VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Podnikání ve finanční sféře vyměnil za motokola

BRNO - Na návštěvu či na pivo na kole, ale bez námahy. Sen řady lidí naplňuje už čtvrtým rokem podnikatel Petr Bodeček.

3.9.2007
SDÍLEJ:

Petr Bodeček vyrábí kola poháněná motorem.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

V Brně totiž založil firmu na výrobu kol s motorovým pohonem. Cesta k vlastnímu podniku byla klikatá. Před lety sice spoluzaložil firmu zabývající se ekonomickými analýzami, ale přesto, že slušně vydělávala, nebyl úplně spokojený.

Bodeček si uvědomil, že jeho přáním je, aby po něm jednou něco hmatatelného zůstalo. Proto se rozhodl vrátit k profesi, kterou vystudoval. Strojní inženýr a konstruktér tedy založil společnost na výrobu kol s motorem Bodeček industries a stále rozšiřuje výrobu. „Dnes je vše jen o penězích. Chtěl jsem ale, aby po mně něco zůstalo. Teď tady po mě je asi dva tisíce vyrobených motokol,“ říká s úsměvem Bodeček. Zatím svou firmu za slavnou nepovažuje: „Vždyť mám pod sebou v podstatě jen tři zaměstnance.“ Pak ale s nadsázkou dodává, že kdyby měl spočítat všechny podniky, které jim vyrábí součástky a dodávají materiál, měl by zaměstnanců stovky.

Kola s přídavným motorkem, které firma Petra Bodečka vyrábí, jsou především pro zákazníky střední generace. „Je to vozidlo lokálního významu. Znamená to, že senioři se na něm mohou svést na zahrádku, na ryby nebo za rodinou, ale ke sportovním účelům ho nepoužívají,“ popisuje vy〜užití dopravního prostředku podnikatel. Skupina lidí, kteří mají o kolo s motorem zájem, se ale podle jeho slov stále rozšiřuje.

„K řízení kola totiž není potřeba žádný průkaz, ale výroba se řídí jasnými předpisy. Kolo může například jet maximálně pětadvacet kilometrů v hodině a motor nesmí být zabudovaný dovnitř. Spadá tak do speciální kategorie kolo s přídavným motorem,“ vysvětluje Bodeček. Motokolo není složité na obsluhu. Má přidaný klasický spalovací motor.

„Když například dojde benzín, může cyklista motor odpojit a zbytek cesty dojet klasickým způsobem,“ dodává podnikatel. Výrobek využívá i on. „Bydlím dva kilometry od firmy, takže se také občas svezu. Ale když už si chci vyjet na kole, volím klasické, abych se při jízdě trochu zapotil,“ říká. O svých cílech a budoucnosti firmy mluví podnikatel skromně.

„Sice jsme od minulého roku zdvojnásobili produkci, což mě velice potěšilo, ale za slavného podnikatele se nepovažuji. Rád bych se teď orientoval na státy východní Evropy jako je Polsko nebo Maďarsko, kde jsou stejné předpisy jako u nás,“ nastiňuje další podnikatelské kroky.

3.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Fanoušci Komety na Moravském náměstí. Ilustrační foto.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Autonomní Audi A7 samo ujelo téměř 900 kilometrů v provozu.
14

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Do Brna se řítí cyklohospoda. Lidé si vychutnají pivo při šlapání do pedálů

Brno - Nevšední obrázek mohli minulý pátek zahlédnout Brňané v Lidické ulici. Skupina lidí popíjela pivo a zároveň šlapala do pedálů v pojízdné cyklohospodě. Trend, dobře známý například v Budapešti, představil v Brně Marek Fišer pod názvem Kološkopek. „Zatím řešíme detaily, abychom splnili všechna pravidla ve vyhlášce. Počítám s tím, že už v dubnu spustíme první jízdy pro zájemce," uvedl Fišer.

Věžáky v Šumavské ulici se změní. Přibude nákupní galerie i parkoviště pod zemí

Brno – Budovy bývalého Cheposu v brněnské Šumavské ulici čeká další přestavba. Po obnově pláště budovy C se změní i budovy A a B.

AKTUALIZOVÁNO

Vztek fanoušků Komety. Za lístek zaplatí o 280 korun víc než příznivci Hradce

Hradec Králové, Brno – Sektory dvou fanouškovských táborů ve Fortuna Areně dělí jen pár metrů, fanoušci brněnské Komety si však zaplatí za vstupenku o 280 korun víc. Brňané v semifinále hokejové play-off extraligy, které startuje ve středu a ve čtvrtek v Hradci Králové, dají za lístek 450 korun, domácí fandové jen 170. „Ceny do sektoru hostí jsme nastavili ve stejné výši, jako budou mít naši fanoušci na stání v Brně," potvrdil generální manažer Hradce Králové Aleš Kmoníček.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies