VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Starobrno: procenta, nebo stupně?

BRNO - Nečekané dilema řeší mnozí pivaři nad lahvemi piva Starobrno Medium.

9.8.2007 1
SDÍLEJ:

Matoucí etiketaFoto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Já bych si dal taky to médium, říká jedna z postav v nezapomenutelném filmu Bolka Polívky Dědictví aneb Kurvahošigutentag. Možná i touto kultovní větou se inspirovali v brněnském pivovaru Starobrno, když své jedenáctistupňové pivo nazvali Medium.

Přední strana etikety každé pivní lahve totiž hlásá, že jde nikoli o jedenáctistupňové, ale jedenáctiprocentní pivo. Obyčejní konzumenti piva i pivní fajnšmekři tak nevěří vlastním očím. „Starobrněnskou jedenáctku si kupuji rád, ale ten nápis mi přijde jako hloupost. Když si říkám o jedenáctku, tak tím přeci myslím stupně, a ne procenta,“ neskrývá překvapení Brňan Stanislav Horký.

Žasnou i ostatní pivaři. „Za večer si dám klidně pět šest kousků. Kdyby to pivo mělo opravdu jedenáct procent alkoholu, byl bych asi pěkně nametený,“ směje se Jaromír Pešek.

A má pravdu. Jedenáct procent alkoholu totiž obsahují mnohá vína a vypít za večer tři litry „nápoje pravdy“ by mohlo mít nepěkné následky. Navíc lze na zadní straně etikety Starobrna Medium najít i údaj, že nápoj obsahuje 4,7 procenta alkoholu.

Je tedy pravdivá přední etiketa s jedenácti procenty, nebo ta zadní? Dělají si snad pivovarníci ze Starobrna ze spotřebitelů legraci, nebo jde o nějaký promyšlený tah na přilákání zákazníků?

Mluvčí pivovaru Kateřina Eliášová odpovídá stručně. „Označení ,jedenáctiprocent〜ní‘ je součást oficiálního názvu tohoto piva. Zákazník je jím upozorněn na to, že pivo obsahuje minimálně jedenáct procent extraktů,“ vysvětluje.

Pivař, který si dá tu práci a prozkoumá pivní láhev podrobně, jí dá za pravdu. Údaj o tom, že nápoj má v sobě jedenáct procent mladiny, skutečně najde. Otto Chalupník z brněnských Řečkovic bere celou záhadu s nadhledem. „Dnes je matoucí skoro všechno, tak mě to ani nepřekvapuje,“ tvrdí.

Popletená etiketa nemá podle mluvčí pivovaru žádný vliv na oblíbenost piva. Spíše naopak. „Medium se řadí mezi naše nejprodávanější piva. Stále více konzumentů přechází od tradiční desítky k jedenáctce,“ říká.

9.8.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
3

Oprava za čtvrt miliardy. Výměna potrubí nebo kolejí na rok zavře Údolní ulici

Vznik festivalu Serial Killer, který bude první svého druhu ve střední Evropě, iniciovala nezávislá producentka a proděkanka Filmové a televizní fakulty Akademie múzických umění v Praze Kamila Zlatušková.
4

Unikát ve střední Evropě. Nový „zabijácký“ festival představí televizní seriály

Vařit můžete i pod širým nebem

Nemusíte vařit jen v domě. Můžete si pořídit kuchyň, která bude stát pod oblohou, nebo alespoň pod krytým přístřeškem na zahradě. A není to ani tak složité.

Nečas? Centr budoucnosti, věří u Hurricanes. Sezonu možná ještě stráví v Kometě

Raleigh, Brno – Z klubu v americkém státě Severní Karolina přicházely jen superlativy. Hokejová organizace ze slavné zámořské NHL Carolina Hurricanes si vybrala při víkendovém draftu nadějí z dvanáctého místa v prvním kole útočníka brněnské Komety Martina Nečase. „V predikcích před draftem jsme ho měli na vyšší pozici a potěšilo nás, že jsme ho získali," řekl spokojeně výkonný viceprezident a generální manažer Caroliny Ron Francis pro klubový web.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní uzel? Židenické nádraží může převzít část vlaků z přetíženého hlavního

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Příští zastávka: Brno-Židenice. Hlášení, které cestující ve vlacích RegioJetu slýchávají při současné vlakové výluce v Brně, by mělo znít ve spojích žlutého dopravce i po konci výluky. „Chceme ze Židenic jezdit i nadále," potvrdil mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.

Jihomoravští policisté převezmou nový luxusní supersport. Měsíc po nehodě

Brno – Nový supersport BMW ve středu převezmou jihomoravští policisté. Potvrdil to policejní mluvčí Bohumil Malášek. „Dnes jej převezeme do Brna. Budeme ho mít za stejných podmínek jako ten minulý," řekl mluvčí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies