VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Podnikání ve finanční sféře vyměnil za motokola

BRNO - Na návštěvu či na pivo na kole, ale bez námahy. Sen řady lidí naplňuje už čtvrtým rokem podnikatel Petr Bodeček.

3.9.2007
SDÍLEJ:

Petr Bodeček vyrábí kola poháněná motorem.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

V Brně totiž založil firmu na výrobu kol s motorovým pohonem. Cesta k vlastnímu podniku byla klikatá. Před lety sice spoluzaložil firmu zabývající se ekonomickými analýzami, ale přesto, že slušně vydělávala, nebyl úplně spokojený.

Bodeček si uvědomil, že jeho přáním je, aby po něm jednou něco hmatatelného zůstalo. Proto se rozhodl vrátit k profesi, kterou vystudoval. Strojní inženýr a konstruktér tedy založil společnost na výrobu kol s motorem Bodeček industries a stále rozšiřuje výrobu. „Dnes je vše jen o penězích. Chtěl jsem ale, aby po mně něco zůstalo. Teď tady po mě je asi dva tisíce vyrobených motokol,“ říká s úsměvem Bodeček. Zatím svou firmu za slavnou nepovažuje: „Vždyť mám pod sebou v podstatě jen tři zaměstnance.“ Pak ale s nadsázkou dodává, že kdyby měl spočítat všechny podniky, které jim vyrábí součástky a dodávají materiál, měl by zaměstnanců stovky.

Kola s přídavným motorkem, které firma Petra Bodečka vyrábí, jsou především pro zákazníky střední generace. „Je to vozidlo lokálního významu. Znamená to, že senioři se na něm mohou svést na zahrádku, na ryby nebo za rodinou, ale ke sportovním účelům ho nepoužívají,“ popisuje vy〜užití dopravního prostředku podnikatel. Skupina lidí, kteří mají o kolo s motorem zájem, se ale podle jeho slov stále rozšiřuje.

„K řízení kola totiž není potřeba žádný průkaz, ale výroba se řídí jasnými předpisy. Kolo může například jet maximálně pětadvacet kilometrů v hodině a motor nesmí být zabudovaný dovnitř. Spadá tak do speciální kategorie kolo s přídavným motorem,“ vysvětluje Bodeček. Motokolo není složité na obsluhu. Má přidaný klasický spalovací motor.

„Když například dojde benzín, může cyklista motor odpojit a zbytek cesty dojet klasickým způsobem,“ dodává podnikatel. Výrobek využívá i on. „Bydlím dva kilometry od firmy, takže se také občas svezu. Ale když už si chci vyjet na kole, volím klasické, abych se při jízdě trochu zapotil,“ říká. O svých cílech a budoucnosti firmy mluví podnikatel skromně.

„Sice jsme od minulého roku zdvojnásobili produkci, což mě velice potěšilo, ale za slavného podnikatele se nepovažuji. Rád bych se teď orientoval na státy východní Evropy jako je Polsko nebo Maďarsko, kde jsou stejné předpisy jako u nás,“ nastiňuje další podnikatelské kroky.

3.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Kometa mlčela i po mstě Pöpperleho, na Spartě padla 0:4

Ilustrační foto.
1

Kordis chystá elektronické jízdné pro celou jižní Moravu. Nejdřív už příští rok

Divoká bitka. Před nádražím se poprala desítka lidí, měli i teleskopické obušky

Brno - Teleskopické obušky, dva lehce zranění mladíci a dva v policejní cele. Rvačku asi deseti lidí, ke které došlo na brněnském hlavním nádraží, šetří od pátečního večera policisté.

Verbíři se protančili na mezinárodní festival

Moravské Knínice /REPORTÁŽ/ – Co se stalo kdysi, v tem strážnickém lesi, zpívá dvojice vystupujících verbířů v doprovodu cimbálové muziky a sokolovna plná lidí v tichosti sleduje, jakými kroky ji o chvilku později překvapí dva mladí muži, jak píseň i jejich kroj napovídá, původem ze Strážnice. Ti vystupují na Soutěži o nejlepšího tanečníka slováckého verbuňku, kterou pořádá v sobotu večer soubor Kyničan z Moravských Knínic.

První sex, sebepoškozování, jmenuje nejčastější dotazy dětí vedoucí linky důvěry

Brno - Zhruba šest set dětí loni na jižní Moravě uteklo z domu. Nejčastěji se jedná o mladistvé z výchovných ústavů a dětských domovů. Obrátit se se svými problémy mohou třeba na brněnskou Modrou linku důvěry.

V brněnské spalovně shoří odpad od tří milionů lidí. Po rozšíření o třetí kotel

Brno - Odpadky z celé Moravy ohřejí vodu na sprchování Brňanům. Představitelé brněnské spalovny se totiž chystají o polovinu zvýšit množství zlikvidovaného komunálního odpadu, který zařízení mění na teplo a elektrický proud. O navážení odpadu jednají s obcemi v sousedních krajích i v Moravskoslezském kraji.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies