VYBERTE SI REGION

České dráhy chtějí obměnit vozový park

BRNO - Pohodlnější jízda čeká lidi jezdící vlaky z brněnského hlavního nádraží. Ze stanice totiž bude jezdit stále více nových vlakových souprav. České dráhy mají v úmyslu postupně obnovit železniční vozový park.

18.4.2007
SDÍLEJ:

České dráhy chtějí za stovky milionů korun modernizovat vozový parkFoto: DENÍK/Petr Preclík

Průměrné stáří drážních vozidel je totiž zhruba sedmadvacet let. Pohodlí cestujících leží na srdci i Jihomoravskému kraji. „Kraj má na modernizaci železnice velký zájem, minimálně v rámci rozšiřování integrovaného dopravního systému,“ uvedl náměstek hejtmana Václav Horák.

Dráhy a region proto hledají možnosti spolupráce v této oblasti. Náměstek Generálního ředitelství Českých drah Jiří Kolář uvedl, že chtějí spolupracovat s Jihomoravským krajem například na projektech rozvoje regionální železniční osobní dopravy. Díky spolupráci by totiž dráhy mohly na obnovu vozového parku získat peníze z fondů Evropské unie.

V Brně už se ale vozový park modernizuje. Dráhy nakupují motorové soupravy, pro tratě směrem na Jihlavu a Veselí nad Moravou. Výhodou nových souprav je, že mohou bez problémů zajet na páté a šesté nástupiště brněnského nádraží a jsou prakticky ihned připraveny k odjezdu, bez nutnosti je posunovat.

Nové vagony a nádraží nemají být jedinou novinkou. „Chceme změnit České dráhy z konzervativní organizace, ovládané odbory, na zákaznicky orientovanou, pružnou železnici,“ řekl náměstek Kolář. Podle něj obnovení vozového parku, možná i nové uniformy a samozřejmě i lepší chování vlakových čet zatraktivní železniční dopravu a přispěje k tomu, aby se stala konkurencí autobusům a autům.

Náklady na modernizaci drah Kolář odhaduje na stamiliony. Podle něj se musí České dráhy snažit co nejvíce investovat do techniky, aby mohly racionalizovat provoz.

České dráhy jsou v podstatě monopolní organizací. Brněnská dopravní společnost Student Agency už ale pracuje na tom, aby se to změnilo. Ředitel firmy Radim Jančura připomněl, že společnost chce v budoucnu kromě autobusů provozovat i vlaky. Podle jeho slov se Student Agency zaměří hlavně na dálkové spoje, o provozování regionálních spojů neuvažuje. „Momentálně jsme ve výběrovém řízení na vlakové soupravy, které jsou luxusnější a přitom levnější než Pendolino,“ řekl.

Dodal, že zatím plánují zprovoznit linku mezi Prahou a Ostravou. „Spojení mezi Brnem a Prahou si nemůžeme dovolit, protože těžko můžeme nakoupit dvacet vlakových souprav, které mají České dráhy,“ řekl Jančura. Podle něj linka z Prahy do Brna může přijít na řadu později.

18.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Stát pátrá po majitelích čtyř tisíc domů. Když se nepřihlásí, přijdou o ně

Poprvé naostro. Jihomoravští pacienti poprvé využili speciální sanitku pro převoz zvlášť obézních pacientů.
3

Poprvé využili speciální sanitku. Záchranáři vezli pacienta vážícího 250 kilo

Fenina trápí operované rameno, ve Zbrojovce zatím končí. Nechci být přítěž, říká

Brno – Mohl se stát nečekaným trumfem Zbrojovky v jarním boji o záchranu nejvyšší fotbalové soutěže. Jenže Brno se s bývalým reprezentačním útočníkem rozloučilo.

Jaselská kasárna: snaha o dohodu padla kvůli pozemkům pro natáčení humoresek

Brno – Místo dohody míří spor o Jaselská kasárna v Králově Poli v Brně k soudu. Opět. Z plánované dohody o narovnání mezi městem a stavební společností Kliminvest sešlo kvůli pozemkům, které Česká televize používala v areálu k natáčení Četnických humoresek.

Studio České televize v Běhounské ulici nahradí kavárna, restaurace a kanceláře

Brno – V přízemí restaurace a kavárna s výhledem na Jakubské náměstí, od třetího patra kanceláře. Majitel domu v Běhounské ulici v Brně, který loni opustila Česká televize, plánuje první úpravy. „Chceme nabízet administrativní prostory pro mladé kreativní a technologické firmy," sdělil jednatel firmy Swantonfield, která dům vlastní, Josef Vojta.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies