VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Starobrno: procenta, nebo stupně?

BRNO - Nečekané dilema řeší mnozí pivaři nad lahvemi piva Starobrno Medium.

9.8.2007 1
SDÍLEJ:

Matoucí etiketaFoto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Já bych si dal taky to médium, říká jedna z postav v nezapomenutelném filmu Bolka Polívky Dědictví aneb Kurvahošigutentag. Možná i touto kultovní větou se inspirovali v brněnském pivovaru Starobrno, když své jedenáctistupňové pivo nazvali Medium.

Přední strana etikety každé pivní lahve totiž hlásá, že jde nikoli o jedenáctistupňové, ale jedenáctiprocentní pivo. Obyčejní konzumenti piva i pivní fajnšmekři tak nevěří vlastním očím. „Starobrněnskou jedenáctku si kupuji rád, ale ten nápis mi přijde jako hloupost. Když si říkám o jedenáctku, tak tím přeci myslím stupně, a ne procenta,“ neskrývá překvapení Brňan Stanislav Horký.

Žasnou i ostatní pivaři. „Za večer si dám klidně pět šest kousků. Kdyby to pivo mělo opravdu jedenáct procent alkoholu, byl bych asi pěkně nametený,“ směje se Jaromír Pešek.

A má pravdu. Jedenáct procent alkoholu totiž obsahují mnohá vína a vypít za večer tři litry „nápoje pravdy“ by mohlo mít nepěkné následky. Navíc lze na zadní straně etikety Starobrna Medium najít i údaj, že nápoj obsahuje 4,7 procenta alkoholu.

Je tedy pravdivá přední etiketa s jedenácti procenty, nebo ta zadní? Dělají si snad pivovarníci ze Starobrna ze spotřebitelů legraci, nebo jde o nějaký promyšlený tah na přilákání zákazníků?

Mluvčí pivovaru Kateřina Eliášová odpovídá stručně. „Označení ,jedenáctiprocent〜ní‘ je součást oficiálního názvu tohoto piva. Zákazník je jím upozorněn na to, že pivo obsahuje minimálně jedenáct procent extraktů,“ vysvětluje.

Pivař, který si dá tu práci a prozkoumá pivní láhev podrobně, jí dá za pravdu. Údaj o tom, že nápoj má v sobě jedenáct procent mladiny, skutečně najde. Otto Chalupník z brněnských Řečkovic bere celou záhadu s nadhledem. „Dnes je matoucí skoro všechno, tak mě to ani nepřekvapuje,“ tvrdí.

Popletená etiketa nemá podle mluvčí pivovaru žádný vliv na oblíbenost piva. Spíše naopak. „Medium se řadí mezi naše nejprodávanější piva. Stále více konzumentů přechází od tradiční desítky k jedenáctce,“ říká.

9.8.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Radim Schwab.

Papež i Lazar. V jediném představení ztvární herec Schwab neuvěřitelných 25 rolí

Ilustrační foto.

SOUTĚŽ: Ve hře jsou lístky na zápas Zbrojovky proti Dukle Praha

AKTUALIZOVÁNO

Ignis Brunensis: přibude jeden ohňostroj, povinnou skladbou bude Bugatti step

Brno /ANKETA/ – Sedmkrát se letos rozzáří nebe nad Brnem různobarevnými ohňostroji. Na přelomu května a června se i letos uskuteční festival ohňostrojů Ignis Brunensis. Letošní ročník je jubilejní, dvacátý. Pořadatelé proto připravili na přehradě letos až pět ohňostrojných show. Nově tam bude v době přehlídky i hudební festival.

Kino Art se přesune do bývalého lihovaru. Kvůli opravám

Brno /FOTOGALERIE/ – Rozsáhlé opravy za miliony korun čekají budovu brněnského Kina Art v Cihlářské ulici. Kvůli rozšíření vestibulu či zřízení bezbariérového přístupu proto od května do září kino přemístí do bývalého lihovaru v Pekařské ulici.

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Nový ředitel Povodí Moravy dřív vedl mlékárny a lihovar

Brno – Z mléka a alkoholu přesedlá na vodu nový ředitel Povodí Moravy. V Brně ho v pondělí představil zaměstnancům podniku ministr zemědělství Marian Jurečka. Václav Gargulák přejde na pozici generálního ředitele společnosti zvenčí a ujme se jí už v úterý.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies