VYBERTE SI REGION

Podnikání ve finanční sféře vyměnil za motokola

BRNO - Na návštěvu či na pivo na kole, ale bez námahy. Sen řady lidí naplňuje už čtvrtým rokem podnikatel Petr Bodeček.

3.9.2007
SDÍLEJ:

Petr Bodeček vyrábí kola poháněná motorem.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

V Brně totiž založil firmu na výrobu kol s motorovým pohonem. Cesta k vlastnímu podniku byla klikatá. Před lety sice spoluzaložil firmu zabývající se ekonomickými analýzami, ale přesto, že slušně vydělávala, nebyl úplně spokojený.

Bodeček si uvědomil, že jeho přáním je, aby po něm jednou něco hmatatelného zůstalo. Proto se rozhodl vrátit k profesi, kterou vystudoval. Strojní inženýr a konstruktér tedy založil společnost na výrobu kol s motorem Bodeček industries a stále rozšiřuje výrobu. „Dnes je vše jen o penězích. Chtěl jsem ale, aby po mně něco zůstalo. Teď tady po mě je asi dva tisíce vyrobených motokol,“ říká s úsměvem Bodeček. Zatím svou firmu za slavnou nepovažuje: „Vždyť mám pod sebou v podstatě jen tři zaměstnance.“ Pak ale s nadsázkou dodává, že kdyby měl spočítat všechny podniky, které jim vyrábí součástky a dodávají materiál, měl by zaměstnanců stovky.

Kola s přídavným motorkem, které firma Petra Bodečka vyrábí, jsou především pro zákazníky střední generace. „Je to vozidlo lokálního významu. Znamená to, že senioři se na něm mohou svést na zahrádku, na ryby nebo za rodinou, ale ke sportovním účelům ho nepoužívají,“ popisuje vy〜užití dopravního prostředku podnikatel. Skupina lidí, kteří mají o kolo s motorem zájem, se ale podle jeho slov stále rozšiřuje.

„K řízení kola totiž není potřeba žádný průkaz, ale výroba se řídí jasnými předpisy. Kolo může například jet maximálně pětadvacet kilometrů v hodině a motor nesmí být zabudovaný dovnitř. Spadá tak do speciální kategorie kolo s přídavným motorem,“ vysvětluje Bodeček. Motokolo není složité na obsluhu. Má přidaný klasický spalovací motor.

„Když například dojde benzín, může cyklista motor odpojit a zbytek cesty dojet klasickým způsobem,“ dodává podnikatel. Výrobek využívá i on. „Bydlím dva kilometry od firmy, takže se také občas svezu. Ale když už si chci vyjet na kole, volím klasické, abych se při jízdě trochu zapotil,“ říká. O svých cílech a budoucnosti firmy mluví podnikatel skromně.

„Sice jsme od minulého roku zdvojnásobili produkci, což mě velice potěšilo, ale za slavného podnikatele se nepovažuji. Rád bych se teď orientoval na státy východní Evropy jako je Polsko nebo Maďarsko, kde jsou stejné předpisy jako u nás,“ nastiňuje další podnikatelské kroky.

3.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Známé poslal fotky podřezaného zápěstí. Zraněného muže zachránili strážníci

Ilustrační foto
AKTUALIZUJEME

Vlak zabil muže mezi Židenicemi a Královým Polem. Doprava na trati je přerušená

Vánoční trhy: gurmánský lidé obcházeli, zaujala vánoční tramvaj, zjistil průzkum

Brno /INFOGRAFIKA/ - Spokojenost lidí s posledními brněnskými adventními trhy zjišťoval průzkum. Lidem se trhy líbily, nové na Dominikánském náměstí ale často obešli.

Dřív podnikavý člověk se vyhýbá společnosti, popsala znalkyně následky týrání

Brno - Lupiči měli oběť bít, polévat alkoholem a chtěli ji následně zapálit. I takovéto výpovědi zazněly ve čtvrtek na Krajském soudu v Brně, kde pokračovalo jednání s obviněnými Simonem Baierem, Michalem Cvanem a Jozefem Minárem.

AKTUALIZOVÁNO

Návrat hokeje za Lužánky? Ve hvězdách. Původní zimní stadion vznikl před 70 lety

Brno /ANKETA/ – Nadšený řev fanoušků vítězného týmu se rozléhal brněnským zimním stadionem za Lužánkami, když domácí hokejisté Rudé hvězdy, dnešní Komety, poprvé doma před Brňany přebírali mistrovský titul. Tehdy se psal rok 1957 a stadion měl za sebou deset let fungování a před sebou ještě mnoho radosti i smutků fanoušků brněnských hokejistů. Nyní, sedmdesát let od slavnostního otevření stadionu, už na něj odkazuje jen název zastávky hromadné dopravy. Slibovaná nová aréna je v nedohlednu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies