VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rodinný podnik vznikl u baru

BRNO - Dva bratři, které pojila rodina, společné koníčky i vášeň k autům a sportu byli až do roku 1994 protihráči.

21.6.2007
SDÍLEJ:

Jeden z bratrů ProsovýchFoto: DENÍK/Jiří Salik Sláma

I když Roman a Stanislav Prosovi pracovali ve stejném oboru, každý z nich působil v jiné společnosti. Nakonec ale spojili hlavy dohromady, a ke společným radostem jim přibyla ta největší – silná a prosperující firma na výrobu sportovních povrchů.

Přestože se většinou společnosti rodí po sáhodlouhých jednáních, u Prosových to bylo jinak. „Zašli jsme na zábavu, trochu se dostali do nálady a kolem druhé ranní si dohodli spolupráci. I když ráno člověk většinou vidí všechno střízlivěji, u nás to nadšení přetrvalo,“ vypráví s úsměvem starší z bratrů Roman Pros.

Na první zákazníky měli bratři podle svých slov štěstí. „Já měl také velmi dobré vztahy se svým zaměstnavatelem. V prvních měsících jsme od něj dokonce měli vypůjčeny některé stroje. Hodně nám pomohli i rodiče, kteří nám půjčili peníze. Nakonec jsme si za ně s bráchou koupili auta,“ směje se Pros.

Láska k rychlým vozům bratry provází celý život. „Vždycky jsme byli sportovně založení, máme rádi auta, tenis i fotbal,“ vyjmenovává jeden z podnikatelské dvojice. Podlahovým krytinám začali bratři rozumět až po několika letech praxe.

„Jsem vystudovaný ekonom, takže jsem v prvé fázi nerozeznal buk od dubu. Pak se z nás ale stali odborníci, díky čemuž nás oslovovalo stále více společností,“ tvrdí Pros. Bratři tak začali spolupracovat z řadou různých zákazníků. „Jednou jsme dělali linoleum soukromníkovi v bytě, pak třeba hřiště pro hokejistu Roberta Reichla.

Důležitým bodem bylo spojení s německou firmou, která se zaměřovala na sportovní podlahové krytiny,“ říká Pros, který s bratrem trávil i čtrnáct hodin denně. Právě touto spoluprací zaplnilo sourozenecké duo propast na trhu.

„Začali jsme dělat to, co nás skutečně bavilo. Občas přišly hádky i rozepře, ale dokázali jsme je vyřešit. Shodneme se totiž téměř na všem. Já jsem ten, kdo se do všeho vrhá po hlavě. Bratr je ten rozvážnější, dokáže mě usměrnit. Společně jsme dokázali najít zlatý střed a tak to má být,“ dodává spokojeně Pros.

21.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vedoucí Modré linky důvěry Bohuslava Horská.

První sex, sebepoškozování, jmenuje nejčastější dotazy dětí vedoucí linky důvěry

Brněnská spalovna. Ilustrační foto.

V brněnské spalovně shoří odpad od tří milionů lidí. Po rozšíření o třetí kotel

AKTUALIZOVÁNO

Ve Francouzské ulici v noci hořela tři auta. Včetně mercedesu za milion

Brno - Brněnští hasiči museli v noci po třetí hodině likvidovat požár tří osobních aut ve Francouzské ulici. „Zcela shořel mercedes a Renault Scénic, oheň navíc poškodil ještě hyundai," informoval mluvčí jihomoravských hasičů Jan Dvořák.

Vodojemy v Brně se podobají oblíbené istanbulské památce, říká znalec podzemí Svoboda

Brno /FOTOGALERIE/ – Již zanedlouho se Brňané i přespolní vyřádí na adrenalinových prohlídkách brněnského podzemí. Lidé při nich vstoupí na dosud nepřístupná, ale zato zajímavá místa, jen s helmami a čelovkami. Úzkými štolami a žebříky do podzemí, které návštěvníci zakusí, již nespočetněkrát prošel znalec brněnského podzemí Aleš Svoboda. Právě on se velkou měrou na zpřístupnění nových tras podílí.

Přetížená řečkovická pošta dostane další klienty. Jehnice ztratí výdejní místo

Brno - Fronty na vyzvednutí zásilek se na poště v Řečkovicích od začátku března ještě prodlouží. Pro odložené zásilky si sem přijdou i lidé z Jehnic a Ořešína, kteří by jinak využili výdejní místo v jehnickém obchodě. Do konce února totiž obchod zavře a s ním skončí i výdejní místo.

Soupeř? Zmuchlané košile. Nejtěžší je vyžehlit manžety, říká účastnice soutěže

Brno – Že žehlení není ryze ženská záležitost přišli v sobotu dokázat muži na mistrovství v žehlení. Týmy i jednotlivci v Nákupním centru Královo Pole poměřili síly, když jim organizátoři přichystali zmuchlané košile.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies