VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Turisty táhne do regionu hlavně zábava

BRNO - Podnikatelé se v Brně učili, jak přilákat návštěvníky. Pro rozvoj cestovního ruchu je nejlepší „zážitkový“ marketing

1.6.2007
SDÍLEJ:

Školení hoteliérů.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Turistům už nestačí jen chodit po hradech, zámcích a muzeích a poslouchat výklad průvodců. Pokud chtějí podnikatelé v cestovním ruchu v Jihomoravském kraji přilákat hodně zájemců o své služby, musí se snažit.

Pracovníci turistických center regionu se proto sešli na semináři, který jim má pomoci přitáhnout turisty do Brna a na jižní Moravu. Školení se soustředilo na takzvaný zážitkový marketing v cestovním ruchu. „Všechny přednášky vyplývaly z konkrétních zkušeností,“ uvedl organizátor semináře Vladimír Mertlík.

Využít všechno

Podle něj nejde v cestovním ruchu jen o vymyšlení nějaké akce pro region nebo město. Je potřeba především zařídit, aby akce měla maximální efekt. „Je nutné marketingově využít to, co příslušné místo dělá zajímavým. Ať už je to pravidelný festival nebo nějaká jednorázová akce,“ dodal Mertlík.

S tím souhlasí i ředitelka Centrály cestovního ruchu jižní Morava Zuzana Vojtová. „Nabízet jen seznam památek a přehled toho, co je tu k vidění, je totiž málo,“ řekla. Podle ní je potřeba turistům připravit co nejpestřejší zážitky, aby se do regionu rádi vraceli.

Typickým příkladem je podle ní už zavedená brněnská soutěžní přehlídka ohňostrojů Ignis Brunensis. „Zbrusu novou akci zatím neplánujeme. Respektive, nějaké nápady by byly, ale jejich uskutečnění závisí na financích,“ podotkla Vojtová.

Akce jako Ignis Brunensis nebo Rio de Riviera jsou podle odborníků pro cestovní marketing důležité. Dá se o nich totiž mluvit dlouho dopředu. Díky hodnocení akce po jejím skončení se zase mohou turisté upozornit na to, že stejnou zábavu zažijí na stejném místě i příští rok.

Turisticky atraktivní jsou v poslední době i poznávací programy, sportovní zážitky, relaxační a wellness programy nebo zážitková gastronomie. Příkladem spojení cestovního ruchu a gastronomie jsou třeba brněnské dny s malými pivovary. Návštěvníci se na nich mohou seznámit s druhy „tekutého chleba“, které nejsou běžně dostupné.

„My se samozřejmě snažíme nalákat do Brna co nejvíce turistů. Proto pro ně pořádáme podobné akce. A zdá se, že se nám to daří, protože na nádvoří je plno lidí a my nevíme, kde nám hlava stojí,“ zasmál se spokojeně ředitel brněnského turistického centra Vladimír Ondráček.

Zábava táhne

Počty návštěvníků, kteří na podobné několikadenní akce zavítají, nejsou zanedbatelné. Zatímco v loňském roce zavítalo například do Dietrichsteinského paláce v Brně něco málo přes čtyřiatřicet tisíc lidí, na jeden ohňostroj v rámci Ignis Brunensis se přišlo podívat sto padesát tisíc lidí. „Takovými akcemi dostaneme lidi do regionu, oni se s ním seznámí, něco je zaujme a vrátí se,“ shrnula princip marketingové strategie v turistice Vojtová.

O zavedení programu pro návštěvníky uvažuje i spolumajitel kempu Alpa v Ostrovačicích Ivo Sitař. „Rádi bychom pořádali pravidelné prohlídky Brna nebo nějaké festivaly, ale nevíme, jestli na to seženem peníze,“ řekl Sitař.

1.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Fotbalisté Zbrojovky v posledním podzimním utkání nejvyšší soutěže remizovali na domácím trávníku s Karvinou 1:1.

Špílmachr Zavadil se vrátil do Teplic, kde se před rokem vážně zranil

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
2

Kometa mlčela i po mstě Pöpperleho, na Spartě padla 0:4

Kordis chystá elektronické jízdné pro celou jižní Moravu. Nejdřív už příští rok

Jižní Morava – Skoro čtyřiadvacet tisíc cestujících v brněnské hromadné dopravě už prostřednictvím platebních karet používá elektronické předplatní jízdenky, takzvané šalinkarty. Koordinátor jihomoravské dopravy Kordis usiluje o to, aby si elektronické jízdenky mohli pořizovat lidé v celém kraji. Nejdřív to ale bude až v příštím roce.

Divoká bitka. Před nádražím se poprala desítka lidí, měli i teleskopické obušky

Brno - Teleskopické obušky, dva lehce zranění mladíci a dva v policejní cele. Rvačku asi deseti lidí, ke které došlo na brněnském hlavním nádraží, šetří od pátečního večera policisté.

Verbíři se protančili na mezinárodní festival

Moravské Knínice /REPORTÁŽ/ – Co se stalo kdysi, v tem strážnickém lesi, zpívá dvojice vystupujících verbířů v doprovodu cimbálové muziky a sokolovna plná lidí v tichosti sleduje, jakými kroky ji o chvilku později překvapí dva mladí muži, jak píseň i jejich kroj napovídá, původem ze Strážnice. Ti vystupují na Soutěži o nejlepšího tanečníka slováckého verbuňku, kterou pořádá v sobotu večer soubor Kyničan z Moravských Knínic.

První sex, sebepoškozování, jmenuje nejčastější dotazy dětí vedoucí linky důvěry

Brno - Zhruba šest set dětí loni na jižní Moravě uteklo z domu. Nejčastěji se jedná o mladistvé z výchovných ústavů a dětských domovů. Obrátit se se svými problémy mohou třeba na brněnskou Modrou linku důvěry.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies