VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejlépe prodávaná kosmetika? Z marihuany

Ivančice - Za podnikatelským úspěchem se podle majitele kosmetické značky Bione Cosmetics Jaroslava Šandery není potřeba hnát až do Prahy.

24.3.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
9 fotografií

Ivančická kosmetika míří i na zahraniční trh. Výrobky z konopí jsou nejžádanější a musejí vyhovovat přísným předpisům. List marihuany zdobí obaly krémů, šamponů, čisticích vod i balzámů na rty. Foto: DENÍK/Attila Racek

Co je zakázané, je také nejvíc žádané. Toto obchodní pravidlo se osvědčilo značce Bione Cosmetics z Ivančic na Brněnsku, jejíž nejúspěšnější řada kosmetiky se vyrábí z konopí. Krabičky a tuby s obrázkem marihuanového listu jdou výborně na odbyt. Výrobce teď řeší, jak je vyvážet i do zemí, jako jsou třeba Rusko nebo Itálie.

Kdo si představí, jak míchárnu krémů a šamponů zaplňuje marihuanový dým a zaměstnanci se při práci omámeně pochechtávají, bude zklamaný. „Používáme technické konopí, protože klasické je samozřejmě nelegální. Mezi jejich účinnými látkami však není velký rozdíl, takže jestli vláda používání klasického konopí povolí, nejspíš se stejně budeme držet osvědčeného způsobu," podotkl Jaroslav Šandera. Je majitel firmy Drogerex, která kosmetiku Bione Cosmetics vyrábí.

Zájem zákazníků má podle něho dva důvody. „Věří, že to funguje. Už dlouho se ví o tom, že konopí pomáhá na lupénku nebo ekzém. Na druhé straně je láká také myšlenka, že kupují něco zakázaného," řekl podnikatel, který zrovna usiluje prosadit se na ruském trhu. K tomu potřebuje certifikát, který stojí několik tisíc dolarů.

Kosmetické firmy v kraji
V kraji podniká v kosmetice několik firem, často se zaměřují na biovýrobu

Saloos - břeclavská značka vyrábí široký sortiment biokosmetiky

JG cosmetics - firma z Milotic na Hodonínsku zásobuje hlavně kosmetické salony

Javo international limited -  prodává zejména solární kosmetiku, sídlí v České na Brněnsku

Syncare - brněnská firma, která zajišťuje i kosmetické poradenství

Kosmetiku vyrábí přes deset let. Předtím zajišťoval distribuci pro jiné značky. „Pak jsem si řekl, že bude lepší prodávat výrobky pod svou značkou. Proniknout na trh nebylo jednoduché, protože u kosmetiky je většina lidí konzervativní a používají dlouhá léta stejnou značku. Začali jsme vždy s věcmi denní potřeby, jako jsou tělová mléka nebo balzámy na ruce. Přes ně jsme si postupně budovali důvěru a nabízeli další výrobky," zavzpomínal Šandera.

Lidé se podle něho v posledních letech začali víc zajímat o domácí výrobky. „Po listopadové revoluci byl zájem o kosmetiku ze zahraničí, ale asi tak tři čtyři roky už se zákazníci vracejí k výrobkům z České republiky," řekl podnikatel. Zdůraznil, že lidé poslední dobou zároveň čím dál častěji vyhledávají zboží označené jako bio.

Výrobu má firma v Brně, kde pracuje přibližně pětadvacet lidí. Všemi místnostmi prostupuje výrazná štiplavá vůně. „Právě balíme koňský balzám na klouby, v němž je hodně kafru a mentolu," vysvětlil Šandera. Balzám je připravený ve velké nádobě, do které by se vešel dospělý člověk. Všude kolem plní zaměstnanci výrobny lahvičky a nádobky voňavými krémy, toniky a šampony.

Přestože kosmetika je spíše ženskou doménou, mezi obchodníky v tomto oboru převažují muži. „Je to tím, že na druhé straně stojí žena. Muž jí výrobek líp nabídne a prodá. Ale zase to neplatí stoprocentně, protože i když máme převážně mužský tým, jedním z nejúspěšnějších prodejců je žena," poznamenal Šandera.

Firmu si založil v rodných Ivančicích. „Mám republiku projetou křížem krážem, ale odsud pocházím a chtěl jsem mít firmu v bydlišti. Uvažoval jsem o přesunu do Prahy, ale vlastně není důvod. V řídicích pozicích tam jsou stejně většinou Moraváci, kteří vědí, že co je z Moravy, je dobré. Toho se snažíme držet," sdělil podnikatel.

Autor: Petra Kozlanská

24.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
1

Přídavky uživí celou rodinu. Papírování bylo psychicky náročné, říká matka

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
1

Úder pěstí do obličeje a krvavé zranění. Kvůli balíčku gumových medvídků

Modrotisk usiluje o zapsání na seznam UNESCO. Na jižní Moravě zůstaly dvě dílny

Olešnice, Strážnice – Modrotisk je tradiční metoda zdobení textilu, kterou v České republice používají už pouze ve dvou dílnách. Obě jsou na jihu Moravy – v Olešnici na Blanensku a ve Strážnici na Hodonínsku. O zápis modrotisku na seznam nehmotného kulturního dědictví UNESCO požádal v pondělí ministr kultury Daniel Herman.

AKTUALIZOVÁNO

Chodci přišli v Husově ulici o část podloubí. Kvůli prodejně

Brno /FOTO/ – Podloubí domu v Husově ulici číslo 7 sloužilo chodcům dlouhou dobu. Od začátku března jej však vlastník domu částečně uzavřel, což se mnoha Brňanům nelíbí.

Kosti? Budoucí lékaři si pro ně chodí do školní půjčovny

Brno /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Kost křížovou, obratle a třeba i části lebky mají budoucí lékaři z brněnské Masarykovy univerzity k dispozici dvakrát týdně. Získávají je v takzvané kosťárně, půjčovně kostí ve škole. Studenti využívají také muzeum, kde mohou pozorovat orgány nebo části končetin i s tkáněmi. Útrobám anatomického ústavu lékařské fakulty se věnuje další díl seriálu Deníku Rovnost nazvaného Za zavřenými dveřmi.

Krajská koalice představila programové prohlášení. Chce řešit majetek i sucho

Brno, jižní Morava – Zlepšíme komfort dopravy, budeme prosazovat větší otevřenost vzdělávacího systému, podpoříme sport především u dětí a mládeže. Takovéto cíle a mnoho dalších uvádí krajská koalice ve svém programovém prohlášení. Představila ho přibližně pět měsíců od loňských voleb.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies