VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Začal boj o Zlatý pohár Pivex - Pivo 2008

BRNO - Zlatý pohár Pivex 2008, šestnáctý ročník utkání pivních značek z celé České republiky, odstartoval ve čtvrtek v Brně prvním kolem degustace.

15.11.2007
SDÍLEJ:

Zlatý pohár PivexFoto: DENÍK/Drahomír Stulír

Vzorky ohodnotí zkušení pivní odborníci z Výzkumného ústavu pivovarského a sladařského v Praze a také ze soutěžících pivovarů. V brněnském výzkumném ústavu pivovarském a sladařském ochutnali jednapadesát značek piv, aby ohodnotili jeho chuť, plnost, vůni, říz, hořkost, barevnost a jasnost.

„Soutěž probíhá ve třech kategoriích. Mezi dvaceti značkami světlého výčepního piva, dvaadvaceti značkami světlých ležáků a nově devíti značkami nealkoholického piva se rozhodne o vítězi Zlatého poháru Pivex pro rok 2008,“ řekl pořadatel a ředitel agentury SNIP&CO Jiří Morávek.

Degustace má jasně stanovená pravidla a probíhá ve dvou kolech. „První kolo degustace je v období, kdy pivovarům končí letní sezóna. Druhé kolo proběhne na jaře příštího roku, kdy se připravuje pivo na sezónu novou,“ popsal odborný garant soutěže Antonín Kratochvíle. Tímto dvojím hodnocením se podle něj odhalí vyrovnanost značky.

„Pivovary nám navíc tři týdny předem odevzdají dvacet vzorků, které se zde zapečetí a až do soutěže jsou v jakési karanténě,“ popsal přísná pravidla soutěže Morávek. Tímto uskladněním soutěžních vzorků předem se zamezí tomu, aby pivovarníci výrobu piva nějak kvůli soutěži ovlivnili. „Chceme, aby měli všichni stejné podmínky,“ dodal Morávek. Další podmínkou pro účast v prestižní soutěži je působení na trhu minimálně půl roku.

Účast v soutěži je pro pivovarníky podle pořadatelů dobrým ponaučením. „Přesné hodnocení poroty nezveřejňujeme. Pivovary ho ale znají a mohou podle výsledků zjistit, jak si v porovnání s ostatními konkurenčními značkami na trhu stojí,“ myslí si Kratochvíle. Navíc první místo v soutěži vyvolává mezi značkami piv respekt.

„Mám rád Starobrno dvanáctku. Má totiž sytou chuť a na patře je cítit kvalita sladu a přísad. Výsledky soutěže můj výběr neovlivní,“ řekl manažer Jan Kosek z Brna.

„Úspěch v tak známé degustační soutěži je potvrzením dlouholeté kvality pivní značky,“ podotkla mluvčí pivovaru Starobrno Kateřina Eliášová. Podle ní pivovarníci přikládají největší význam soutěžím, u kterých je zaručena nezávislost hodnocení. „U soutěže Zlatý Pohár Pivex je garantem Výzkumný ústav pivovarnický a sladařský v Praze. Starobrno si úspěchů v této soutěži velice cení,“ podotkla Eliášová. Známé české značky Budvar a Pilsner Urquell se i tak soutěže neúčastní. „Tyto dvě značky jsou tak typické svou chutí, že je pozná každý pivař . Hodnocení by pak nebylo objektivní a mohlo by značku spíše poškodit,“ vysvětlil Kratochvíle.

V loňském ročníku se na prvních třech místech kategorie světlý ležák umístily značky Hostan Hradní, Litovel Premium a Starobrno Medium. Značky Litovel Moravan, Radegast Original a Litovel Classic obsadily první tři místa v kategorii světlá výčepní piva.

Celkové výsledky dvoukolové soutěže budou vyhlášeny v Brně na začátku března příštího roku.

15.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Brno dům ulice Vranovská č.p. 22
2 10

Na chodbách jim vadí lidská moč a výkaly. Obyvatelé domu si stěžují

Ilustrační foto.

Kometa půjde do další bitvy, prověří ji "Bedýnka"

AKTUALIZOVÁNO

Zavadil zůstal na tribuně a Zbrojovka bez něj zklamala, v poháru končí

Opava /FOTOGALERIE/ – Měli dokázat, že se zvedají, jenže ani tohle se jim nepovedlo. Fotbalisté Zbrojovky po nevýrazných výkonech v nejvyšší soutěži nepřesvědčili ani v domácím poháru. Ve čtvrtfinále se utkali jako jediní s druholigovým protivníkem, jenže v Opavě prohráli 1:2 a v Mol Cupu končí. „Opava podala velice dobrý výkon. Její postup je zasloužený," uznal brněnský trenér Svatopluk Habanec.

Odpadky vedle onkologie? Absurdní, tvrdí ředitel ústavu

Brno - Na nový parkovací dům čekají lékaři, návštěvníci a pacienti Masarykova onkologického ústavu zoufale. Kromě něj ale u zařízení může vyrůst také sběrné středisko odpadu. Radní Brna se v úterý rozhodli nechat tuto možnost prověřit úředníky.

Muž, co bojoval proti šmejdům: Někdo mi zapálil auto, tak jsem raději skončil

Brno /ROZHOVOR/ - Výhrůžné zprávy, rozbité okno nebo zapálené auto. Podobná překvapení zpestřují od Nového roku život Brňana Víta Kalvody. Muže, který se až do letoška věnoval boji proti takzvaným finančním šmejdům, kteří své klienty díky poplatkům připravují o peníze. O problematice natočil i dokument. „Čekal jsem, že to bude studentský šuplíkový film," říká Kalvoda. Netušil, že dokument bude oblíbený a vzbudí pozornost kritizovaných firem.

OBRAZEM: Dětské zboží? Lidé ho vybírali na veletrhu ProDítě

Brno – Petra Moučková s přítelem čekají první dítě. „Vybíráme právě kočárek a tady na veletrhu jich je docela dost. Možná tu jeden i koupíme," vysvětlila Moučková, proč na veletrh ProDítě přišla.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies