VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nová značka ocení rovný přístup zaměstnavatelů

BRNO - Ethnic friendly, neboli etnicky přátelský, zaměstnavatel. Tak zní název nové značky, kterou zavádí občanské sdružení IQ Roma servis.

5.9.2007
SDÍLEJ:

logo kampaně Ethnic friendlyFoto: IQ Roma servis

To se specializuje na služby pro sociálně vyloučené, převážně romské klienty. Značkou a certifikátem sdružení ocení jihomoravské zaměstnavatele, kteří dodržují zásady rovného zacházení - bez ohledu na etnický původ svých pracovníků.

„Už dlouho jsme přemýšleli, jak motivovat zaměstnavatele k prosazování zásad rovnosti na trhu práce. Pak nás napadl koncept exkluzivní značky, který může vybudovat pozitivní obraz firmy u veřejnosti, zákazníků, budoucích zaměstnanců nebo i státní správy,“ uvedla ředitelka sdružení Katarína Klamková.

Součástí projektu je i poradenství pro potencionální oběti diskriminace. „Chybí antidiskriminační zákon, je to vlastně takové zaplnění právní mezery,“ myslí si koncepční pracovnice Šárka Pólová.
Projekt běží už od ledna, první známku udělilo sdružení v červenci. A zatím ji získaly dva brněnští zaměstnavatelé – výrobce serverů Inventec, a Úřad práce Brno – město.

Podle Šárky Pólové je důvodů, proč být „etnicky přátelský“ několik. „Motivaci mají společnosti různé. Pro některé je to způsob, jak získat dobré jméno, pro jiné znamení, prostřednictvím kterého dávají svým potencionálním zaměstnancům z jiného etnika najevo, že k nim budou otevření,“ dodala Pólová. Prostřednictvím projektu se podle ní zvýší i veřejné povědomí o diskriminační problematice.
Podle Terezy Dvořákové ze společnosti Inventec, která značku jako první získala, byl právě to hlavní důvod, proč o certifikát společnost vůbec měla zájem.

„Zaměstnanci z jiného etnika u nás pracovali, pracují i pracovat budou. V tomto směru se u nás nic nezměnilo. Myslíme si ale, že diskriminace na pracovním trhu je problém, o kterém se musí mluvit. A pokud se ho ujmou velké firmy, snáze se dostane do povědomí i těch menších,“ uvedla Dvořáková.

Zájem o značku je podle Pólové veliký. „Většinou se jedná o velké firmy, které už nediskriminační principy dodržují a chtějí něco navíc. V současné době podaly žádost o udělení další dvě firmy,“ uvedla Pólová. Jestli rovné zásady společnost opravdu dodržuje, prověřují přímo zaměstnanci sdružení IQ Roma servis.

V sdružení se už ale setkali i s tím, že společnosti o značku zájem neměly, i když všechna nediskriminační pravidla dodržují. „Jsou to některé úklidové a bezpečnostní firmy, které se obávají, že by je značka mohla v očích klientů poškodit. Je to bohužel odraz celkového postoje společnosti,“ uvedla Pólová.
V prvním roce plánuje sdružení oslovit sedmdesát zaměstnavatelů. „Získání značky je bezplatné,“ dodala Pólová. Zatím je projekt určen jen pro zaměstnavatele na jižní Moravě, sdružení však plánuje, že jej v budoucnu rozšíří i za hranice regionu.

5.9.2007
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
2

Chcete lístky na Zbrojovku? Soutěžte s Deníkem Rovnost

Ilustrační foto.
2

Půldruhého roku povinných reflexních prvků? Ubylo usmrcených chodců

Káňa: V ruce jsem měl dva měsíce dráty

Brno - Bojovník je zpět. Hokejista brněnské Komety Jan Káňa na ledě většinou jezdí s elánem a nevypustí žádný souboj. Svou aktivitu musel na delší čas utlumit. Přesně po pěti měsících od zranění zápěstí si pak zahrál přípravný zápas proti Jihlavě, který Brňané vyhráli 3:1. „Tréninků už bylo hodně, určitě chci hrát a budu se snažit s rukou pracovat, aby byla dobrá,“ slíbil pětadvacetiletý útočník.

Kvůli horku v kraji lekly tisíce ryb

Jižní Morava - Nekvalitní voda a tisíce uhynulých ryb. To je bilance letošního léta v rybnících nejen na Brněnsku. Kromě extrémních veder a nedostatku vody bojovali rybáři se zamořením nádrží sinicemi.

AKTUALIZOVÁNO

Tři obdržené góly za šest minut. Zbrojovku stáhl výprask na dno tabulky

Olomouc, Brno /ANKETA/ – Už po čtrnácti minutách se pro fotbalisty Zbrojovky stala vidina bodového zisku na stadionu Olomouce prakticky utopickou záležitostí. Právě po tomto časovém úseku totiž Brňané prohrávali na hřišti prvoligového nováčka 0:3. Se stavem do konce utkání nepohnuli a po čtvrtém kole soutěže zůstávají na zisku jediného bodu.

V ulicích se objeví další básně o Brně. Nejsložitější je umísťování v centru

Brno – Co mají společného Cejl, Petrov, Obilní trh a hlavní nádraží? Všechna tato místa inspirovala básníky. Brněnské lokality opředené verši mapuje webový projekt Brno poetické. Do konce prázdnin přibude osm básní přímo v ulicích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení