VYBERTE SI REGION

Nejlépe prodávaná kosmetika? Z marihuany

Ivančice - Za podnikatelským úspěchem se podle majitele kosmetické značky Bione Cosmetics Jaroslava Šandery není potřeba hnát až do Prahy.

24.3.2013
SDÍLEJ:

Ivančická kosmetika míří i na zahraniční trh. Výrobky z konopí jsou nejžádanější a musejí vyhovovat přísným předpisům. List marihuany zdobí obaly krémů, šamponů, čisticích vod i balzámů na rty. Foto: DENÍK/Attila Racek

Co je zakázané, je také nejvíc žádané. Toto obchodní pravidlo se osvědčilo značce Bione Cosmetics z Ivančic na Brněnsku, jejíž nejúspěšnější řada kosmetiky se vyrábí z konopí. Krabičky a tuby s obrázkem marihuanového listu jdou výborně na odbyt. Výrobce teď řeší, jak je vyvážet i do zemí, jako jsou třeba Rusko nebo Itálie.

Kdo si představí, jak míchárnu krémů a šamponů zaplňuje marihuanový dým a zaměstnanci se při práci omámeně pochechtávají, bude zklamaný. „Používáme technické konopí, protože klasické je samozřejmě nelegální. Mezi jejich účinnými látkami však není velký rozdíl, takže jestli vláda používání klasického konopí povolí, nejspíš se stejně budeme držet osvědčeného způsobu," podotkl Jaroslav Šandera. Je majitel firmy Drogerex, která kosmetiku Bione Cosmetics vyrábí.

Zájem zákazníků má podle něho dva důvody. „Věří, že to funguje. Už dlouho se ví o tom, že konopí pomáhá na lupénku nebo ekzém. Na druhé straně je láká také myšlenka, že kupují něco zakázaného," řekl podnikatel, který zrovna usiluje prosadit se na ruském trhu. K tomu potřebuje certifikát, který stojí několik tisíc dolarů.

Kosmetické firmy v kraji
V kraji podniká v kosmetice několik firem, často se zaměřují na biovýrobu

Saloos - břeclavská značka vyrábí široký sortiment biokosmetiky

JG cosmetics - firma z Milotic na Hodonínsku zásobuje hlavně kosmetické salony

Javo international limited -  prodává zejména solární kosmetiku, sídlí v České na Brněnsku

Syncare - brněnská firma, která zajišťuje i kosmetické poradenství

Kosmetiku vyrábí přes deset let. Předtím zajišťoval distribuci pro jiné značky. „Pak jsem si řekl, že bude lepší prodávat výrobky pod svou značkou. Proniknout na trh nebylo jednoduché, protože u kosmetiky je většina lidí konzervativní a používají dlouhá léta stejnou značku. Začali jsme vždy s věcmi denní potřeby, jako jsou tělová mléka nebo balzámy na ruce. Přes ně jsme si postupně budovali důvěru a nabízeli další výrobky," zavzpomínal Šandera.

Lidé se podle něho v posledních letech začali víc zajímat o domácí výrobky. „Po listopadové revoluci byl zájem o kosmetiku ze zahraničí, ale asi tak tři čtyři roky už se zákazníci vracejí k výrobkům z České republiky," řekl podnikatel. Zdůraznil, že lidé poslední dobou zároveň čím dál častěji vyhledávají zboží označené jako bio.

Výrobu má firma v Brně, kde pracuje přibližně pětadvacet lidí. Všemi místnostmi prostupuje výrazná štiplavá vůně. „Právě balíme koňský balzám na klouby, v němž je hodně kafru a mentolu," vysvětlil Šandera. Balzám je připravený ve velké nádobě, do které by se vešel dospělý člověk. Všude kolem plní zaměstnanci výrobny lahvičky a nádobky voňavými krémy, toniky a šampony.

Přestože kosmetika je spíše ženskou doménou, mezi obchodníky v tomto oboru převažují muži. „Je to tím, že na druhé straně stojí žena. Muž jí výrobek líp nabídne a prodá. Ale zase to neplatí stoprocentně, protože i když máme převážně mužský tým, jedním z nejúspěšnějších prodejců je žena," poznamenal Šandera.

Firmu si založil v rodných Ivančicích. „Mám republiku projetou křížem krážem, ale odsud pocházím a chtěl jsem mít firmu v bydlišti. Uvažoval jsem o přesunu do Prahy, ale vlastně není důvod. V řídicích pozicích tam jsou stejně většinou Moraváci, kteří vědí, že co je z Moravy, je dobré. Toho se snažíme držet," sdělil podnikatel.

Autor: Petra Kozlanská

24.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

OBRAZEM: Mikuláš rozdával dobroty odvážným dětem na náměstí Svobody

Brno – Děti v centru Brna po roce opět přivítaly Mikuláše spolu s jejich pomocníky anděly a čerty, kteří dorazili na náměstí Svobody v pondělí krátce po setmění. „Akce začala na Zelném trhu, kde byl velký sraz Mikulášů. Odtud se spolu vydali na náměstí Svobody, kde farář Tomáš Koumal dětem vysvětlil třeba to, proč si svatého Mikuláše připomínáme," řekla mluvčí brněnského turistického informačního centra Gabriela Peringerová.

Na Orlí v nákupní galerii vyrostl Strom splněných přání

Brno – Malá Rozálie z Domova svaté Markéty pro matky a děti v tísni si přeje letos k Vánocům mluvícího medvídka. Splnit přání jí a dalším třiašedesáti dětem z tohoto domova mohou zájemci prostřednictvím Stromu splněných přání v Obchodní Galerii Orlí. „Lidé, kteří přicházejí do galerie, mohou přáníčko ze stromu vzít a zakoupit na jeho základě dárky dětem z rodin, které si je nemohou dovolit. Dárky pak přinesou zpět pod stromeček," uvedla vedoucí domova Monika Žewucká.

Sjezdovka u přehrady: pozemek stále chybí

Brno - Lyžařská sjezdovka snadno dostupná z Brna a sportovní vyžití pro děti a mládež versus snaha zachovat lesní porost v už tak přetížené rekreační oblasti v době boje se suchem. Podnikatel Pavel Trčala plánující vybudovat lyžařský areál na kopci Chochola nad Roklí u Brněnské přehrady a majitel pozemku Lesy České republiky ani více než rok od představení záměru nenašli společnou řeč. Brňané se tak sjezdovky u přehrady zatím nedočkají. Trčala se snaží získat podporu Brna i kraje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies