VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Podnikání ve finanční sféře vyměnil za motokola

BRNO - Na návštěvu či na pivo na kole, ale bez námahy. Sen řady lidí naplňuje už čtvrtým rokem podnikatel Petr Bodeček.

3.9.2007
SDÍLEJ:

Petr Bodeček vyrábí kola poháněná motorem.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

V Brně totiž založil firmu na výrobu kol s motorovým pohonem. Cesta k vlastnímu podniku byla klikatá. Před lety sice spoluzaložil firmu zabývající se ekonomickými analýzami, ale přesto, že slušně vydělávala, nebyl úplně spokojený.

Bodeček si uvědomil, že jeho přáním je, aby po něm jednou něco hmatatelného zůstalo. Proto se rozhodl vrátit k profesi, kterou vystudoval. Strojní inženýr a konstruktér tedy založil společnost na výrobu kol s motorem Bodeček industries a stále rozšiřuje výrobu. „Dnes je vše jen o penězích. Chtěl jsem ale, aby po mně něco zůstalo. Teď tady po mě je asi dva tisíce vyrobených motokol,“ říká s úsměvem Bodeček. Zatím svou firmu za slavnou nepovažuje: „Vždyť mám pod sebou v podstatě jen tři zaměstnance.“ Pak ale s nadsázkou dodává, že kdyby měl spočítat všechny podniky, které jim vyrábí součástky a dodávají materiál, měl by zaměstnanců stovky.

Kola s přídavným motorkem, které firma Petra Bodečka vyrábí, jsou především pro zákazníky střední generace. „Je to vozidlo lokálního významu. Znamená to, že senioři se na něm mohou svést na zahrádku, na ryby nebo za rodinou, ale ke sportovním účelům ho nepoužívají,“ popisuje vy〜užití dopravního prostředku podnikatel. Skupina lidí, kteří mají o kolo s motorem zájem, se ale podle jeho slov stále rozšiřuje.

„K řízení kola totiž není potřeba žádný průkaz, ale výroba se řídí jasnými předpisy. Kolo může například jet maximálně pětadvacet kilometrů v hodině a motor nesmí být zabudovaný dovnitř. Spadá tak do speciální kategorie kolo s přídavným motorem,“ vysvětluje Bodeček. Motokolo není složité na obsluhu. Má přidaný klasický spalovací motor.

„Když například dojde benzín, může cyklista motor odpojit a zbytek cesty dojet klasickým způsobem,“ dodává podnikatel. Výrobek využívá i on. „Bydlím dva kilometry od firmy, takže se také občas svezu. Ale když už si chci vyjet na kole, volím klasické, abych se při jízdě trochu zapotil,“ říká. O svých cílech a budoucnosti firmy mluví podnikatel skromně.

„Sice jsme od minulého roku zdvojnásobili produkci, což mě velice potěšilo, ale za slavného podnikatele se nepovažuji. Rád bych se teď orientoval na státy východní Evropy jako je Polsko nebo Maďarsko, kde jsou stejné předpisy jako u nás,“ nastiňuje další podnikatelské kroky.

3.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Finálový galavečer České Miss 2017 v brněnské DRFG aréně.
43

Titul České Miss 2017 získala Michaela Habáňová ze Zlína

Mladý útočník brněnské Komety Martin Nečas.

Musím si dovolit a hrát s pukem, ne ho jen odhazovat, říká Nečas

Skotské hry v Brně prověřily mužskou sílu i ješitnost

Brno /FOTOGALERIE/ – Vyzkoušet svoji sílu i obratnost přišli na Kraví Horu v Brně muži v kiltech. Druhý ročník Skotských her Zahájil výstřel z děla. Pořadatelé si pochvalovali tradiční skotské počasí a lákali diváky k účasti na hrách. Sobotním cílem nebylo vítězství v samotných hrách, ale především představení skotské kultury a jejích specifických her.

Regionální den železnice v Zastávce začal příjezdem parní lokomotivy

Zastávka /VIDEO, FOTOGALERIE/ - Vlakové nádraží v Zastávce zaplavily davy nadšených lidí. Jako každoročně čekali na příjezd parní lokomotivy z Brna, která s sebou přivezla historické vagóny plné cestujících. „Přijeli jsme vlakem z Brna, jsme tu poprvé. Nejvíc se s dětmi těšíme na guláš,“ řekl Jiří Horák z Brna.

V Karviné jde o dost. Trenéři Zbrojovky ladili hlavy hráčů

Brno – Mluví o tom sice před každým utkáním téměř od počátku sezony, ale brněnští fotbalisté i trenéři si uvědomují, že v neděli nadchází klíčový duel sezony. Zbrojovka od pěti hodin odpoledne nastoupí na hřišti Karviné. Týmu, který posbíral v dosavadních sedmi kolech také pouze čtyři body. „Víme všichni, že to je pro nás strašně důležitý zápas a chystáme se na něj celý týden. Věřím, že ho zvládneme,“ doufá brněnský záložník Miloš Kratochvíl.

Průvan v čekárnách a špatné parkování před vlakovými nádražími ukončí opravy

Jižní Morava /ANKETA/ – Špatné parkování a chátrající budovy z let dávno minulých. Mnohá jihomoravská vlaková nádraží stále nenabízí cestujícím odpovídající pohodlí. Železničáři to nyní chtějí změnit. Na nutné opravy vyčlenili desítky milionů. Lidé si však na lepší zázemí počkají. Některá nádraží totiž začnou opravovat až za pět let.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení