Auto na první pohled nevypadá nijak zvláštně, chybí mu ale kliky u dveří. Otevírá se totiž dotekem úzké kovové linky na dveřích. „Zadní dveře, kufr i slot na nabíjení jdou otevřít i ovladačem," upozorňuje manažer společnosti Jakub Hruška.

Po nasednutí člověk zapadne do pohodlných sedaček. Displej za volantem informuje kromě obvyklých údajů i o předpokládaném dojezdu. Překvapení je ovšem velký dotykový displej ve středu palubní desky. „Dá se přes něj ovládat prakticky vše. Vůz má i připojení k internetu" popisuje vybavení Hruška.

Čtěte také: Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Elektromobily Tesla
∙ Vyrábí je stejnojmenná americká automobilka.
∙ Oproti konkurenci se liší především maximálním dojezdem, který je ve srovnání s jinými auty i násobně větší.
∙ Značná je u těchto aut cena, Model X vyjde i na čtyři miliony korun.
∙ Nabíjet se dají i z obvyklé zásuvky doma.

Auto testujeme na dálnici, v kopci i prudkých zatáčkách. Rozdíl mezi obvyklým vozem a Teslou je jasný hned po startu. Ticho. Alespoň od motoru. „Nevydává žádný hluk. To, co slyšíme, je silnice a vítr," upozorňuje Hruška.

Jen co vjíždíme na dálnici, sešlapuji pedál a Tesla prudce vystřeluje kupředu. Zrychlení nás zaráží do sedaček a za okamžik přímo letíme. Z nuly na sto kilometrů v hodině auto zrychluje za tři sekundy.

Až 400 kilometrů na jeden zátah

Na rozdíl od prudkého startu brzdí Tesla spíše pozvolně. Vyjíždění prudkého kopce si ani nevšimne a stoupání a prudké zatáčky auto nezpomalují. Na baterii zvládne auto ujet i přes 400 kilometrů.

Vypůjčení Tesly X není levná záležitost. Pronájem na den stojí necelých osm tisíc korun. Emuj přitom plánuje pořídit další elektrovůz. „Už loni jsme objednali novou Teslu 3. Budeme ji nabízet k běžnému vypůjčení jako naše ostatní auta za podobně nízké ceny," vysvětluje plány do budoucna ředitelka firmy Iva Šťastná.

Podívejte se: Legendární baron Trenck se projde Špilberkem. Vědci tvoří 3D model podle mumie