VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Turisty táhne do regionu hlavně zábava

BRNO - Podnikatelé se v Brně učili, jak přilákat návštěvníky. Pro rozvoj cestovního ruchu je nejlepší „zážitkový“ marketing

1.6.2007
SDÍLEJ:

Školení hoteliérů.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Turistům už nestačí jen chodit po hradech, zámcích a muzeích a poslouchat výklad průvodců. Pokud chtějí podnikatelé v cestovním ruchu v Jihomoravském kraji přilákat hodně zájemců o své služby, musí se snažit.

Pracovníci turistických center regionu se proto sešli na semináři, který jim má pomoci přitáhnout turisty do Brna a na jižní Moravu. Školení se soustředilo na takzvaný zážitkový marketing v cestovním ruchu. „Všechny přednášky vyplývaly z konkrétních zkušeností,“ uvedl organizátor semináře Vladimír Mertlík.

Využít všechno

Podle něj nejde v cestovním ruchu jen o vymyšlení nějaké akce pro region nebo město. Je potřeba především zařídit, aby akce měla maximální efekt. „Je nutné marketingově využít to, co příslušné místo dělá zajímavým. Ať už je to pravidelný festival nebo nějaká jednorázová akce,“ dodal Mertlík.

S tím souhlasí i ředitelka Centrály cestovního ruchu jižní Morava Zuzana Vojtová. „Nabízet jen seznam památek a přehled toho, co je tu k vidění, je totiž málo,“ řekla. Podle ní je potřeba turistům připravit co nejpestřejší zážitky, aby se do regionu rádi vraceli.

Typickým příkladem je podle ní už zavedená brněnská soutěžní přehlídka ohňostrojů Ignis Brunensis. „Zbrusu novou akci zatím neplánujeme. Respektive, nějaké nápady by byly, ale jejich uskutečnění závisí na financích,“ podotkla Vojtová.

Akce jako Ignis Brunensis nebo Rio de Riviera jsou podle odborníků pro cestovní marketing důležité. Dá se o nich totiž mluvit dlouho dopředu. Díky hodnocení akce po jejím skončení se zase mohou turisté upozornit na to, že stejnou zábavu zažijí na stejném místě i příští rok.

Turisticky atraktivní jsou v poslední době i poznávací programy, sportovní zážitky, relaxační a wellness programy nebo zážitková gastronomie. Příkladem spojení cestovního ruchu a gastronomie jsou třeba brněnské dny s malými pivovary. Návštěvníci se na nich mohou seznámit s druhy „tekutého chleba“, které nejsou běžně dostupné.

„My se samozřejmě snažíme nalákat do Brna co nejvíce turistů. Proto pro ně pořádáme podobné akce. A zdá se, že se nám to daří, protože na nádvoří je plno lidí a my nevíme, kde nám hlava stojí,“ zasmál se spokojeně ředitel brněnského turistického centra Vladimír Ondráček.

Zábava táhne

Počty návštěvníků, kteří na podobné několikadenní akce zavítají, nejsou zanedbatelné. Zatímco v loňském roce zavítalo například do Dietrichsteinského paláce v Brně něco málo přes čtyřiatřicet tisíc lidí, na jeden ohňostroj v rámci Ignis Brunensis se přišlo podívat sto padesát tisíc lidí. „Takovými akcemi dostaneme lidi do regionu, oni se s ním seznámí, něco je zaujme a vrátí se,“ shrnula princip marketingové strategie v turistice Vojtová.

O zavedení programu pro návštěvníky uvažuje i spolumajitel kempu Alpa v Ostrovačicích Ivo Sitař. „Rádi bychom pořádali pravidelné prohlídky Brna nebo nějaké festivaly, ale nevíme, jestli na to seženem peníze,“ řekl Sitař.

1.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve vyškovských kasárnách vybuchly granáty, jednoho vojáka roztrhaly a další dva zranily.
6

Výbuch v kasárnách: Zraněný voják je po operaci, kanceláře opět fungují

Bazén Ponávka.
1

Zateplený bazén má šetřit peníze. Opravy mají začít už příští rok

Ženu udeřil a okradl. Po neznámém pachateli teď pátrá policie

Brno – Ženu udeřil zezadu do zad a když se svalila na zem, vytrhl jí kabelku a utekl pryč. Po neznámém pachateli, který v brněnské Oblé ulici napadl ženu, teď pátrá policie.

Tabla prvňáčků: Představí se ZŠ náměstí Míru, Kotlářská a Bakalovo nábřeží

Jižní Morava – Spolu se začátkem nového školního roku odstartoval ojedinělý projekt Deníku, který má ambice stát se stejně oblíbeným a úspěšným, jako jsou například Miminka – pravidelné série fotografií novorozeňat z českých porodnic. Seriál s fotkami prvňáčků najdete ve středečním tištěném vydání Deníku Rovnost.

Šest nejčastějších chyb při výběru toalety

Ačkoliv na toaletě strávíme dle průzkumů přibližně tři měsíce života, nevěnujeme jejímu výběru příliš pozornosti. Přitom se dá udělat mnoho chyb, kterých později litujeme. Přečtěte si 6 nejčastějších prohřešků, kterých se při výběru WC dopouštíme.

Rok od špatné vody v Brně: změnilo se jen málo

Brno - Je to už rok, co do vodovodů v Brně a okolí pronikly nebezpeční bakterie. Na podobnou situaci město stále není zcela připravené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení