VYBERTE SI REGION

Zájem o Svatomartinské víno je rekordní

JIŽNÍ MORAVA - Jihomoravští vinaři jsou s odbytem spokojeni. K úspěchu přispěla reklamní kampaň i kvalita letošního mladého vína

15.11.2007
SDÍLEJ:

Svatomartinské vínoFoto: DENÍK/Jiří Ševčík

Svatomartinské víno zažívá největší úspěch. Někteří jihomoravští vinaři už prodali všechny láhve s mladým vínem a tvrdí, že mohli vyrobit daleko víc. „Zájem je ve srovnání s loňskem dvojnásobný. Tvrdím, že pokud bychom letos naplnili ještě dvakrát tolik lahví, tak je prodáme taky,“ řekl hlavní technolog Vinařství Zaječí na Břeclavsku Petr Šrámek.

Shoduje se s ním Jan Maděryč z Vinných sklepů Valtice na Břeclavsku. „Už teď jsme prodali stejné množství jako za celý minulý rok,“ uvedl Maděryč.

Podle Šrámka poptávka roste hlavně díky strategii Vinařského fondu, který ochrannou značku vlastní. „Za úspěch může hlavně reklamní kampaň, která mnoho lidí oslovila. Pochvalu si ale zaslouží i víno samotné,“ konstatoval Šrámek.

Letos se dostalo na trh asi šest set tisíc lahví s ochrannou značkou Svatomartinské víno. „Každým rokem zaznamenáváme až dvojnásobný nárůst. Když jsme značku získali, tak lidé koupili asi sto padesát lahví,“ řekl hlavní sommelier Národního vinařského centra Marek Babisz.

Značkou Svatomartinské víno se nemůže pyšnit každý. V České republice dostalo letos povolení sedmašedesát vinařství. Jen dvě z nich nejsou z Jihomoravského kraje. „Na známku má právo pouze ten, kdo projde naší kontrolou. Hodnotíme kvalitu a posuzujeme, zda víno odpovídá charakteristice mladého vína. Letos požadavkům nevyhovělo deset vinařství,“ podotkl Babisz. Podle něj je letošní ročník velmi kvalitní s výraznou chutí, které pomohl také chladnější podzim. „Víno má zajímavou chuť připomínající některé exotické druhy ovoce,“ dodal Babisz.

Láhev Svatomartinského stojí padesát až sto korun. Největšími odběrateli bývají obchodní řetězce. „V prodejnách nabízíme Svatomartinské víno od včerejška. Zákazníci si je mohou koupit za sedmdesát korun,“ uvedl mluvčí prodejen Hypernova a Albert Libor Kytýr.

Od čtvrtka se v obchodech objeví i mladé víno z Francie – Beaujolais. Vinaři se toho nebojí. „Beaujolais nebereme jako konkurenci. Letos nemá šanci a Svatomartinské je jednoznačně převálcuje,“ říká s nadsázkou Babisz.

Větší zájem o domácí vína potvrzují i obchodníci. „Lidé mají k tradičním českým značkám důvěru. Dalo by se říct, že Svatomartinské víno je jim bližší než Beaujolais, proto také jeho obliba každým rokem roste,“ podotkla mluvčí společnosti Tesco Lucie Turnovská.

Pod značkou Svatomartinské lze prodávat bílá vína odrůd Müller – Thurgau a Veltlínské červené rané. Dále pak růžová a červená vína odrůd Modrý Portugal a Svatovavřinecké. Pravé Svatomartinské musí mít na lahvi etiketu s logem Svatého Martina na koni. Tradice Svatomartinského vína vychází z dávného zvyku vinařů přiťukávat si na svátek svatého Martina poprvé novým, mladým vínem.

15.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

O Seniorbus je enormní zájem. Na jízdu lidé čekají i šest týdnů

Brno /FOTOGALERIE/ – Seniorbus, který usnadňuje cestování brněnským seniorům či lidem s postižením, jezdí už půl roku. Měsíčně přepraví okolo devíti stovek lidí. „U pětaosmdesáti procent cestujících jde o seniory, zbylých patnáct tvoří lidé se zdravotním postižením," vyčíslila mluvčí brněnského dopravního podniku Barbora Lukšová.

Učí děti zpívat, celému souboru ušila kroje

Bílovice nad Svitavou - Osmnáctým rokem zpívají děti koledy ve folklorním souboru Bystrouška pod vedením Bohuslavy Hamákové. Letos se zpěvem a tancem připojí k akci Česko zpívá koledy pořádané Deníkem po celé republice. Společně s pěveckým sborem Bach a divadelním spolkem Bota rozezní Bystrouška své hlasy v Bílovicích nad Svitavou na Brněnsku potřetí.

Odejde Zbrojovce snajpr? Útočník Škoda je v kurzu

Brno - Na podzim nastřílel deset branek, vyšvihl se do čela pořadí kanonýrů vedle renomovaného Davida Lafaty. Brněnský fotbalista Michal Škoda se v zimním přestupovém období patrně stane horkým zbožím. Už kolem něj také někteří zájemci krouží. „Mám nějaké informace od manažera, ale spíš čekám na něco konkrétního, zatím je to jen oťukávání, což moc neřeším," odvětil Deníku Rovnost útočník Zbrojovky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies