VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejlepší firma ve městě? Podle Brňanů veletrhy

Brno – Která společnost přináší městu největší věhlas a hospodářský přínos? Veletrhy Brno. Tak zněla odpověď většiny dotázaných v průzkumu Mezinárodního institutu marketingu, komunikace a podnikání. V každoročním šetření letos porazila společnost svého dlouholetého rivala brněnský dopravní podnik. „Výsledek průzkumu nás potěšil. Potvrzuje, že občané chápou, co děláme a co to městu přináší," zhodnotil mluvčí veletrhů David Pokorný.

5.12.2015 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

I přesto, že firmy sídlící v areálu v Brněnských Pisárkách si lidé cení, její současný majitel Messe Düsseldorf ji prodává. O tom, jestli jejím novým vlastníkem bude město, jehož jméno nese, rozhodnou na svém zasedání zastupitelé 16. prosince.

Zvučné jméno ale nemusí podle ekonoma Filipa Hrůzy z Masarykovy univerzity odpovídat přínosu do regionu. „Obrat výstaviště je miliarda, do regionu, ale pořád je to tržiště nabídek, které jsou skutečným zdrojem peněz. Hlavně má dávat příležitosti malým firmám," vysvětlil.

Právě ohlasy za hranicemi České republiky jsou ale jeden z důvodů, proč chce současný primátor Petr Vokřál funkcionalistický areál pro město koupit. „Společnost je jedním s hybatelů brněnské ekonomiky a setrvání pasivního partnera jako je Messe Düsseldorf by mohlo zbrzdit rozvoj. My si naopak myslíme, že sami můžeme veletržnictví ještě vyzdvihnout," shrnul primátor.

Těsně v průzkumu u lidí zaostal Dopravní podnik města Brna. „Je výzva do budoucna, pokračovat v nastaveném systému," řekl ředitel dopravního podniku Miloš Havránek. Na třetím místě se umístila Masarykova univerzita, následovaná Zetor Tractors a informatiky z IBM.

Brňané ale společnosti v dotaznících jen nechválili, někteří si neodpustili kritiku. „Zmiňovali například to, že Veletrhy komplikují dopravu ve městě a že je hromadná doprava drahá," upozornil autor výzkumu Miroslav Foret.

Ani jedna z firem by ale neuspěla u Brňana Filipa Pokorného. „Jednoznačně bych podpořil starobrněnský pivovar," podpořil společnost, kterou skončila mimo nejlepší pětici student.

Přes přízeň brněnských obyvatel se například výrobce traktorů Zetor potýká dlouhodobě s nedostatkem kvalifikovaných lidí. „Dáváme přitom stovky milionů korun na vývoj výzkum a výrobu," uvedla ředitelku Úseku lidských zdrojů a všeobecné správy Jana Ragasová.

Zetoru přisuzovala většina z téměř pěti set respondentů největší sílu v tradici a pověsti. „Právě to jsou ale věci, které dotazník zkresluje," upozornil Hrůza, podle kterého si lidé neuvědomují, že dobrá reklama neznamená přínos.

Ani Masarykově univerzitě ekonom příliš velký hospodářský význam nepřikládá. I přestože projekty tamních vědců do města přinesly miliardy korun „Některé městské části by bez univerzity neexistovaly. Například kolem bohunického kampusu vznikla nová čtvrť a pořád roste," připomněla naopak mluvčí univerzity Tereza Fojtová.

I přes vědecký přínos lidem podle názorů v otevřeném dotazníku nevyhovuje kosmopolitnost, kterou univerzita do města přivedla, nezamlouvá. „Projevila se v tom trochu xenofobie Brňanů. Stejně špatné hodnocení mají nadnárodní společnosti zabývající se informačními technologiemi," dodal Foret.

Podle radní Petry Rusňákové, jež se stará o image města, šetření napovídají, co zlepšit. „Chceme se zaměřit na větší atraktivitu a přehlednost města, aby každý věděl, co je ve městě důležité," řekla.

Autor: Alžběta Nečasová

5.12.2015 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

Ilustrační foto
1

Místo stromů bytový dům. Lidé chtějí náhradní zeleň

Jednou jsme nechtíc utopili rudl alkoholu, říká kapitán brněnské lodi Stuttgart

Brno /ROZHOVOR/ - Devětadvacet let. Tak dlouho už se po Brněnské přehradě plaví kapitán Josef Chládek, který velí lodi Stuttgart brněnského dopravního podniku. Ve firmě drží několik prvenství. Jako první kapitán jezdil na lodi s rodinou. Jeho syn mu na lodi dělal lodníka a dcera průvodčí. Ještě nikdo takový v podniku přitom nebyl. V současnosti je už ale ze syna kapitán další z brněnských lodí. S vodou je Chládek starší spojený už od mládí, dříve se plavíval na kanoích, kajaku či plachetnicích. „V dopravním podniku jsem začínal na lodi Veveří. Té ale končila v roce 2011 životnost, pak jsem přešel právě na Stuttgart,“ říká o své historii na lodích.

Legendární pravé křídlo Komety František Ševčík zemřel ve věku 75 let

Brno – Český hokej přišel o legendu. V sobotu ve věku 75 let po dlouhé a těžké nemoci zesnul bývalý skvělý útočník Komety František Ševčík. Hokejista, kterému se přezdívalo „Ježek“, vybojoval v brněnském dresu pět mistrovských titulů.

Bikepark v Lesné chtějí stovky lidí

Brno - Klopené zatáčky a adrenalinové skoky si podle návrhu v projektu města Dáme na vás mají užít nadšenci z jízdy na kolech i zájemci o extrémní sporty. Nový bikepark v Lesné chce zřídit Marek Valeský.

Prodeje nových bytů v Brně se propadly skoro o půlku

Brno - Lidé v Brně stále chtějí bydlet, nemají však kde. Podle analýzy developerské společnosti Trikaya v prvním letošním pololetí zájemci nakoupili 518 bytů, ve stejném období loni jich ale bylo 907 a volných zbývá jen 277. „Lidé mají peníze, chtěli by si nové bydlení pořídit, ale nemají si v Brně z čeho vybírat,“ komentoval výsledky ředitel Trikaya Alexej Veselý.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení