun
–> pronájmy (sedadlových tribun, velkoplošných obrazovek, techniky, mobilních toalet atd.): 10,84 milionu korun

- Celkové příjmy: 100,8 milionu korun
–> vstupné: 55,73 milionu korun
–> obchod, ostatní služby: 25,07 milionu korun
–> příspěvek ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy: cca 20 milionů korun

- Dohromady (příjmy – výdaje):
– 31,1 milionu korun

Autor: Tomáš Valaškovčák

11.11.2011 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies