VYBERTE SI REGION

Slavkov u Brna se stal nejlepším Městem pro byznys

Brno - Letošním vítězem ocenění Město pro byznys v Jihomoravském kraji se stal Slavkov u Brna. Oproti jiným městům má například levnější stavební pozemky.

28.4.2009
SDÍLEJ:

Zámek Slavkov u Brna.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Cenu Město pro byznys vyhlašuje týdeník Ekonom a cílem je určit města s nejlepšími podmínkami pro podnikání v České republice. „Slavkov sice nedosáhl prvenství v žádném z jednotlivých kritérií, ale bodoval množstvím nadprůměrných hodnot,“ vysvětlil Michal Kaderka za společnosti Bison & Rose, která mediálně zastupuje soutěž.

Slavkov se ukázal jako vhodné místo pro život mladých lidí. „Kromě levných stavebních pozemků je tam i o 15 procent vyšší kapacita školek než je krajský průměr,“ dodal Kaderka.

Cenu přebíral slavkovský starosta Ivan Charvát. „Moc mě to těší, protože oproti loňskému umístění v druhé desítce je to velký pokrok. O zlepšení jsme se snažili a reagovali jsme na některé podněty z loňska,“ řekl Charvát.

Na druhém místě se umístilo město Hodonín a na třetím Mikulov. Brno skončilo až na čtrnáctém místě, i když loni získalo město ocenění za nejlepší kvalitu veřejné správy v celé republice. „Jsou tam vysoké ceny nemovitostí a podnikatelé jsou nespokojeni s nabídkou pracovních sil,“ uvedl Michal Kaderka.

Odborným garantem soutěže je Hospodářská komora České republiky a Státní fond životního prostředí. „Díky Městu pro byznys víme, kde by v Jihomoravském kraji měli podnikatelé upřít svou pozornost i do středních měst,“ vysvětlil ředitel krajské hospodářské komory Karel Svozil, proč soutěž podporuje.

V říjnu bude zveřejněn celorepublikový žebříček měst s nejlepšími podmínkami pro podnikání. Vloni se stalo Městem pro byznys Jihomoravského kraje 2008 Znojmo a v celorepublikovém srovnání se na prvním místě umístil Humpolec.

Autor: Tereza Bartošíková

28.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Dvacet let v UNESCO. Lednicko-valtický areál je světovou pýchou

Břeclavsko – Vzala přítele za ruku a společně vyrazili vstříc procházce parkem u zámku v Lednici na Břeclavsku. Studentka gymnázia Hana Sýkorová se stala jedním z mnoha set tisíců lidí, kteří si pro strávení volného času vybrali Lednicko-valtický areál. „O víkendu v létě bývá plno, ale v listopadovém pátečním dopoledni je to lepší," řekla studentka k obrovskému zájmu turistů o celý areál. Místo s rozlohou přesahující 280 kilometrů čtverečních za posledních dvacet let rozkvetlo. V prosinci 1996 se stalo součástí Seznamu světového kulturního dědictví UNESCO – organizace OSN pro vzdělání, vědu a kulturu.

Kempného přerod. V kádru Jestřábů vévodí statistice hitů

Chicago, Brno – Kariéru v NHL si staví trpělivě od základů. Hokejový obránce Michal Kempný při angažmá v brněnské Kometě či ruském Avangardu Omsk platil za ofenzivního beka. V dresu Chicaga Blackhawks za 22 zápasů získal dvě asistence a snaží se především odvést bezchybně práci směrem dozadu. „Kdyby se hnal za body, nebude to úplně ono. Má jinou úlohu než v Evropě. Soustředí se na obrannou černou práci. V současné chvíli je to správná cesta," pozoruje Štěpán Sokol, komentátor NHL na televizní stanici Nova Sport.

Souboj dopravců začíná. V neděli poprvé vyrazí z Brna do Prahy vlaky RegioJetu

Jižní Morava – Až bude Brňanka Alena Nepilová příště plánovat cestu do Prahy, bude se muset rozhodovat, s kým vůbec pojede. „Jezdím obvykle dvakrát měsíčně. Protože nemám ráda autobusy, byly pro mě vlaky Českých drah jasná volba. Teď ještě nevím, s kým budu jezdit. Určitě vyzkouším i nováčka," zauvažovala Nepilová. Už v neděli na trať mezi Prahou a Brnem totiž kromě Českých drah vyjede také soukromý dopravce RegioJet. Provozovat bude tři páry vlaků. Dva na trase mezi Prahou, Brnem a Bratislavou, jeden místo hlavního města Slovenska obslouží Hodonín a Staré Město na Uherskohradišťsku. Jeden pár přidají i České dráhy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies