VYBERTE SI REGION

Turisty táhne do regionu hlavně zábava

BRNO - Podnikatelé se v Brně učili, jak přilákat návštěvníky. Pro rozvoj cestovního ruchu je nejlepší „zážitkový“ marketing

1.6.2007
SDÍLEJ:

Školení hoteliérů.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Turistům už nestačí jen chodit po hradech, zámcích a muzeích a poslouchat výklad průvodců. Pokud chtějí podnikatelé v cestovním ruchu v Jihomoravském kraji přilákat hodně zájemců o své služby, musí se snažit.

Pracovníci turistických center regionu se proto sešli na semináři, který jim má pomoci přitáhnout turisty do Brna a na jižní Moravu. Školení se soustředilo na takzvaný zážitkový marketing v cestovním ruchu. „Všechny přednášky vyplývaly z konkrétních zkušeností,“ uvedl organizátor semináře Vladimír Mertlík.

Využít všechno

Podle něj nejde v cestovním ruchu jen o vymyšlení nějaké akce pro region nebo město. Je potřeba především zařídit, aby akce měla maximální efekt. „Je nutné marketingově využít to, co příslušné místo dělá zajímavým. Ať už je to pravidelný festival nebo nějaká jednorázová akce,“ dodal Mertlík.

S tím souhlasí i ředitelka Centrály cestovního ruchu jižní Morava Zuzana Vojtová. „Nabízet jen seznam památek a přehled toho, co je tu k vidění, je totiž málo,“ řekla. Podle ní je potřeba turistům připravit co nejpestřejší zážitky, aby se do regionu rádi vraceli.

Typickým příkladem je podle ní už zavedená brněnská soutěžní přehlídka ohňostrojů Ignis Brunensis. „Zbrusu novou akci zatím neplánujeme. Respektive, nějaké nápady by byly, ale jejich uskutečnění závisí na financích,“ podotkla Vojtová.

Akce jako Ignis Brunensis nebo Rio de Riviera jsou podle odborníků pro cestovní marketing důležité. Dá se o nich totiž mluvit dlouho dopředu. Díky hodnocení akce po jejím skončení se zase mohou turisté upozornit na to, že stejnou zábavu zažijí na stejném místě i příští rok.

Turisticky atraktivní jsou v poslední době i poznávací programy, sportovní zážitky, relaxační a wellness programy nebo zážitková gastronomie. Příkladem spojení cestovního ruchu a gastronomie jsou třeba brněnské dny s malými pivovary. Návštěvníci se na nich mohou seznámit s druhy „tekutého chleba“, které nejsou běžně dostupné.

„My se samozřejmě snažíme nalákat do Brna co nejvíce turistů. Proto pro ně pořádáme podobné akce. A zdá se, že se nám to daří, protože na nádvoří je plno lidí a my nevíme, kde nám hlava stojí,“ zasmál se spokojeně ředitel brněnského turistického centra Vladimír Ondráček.

Zábava táhne

Počty návštěvníků, kteří na podobné několikadenní akce zavítají, nejsou zanedbatelné. Zatímco v loňském roce zavítalo například do Dietrichsteinského paláce v Brně něco málo přes čtyřiatřicet tisíc lidí, na jeden ohňostroj v rámci Ignis Brunensis se přišlo podívat sto padesát tisíc lidí. „Takovými akcemi dostaneme lidi do regionu, oni se s ním seznámí, něco je zaujme a vrátí se,“ shrnula princip marketingové strategie v turistice Vojtová.

O zavedení programu pro návštěvníky uvažuje i spolumajitel kempu Alpa v Ostrovačicích Ivo Sitař. „Rádi bychom pořádali pravidelné prohlídky Brna nebo nějaké festivaly, ale nevíme, jestli na to seženem peníze,“ řekl Sitař.

1.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Připomínka trhové tradice: Lidé se ptali po rybí polévce, říká prodejkyně

Brno – Současný název Dominikánského náměstí se poprvé objevil až ve druhé polovině devatenáctého století. V minulosti byli lidé zvyklí o něm mluvit spíše jako o Rybím trhu. Na dávnou tradici v letošním roce navázali organizátoři vánočních trhů. Ty se v letošním roce rozrostly i před budovu Nové radnice a lidé na nich podle dávné tradice opět dostanou ryby. Jen ne syrové, ale připravované na různé způsoby.

Obránce Vraštil: Jasně, že mám obavu, tabulku vidím

Brno /ROZHOVOR/ – Připsal si první branku v brněnském dresu v nejvyšší soutěži, která zmírnila domácí blamáž fotbalistů Zbrojovky. Zásluhou trefy Lukáše Vraštila v nastavení aspoň srovnali na 1:1 s Karvinou. „Potřebovali jsme tři body, chtěli jsme je za každou cenu, bohužel se to nepodařilo. Máme aspoň bod, ale je to málo. Jaro bude těžké, musíme to zvládnout," pravil dvaadvacetiletý obránce Vraštil.

AKTUALIZOVÁNO

Soud opět poslal souzeného Zadeha do vazby. Jeho obhájkyně podala stížnost

Brno – Podnikatel Sharam Abdullah Zadeh je od nedělního večera opět ve vazební věznici. Městský soud v Brně rozhodl o vazbě na návrh státního zastupitelství. Zadeh je obviněn z daňových úniků za více než dvě miliardy do vazby. Jeho obhájkyně na místě podala proti rozsudku stížnost. Z tiskové zprávy policie navíc vyplývá, že se Zadehem bylo obviněno ještě dalších pět lidí, ačkoliv mluvčí Národní centrály proti organizovanému zločinu Jaroslav Ibehej přímou souvislost nepotvrdil. Detektivové z centrály v neděli zasahovali na několika místech České republiky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies