Pro novou oblast svého podnikání Jančura koupil internetovou doménu dovolena.cz. „Prvního května spustíme velkou kampaň a nabídneme to, co jiné cestovky ne,“ uvedl Jančura pro týdeník Ekonom. Dodal, že třeba zájezdy all inclusive v čtyřhvězdičkovém hotelu nabídne za méně než deset tisíc korun.

Pomocí internetové domény, za kterou Jančura zaplatil asi deset milionů korun, bude zprostředkovávat zájezdy českých a německých cestovních kanceláří. Jihomoravský podnikatel chce do roka získat třicetiprocentní podíl na českém trhu. „Na domácím trhu už máme smlouvy se dvěma sty poskytovateli dovolených, z Německa jich máme asi sto,“ sdělil.

Podrobnosti o novém byznysu Jančura neprozradil. „Tento týden už žádné informace neposkytnu. Téma je zatím citlivé a musíme dojednat podrobnosti,“ odpověděl.

Odborníci ale považují Jančurovy plány za přehnané. „Nabízené ceny jsou sice konkurenceschopné, ovšem nevím, jestli může být takové podnikání ziskové. Takzvaný nízkonákladový model se sice firmě Student Agency vyplácí u autobusové dopravy, stejné plány v oblasti dovolených se mi však zdají přehnané,“ vysvětlil brněnský ekonom Ondřej Moravanský. Upozornil, že získat za rok podíl na trhu třicet procent je podle něj téměř nemožné.

To si myslí i mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura. „Třetinový podíl na trhu do roka? To je nereálné. Takové prohlášení je jen marketingový tah,“ poznamenal Okamura. Vyvstělil, že zprostředkovaně se v Česku prodají jen dvě třetiny zájezdů a z toho se přímo na internetu prodá jen každý čtvrtý zájezd.

Na trhu ja navíc velmi silný konkurent společnost Invia. Je to největší internetová cestovní agentura v Česku a nabízí zájezdy od více než dvou set českých a slovenských cestovních kanceláří. „Konkurence se nebojíme. Například zájezdy německých cestovek si loni koupilo jen dvě a půl procenta klientů,“ řekl mluvčí firmy Invia Michal Tůma.

I proti nízkým cenám zájezdů, které Jančura nabídne, mají odborníci výhrady. „Zpočátku může agentura tyto ceny nabídnout a zájezdy částečně hradit ze svých peněz. Získá tím postavení na trhu. Dlouhodobě se však ceny, o jakých mluví Jančura, udržet nedají,“ řekl Okamura.

Ani žluté autobusy Student Agency Jančurovi v podnikání moc nepomohou. Cestovní agentury totiž nemohou zájezdy zařizovat. To dělají cestovní kanceláře. Agentury mají pouze asi osmiprocentní provizi z každého prodaného zájezdu. „Nedivil bych se však spolupráci Jančury a kanceláří. Možná jim nabídne své autobusy za výhodnou cenu a tím se sníží i celkové náklady na zájezd,“ upozornil Okamura.

Student Agency je v současnosti největší jazykovou cestovní agenturou v České a Slovenské republice a největším prodejcem letenek. Většina lidí také zná také jejich žluté autobusové linky. Pobytové zájezdy však zatím tato společnost nenabízela. Student Agency chce také proniknout do železniční dopravy. Vlaky dceřiné firmy HighJet budou jezdit mezi Prahou a Ostravou. Jančura chce ještě letos koupit pět vlakových souprav, které vyjedou na české koleje v roce 2012.