Skanska získala i titul v soutěži Zaměstnavatel regionu, která je součástí celostátního klání Zaměstnavatel roku. Peníze, které firma na své pracovníky vydává, nejsou podle generálního ředitele Skanska DS Josefa Hájka zbytečné.

„Programy péče o zaměstnance jsou pro to, aby lidé chtěli u firmy pracovat. A podle statistiky naši technici odchází zhruba po osmnácti a dělníci po deseti letech. Takže je vidět, že naši zaměstnanci neodchází moc často,“ uvedl. Firma se podle Hájka hodně stará o vzdělávání zaměstnanců. Klade velký důraz na jazykovou průpravu.

„Pokud studenti neplánují, že půjdou za prací nebo na zkušenou do zahraničí, tak angličtinu při nástupu do práce moc neovládají. Myslí si, že naše stavby se budují v České republice a tak nebudou cizí jazyk potřebovat,“ vysvětlil ředitel. Dodal, že je to ale omyl, protože velké stavební firmy jsou většinou součástí nadnárodních koncernů, které znalost minimálně jednoho cizího jazyka vyžadují.

Získání titulu „Zaměstnavatel regionu či roku“ je podle odborníků prestižní a svědčí o kvalitě podniku. „Navíc je to pro danou firmu i pro ostatní motivace, aby pracovaly ještě lépe,“ uvedla tisková mluvčí brněnského úřadu práce Ivana Ondráková. Dalšími ceněnými zaměstnavateli na jihu Moravy se staly společnosti Jihomoravská plynárenská a Hartmann­Rico. Soutěže se zúčastnily desítky podniků.

Čtyřicet firem nominovali odborníci, deset se mohlo přihlásit pomocí on-line dotazníku. I přesto, že nejúspěšnější byly velké firmy, soutěžit mohou i menší podniky. „Důležité je to, aby péče o zaměstnance byla jednou z priorit firmy. Hodnotí se hlavně to, jak se zaměstnavatel celkově stará o své zaměstnance. Ať už v oblasti mezd, sociálních programů nebo právě vzdělávání,“ uvedl Jozef Faško z jedné z pořádajících společností, Fincentrum.

Podle vítězné firmy je ale důležité nejen vzdělávání lidí, kteří už ve firmě pracují. Skanska si například vychovává i potenciální zaměstnance, spolupracuje totiž se školami. Za poslední dva roky přijala stovku vysokoškoláků. „Ve třetím ročníku je kontaktujeme a pak s nimi spolupracujeme víc. Když u nás pracují první rok, zeptáme se jich, co by podle nich potřebovalo změnit. Je docela zajímavé slyšet, co si mladí lidé o fungování firmy myslí“ řekl Hájek.

Stranou zájmu společnosti nezůstává ani učňovské školství. Jediné škole v republice zaměřené na dopravní stavby podnik podle Hájka připlácí na učebnice a dává jí informace o nových technologiích. Aktivity letošního vítěze jsou podle organizátorů soutěže tím, čím by se měl pyšnit opravdu dobrý zaměstnavatel. Své klady vítězové ještě změří s firmami z celé republiky.