VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dobré obaly a reklama prodávají zboží

BRNO - Na veletrhu EmbaxPrint jsou k vidění nejnovější obalové a tiskařské technologie a také zpracování digitálních fotografií

22.5.2007
SDÍLEJ:

VYTISKNOUT A ZABALIT. Veletrh EmbaxPrint na brněnském výstavišti představuje nejnovější digitální technologie i moderní tiskařská a obalová zařízení.Foto: DENÍK/Petr Preclík

Balicí a tiskařská technika ale také poznatky z oblasti zpracování digitálních fotografií. Přehlídku nových technologií představují na brněnském výstavišti stovky firem v rámci veletrhu EmbaxPrint. Veletržní akce je určená převážně odborníkům, ale na své si přijdou i laici. Na stáncích vystavovatelů jsou totiž k vidění i nejmodernější typy fotoaparátů.

Atraktivní je také společná expozice asi dvaceti polygrafických firem. V jejich projektu Workflow obrazových dat se návštěvníci podrobně seznámí se vznikem v současné době populárních fotoknih. „Majitelé digitálních fotoaparátů fotí jako o život, ale už nic dalšího s těmi fotografiemi nedělají. Jen je skladují doma v počítači. A tak vznikly fotoknihy, které v současné době zaznamenávají velký boom,“ prohlásil koordinátor projektu Martin Novotný.

Zvědaví návštěvníci tak uvidí vše potřebné pro jejich tvorbu. Od nafocení, přes retušování digitálních fotografií v počítači, následnou výrobu šablon, až po finální tisk fotografií a jejich svázání do knih. Zájemci si takovou knihu mohou pořídit velmi snadno. Vystavovaná technologie totiž není nic exkluzivního, co by si nemohl každý návštěvník dovolit. „Na internetu je plno portálů, na kterých si případný zájemce vybere, jak by měla jeho kniha vypadat. Pak tam uloží své vybrané fotografie a do dvou dnů má fotoknihu doma,“ dodal Novotný.

Jejich ceny jsou různé, záleží, jaký vzhled knihy si dotyčný vybere. Fotokniha ho může přijít na pár set korun, ale i na několik tisícovek.

Nejen pro zábavu

Veletrh EmbaxPrint si mnoho vystavovatelů vybralo ke světové premiéře své nejnovější technologie. Jde hlavně o nové postupy v oblasti digitálních technologií. Premiéru má na výstavišti například unikátní tester Braillova písma na obalech farmaceutických výrobků. „Je to komerční výrobek, záleží jen na tom, kdo si přístroj zakoupí,“ řekl Ivo Charvát ze stejnojmenné firmy.

Na stánku Společnosti papíru a celulózy, kde je přístroj k vidění, byl i jeho tvůrce Gert Keller z německé firmy PTS. „Přístroj jsem vyvíjel asi rok,“ uvedl. Tester ověřuje, zda je název léku napsán Braillovým písmem správně. Kromě toho kontroluje i výšku znaků, která je důležitá k tomu, aby byl vyražený text pro zrakové postižené lidi dobře čitelný. Jednodušší verze přístroje pak kontroluje pouze správnost textu napsaného Braillovým písmem. „Ale i to je zásadní věc. Proto se v Evropě zavádí předpis, aby nové obaly s léčivy měly toto značení. Zrakově postižený člověk totiž nemá vždycky u sebe někoho, kdo mu dá ten jeho správný lék,“ dodal Charvát.

Předpis platí od loňského září a postupně se bude rozšiřovat i na starší léky a jiný sortiment výrobků, které by mohly ohrozit život zrakově postižených lidí. Přístroj, který písmo rozpoznává, přijde na více než jeden milion korun. O popularizaci nových tiskařských technologií se starají i známé osobnosti. „Tiskařské stroje, které prezentuji, umí například tisknout mapy nebo plakáty. Doposud jsem je znal jen z obrázků a z vyprávění. A teď jsem je konečně uviděl na vlastní oči,“ zasmál se herec Tomáš Matonoha.

Vede reklama

Veletrh je letos mnohem více zaměřen na reklamu, než tomu bylo v minulých ročnících. V rámci doprovodných programů tak budou k vidění například vítězné reklamní spoty z mezinárodního festivalu Cannes Lions. Na veletrhu se sešlo zhruba pět set padesát vystavovatelů ze sedmadvaceti zemí. Nejvíce zahraničních firem je z Polska a Německa. Mezi nováčky patří firmy z Ruska či Filipín.

22.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Muž se chtěl otrávit výfukovými plyny. Policista mu zachránil život

Ilustrační foto.
5

Důchodkyně našla na chodníku 200 tisíc korun. Brašnu s penězi odnesla strážníkům

Začíná souboj žluté a zelené. Cestující z Brna do Prahy svezou další autobusy

Brno /FOTOGALERIE/ – Zelená či žlutá, to je oč tu běží. Dosud dominantní brněnský dopravce RegioJet dostává těžkou konkurenci na trase z Brna do Prahy. Flixbus, charakteristický zelenými autobusy, od čtvrtka zvyšuje počet spojů do a z hlavního města. Celkem jich bude jezdit osmadvacet párů denně. Dosud přes Brno provozoval jen mezinárodní linky.

RegioJet zlevnil autobusové jízdenky do Prahy. Reaguje na FlixBus

Brno – V den, kdy narostla konkurence na autobusové lince z Brna do Prahy, se rozhodl brněnský dopravce RegioJet snížit ceny jízdného. „Od čtvrtka nabízíme jízdenky od 149 korun,“ informoval mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.

Kotzian: Výstava aut v centru Brna obrala město o miliony korun

Brno – Při konání červencové prodejní výstavy ojetých aut Mototechna mělo město přijít o peníze z místních poplatků. S takovou kritikou pořadatelů přišel ve středu Robert Kotzian ze spolku Brno+.

Slavnou Věstonickou venuši podle brněnských archeologů možná zdobilo ptačí peří

Brno - Hrábl vedle sebe a z kusu hlíny, který sebral, vytvořil sošku. Tak patrně vznikla jedna z nejznámějších paleolitických památek u nás. S novými objevy okolo Věstonické venuše teď přišli archeologové z Moravského zemského muzea.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení