VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Turisty táhne do regionu hlavně zábava

BRNO - Podnikatelé se v Brně učili, jak přilákat návštěvníky. Pro rozvoj cestovního ruchu je nejlepší „zážitkový“ marketing

1.6.2007
SDÍLEJ:

Školení hoteliérů.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Turistům už nestačí jen chodit po hradech, zámcích a muzeích a poslouchat výklad průvodců. Pokud chtějí podnikatelé v cestovním ruchu v Jihomoravském kraji přilákat hodně zájemců o své služby, musí se snažit.

Pracovníci turistických center regionu se proto sešli na semináři, který jim má pomoci přitáhnout turisty do Brna a na jižní Moravu. Školení se soustředilo na takzvaný zážitkový marketing v cestovním ruchu. „Všechny přednášky vyplývaly z konkrétních zkušeností,“ uvedl organizátor semináře Vladimír Mertlík.

Využít všechno

Podle něj nejde v cestovním ruchu jen o vymyšlení nějaké akce pro region nebo město. Je potřeba především zařídit, aby akce měla maximální efekt. „Je nutné marketingově využít to, co příslušné místo dělá zajímavým. Ať už je to pravidelný festival nebo nějaká jednorázová akce,“ dodal Mertlík.

S tím souhlasí i ředitelka Centrály cestovního ruchu jižní Morava Zuzana Vojtová. „Nabízet jen seznam památek a přehled toho, co je tu k vidění, je totiž málo,“ řekla. Podle ní je potřeba turistům připravit co nejpestřejší zážitky, aby se do regionu rádi vraceli.

Typickým příkladem je podle ní už zavedená brněnská soutěžní přehlídka ohňostrojů Ignis Brunensis. „Zbrusu novou akci zatím neplánujeme. Respektive, nějaké nápady by byly, ale jejich uskutečnění závisí na financích,“ podotkla Vojtová.

Akce jako Ignis Brunensis nebo Rio de Riviera jsou podle odborníků pro cestovní marketing důležité. Dá se o nich totiž mluvit dlouho dopředu. Díky hodnocení akce po jejím skončení se zase mohou turisté upozornit na to, že stejnou zábavu zažijí na stejném místě i příští rok.

Turisticky atraktivní jsou v poslední době i poznávací programy, sportovní zážitky, relaxační a wellness programy nebo zážitková gastronomie. Příkladem spojení cestovního ruchu a gastronomie jsou třeba brněnské dny s malými pivovary. Návštěvníci se na nich mohou seznámit s druhy „tekutého chleba“, které nejsou běžně dostupné.

„My se samozřejmě snažíme nalákat do Brna co nejvíce turistů. Proto pro ně pořádáme podobné akce. A zdá se, že se nám to daří, protože na nádvoří je plno lidí a my nevíme, kde nám hlava stojí,“ zasmál se spokojeně ředitel brněnského turistického centra Vladimír Ondráček.

Zábava táhne

Počty návštěvníků, kteří na podobné několikadenní akce zavítají, nejsou zanedbatelné. Zatímco v loňském roce zavítalo například do Dietrichsteinského paláce v Brně něco málo přes čtyřiatřicet tisíc lidí, na jeden ohňostroj v rámci Ignis Brunensis se přišlo podívat sto padesát tisíc lidí. „Takovými akcemi dostaneme lidi do regionu, oni se s ním seznámí, něco je zaujme a vrátí se,“ shrnula princip marketingové strategie v turistice Vojtová.

O zavedení programu pro návštěvníky uvažuje i spolumajitel kempu Alpa v Ostrovačicích Ivo Sitař. „Rádi bychom pořádali pravidelné prohlídky Brna nebo nějaké festivaly, ale nevíme, jestli na to seženem peníze,“ řekl Sitař.

1.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Závěrečný podnik Českého poháru a zároveň Mistrovství České republiky na brněnské trati nad Anthroposem.
21

Brněnská trať je rychlá a zábavná, řekl český šampion Kulhavý

Ilustrační foto
2

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

Memoriál Marka Těšíka v beachvolejbalu vyhráli nováčkové Starý a Hojgr

Brno /FOTOGALERIE/ – Sedmnáct dvojic zasáhlo do čtvrtého ročníku Memoriálu Marka Těšíka v beachvolejbalu. Na brněnských kurtech Sport Centra Srbská se nejvíc dařilo nováčkům turnaje Bořivoji Hojgrovi s Petrem Starým, kteří ve finále porazili 2:1 na sety Jakuba Šeráka s Tomášem Kubáskem.

Místo stromů bytový dům. Lidé chtějí náhradní zeleň

Brno - Monstrum, kvůli kterému firma vykácela vzrostlé stromy. Tak označují lidé na internetu nový dům s padesáti byty, jehož stavbu připravuje developerská firma v Turgeněvově ulici v brněnských Černovicích. Stavební povolení na něj již vydal místní stavební úřad. Rozhodnutí ale znovu projednají úředníci brněnského magistrátu.

Jednou jsme nechtíc utopili rudl alkoholu, říká kapitán brněnské lodi Stuttgart

Brno /ROZHOVOR/ - Devětadvacet let. Tak dlouho už se po Brněnské přehradě plaví kapitán Josef Chládek, který velí lodi Stuttgart brněnského dopravního podniku. Ve firmě drží několik prvenství. Jako první kapitán jezdil na lodi s rodinou. Jeho syn mu na lodi dělal lodníka a dcera průvodčí. Ještě nikdo takový v podniku přitom nebyl. V současnosti je už ale ze syna kapitán další z brněnských lodí. S vodou je Chládek starší spojený už od mládí, dříve se plavíval na kanoích, kajaku či plachetnicích. „V dopravním podniku jsem začínal na lodi Veveří. Té ale končila v roce 2011 životnost, pak jsem přešel právě na Stuttgart,“ říká o své historii na lodích.

Legendární pravé křídlo Komety František Ševčík zemřel ve věku 75 let

Brno – Český hokej přišel o legendu. V sobotu ve věku 75 let po dlouhé a těžké nemoci zesnul bývalý skvělý útočník Komety František Ševčík. Hokejista, kterému se přezdívalo „Ježek“, vybojoval v brněnském dresu pět mistrovských titulů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení