VYBERTE SI REGION

U Brna vyroste nové město

BRNO - Průmyslové budovy a kanceláře na sedmi stech tisících metrech čtverečních, patnáct tisíc lidí, ale i jezírka, cyklistické stezky nebo tenisové kurty.

27.9.2007 4
SDÍLEJ:

Ilustrační foto. Foto: DENÍK/Jitka Pokorná

Tak bude vypadat nové „město“, které vyroste mezi Šlapanicemi a Tuřany. Nizozemská společnost CTP Invest tu plánuje vybudovat největší průmyslový park v zemi. „Do Šlapanic se nastěhují zahraniční i české společnosti z nejrůznějších oborů,“ potvrdil generální ředitel společnosti Remon Vos. Do parku investuje CTP přes šest set milionů eur. A investice směřují nejen do stavby budov, ale i k vybudování zázemí, včetně obchvatu areálu a mostu, či k nákupu pozemků.

O těch teď jedná společnost se Šlapanickými. „Zatím není jisté, zda se podaří vykoupit všechny pozemky, které CTP chce. Úředníci z ministerstva životního prostředí je považují za výnosnou zemědělskou půdu,“ uvedl místostarosta Šlapanic Pavel Horák. Výstavba v Šlapanicích však už začala. „Na čtyřiceti šesti tisících metrech čtverečních. První fáze by měla skončit v roce 2008, kdy by se měli nastěhovat první nájemníci,“ potvrdil Vos.

Celkem společnost plánuje vybudovat až dvanáctkrát větší park (700 tisíc metrů čtverečních). Firmy zaměstnají až patnáct tisíc lidí. Právě to by však mohl být problém. „V Brně je v současné době jen čtrnáct a půl tisíce nezaměstnaných. Přes čtyřicet procent z tohoto čísla ale představují dlouhodobě nezaměstnaní,“ uvedla Ivana Ondráková z brněnského úřadu práce.

Do Šlapanic tak budou zřejmě dojíždět lidé z širokého okolí. „Jisté je, že k zaplňování parku bude docházet i ze zahraničních zdrojů,“ uvedl Jan Hladík z Regionální rozvojové agentury jižní Moravy.

Podle analytika Michala Rumla z portálu Finance.cz může tak velký projekt přinést pozitivní i negativní dopady. „Zvýší se zaměstnanost v regionu, což potáhne nahoru průměrné výdělky a životní úroveň. Stavba však může snížit atraktivitu pro případné další investory,“ míní Ruml.

Politici však plány vítají. Tržní hodnotu projektů společnosti jen v regionu města Brna odhadují odborníci na čtyři sta milionů eur. Mezi podobné už dokončené projekty patří například Modřice, CTPark Brno nebo Černovické terasy.

„Snahu vytvořit patnáct tisíc pracovních míst vítám. Očekávám, že se místa neobsadí pouze lidmi z Brna nebo jižní Moravy. Na příliv obyvatel do našeho města jsme ale připraveni,“ uvedl primátor Brna Roman Onderka.

27.9.2007 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
1

Vlak srazil mladíka mezi Židenicemi a Královým Polem. Trať už je průjezdná

Ilustrační foto.
1

Známé poslal fotky podřezaného zápěstí. Zraněného muže zachránili strážníci

Vánoční trhy: gurmánský lidé obcházeli, zaujala vánoční tramvaj, zjistil průzkum

Brno /INFOGRAFIKA/ - Spokojenost lidí s posledními brněnskými adventními trhy zjišťoval průzkum. Lidem se trhy líbily, nové na Dominikánském náměstí ale často obešli.

Dřív podnikavý člověk se vyhýbá společnosti, popsala znalkyně následky týrání

Brno - Lupiči měli oběť bít, polévat alkoholem a chtěli ji následně zapálit. I takovéto výpovědi zazněly ve čtvrtek na Krajském soudu v Brně, kde pokračovalo jednání s obviněnými Simonem Baierem, Michalem Cvanem a Jozefem Minárem.

AKTUALIZOVÁNO

Návrat hokeje za Lužánky? Ve hvězdách. Původní zimní stadion vznikl před 70 lety

Brno /ANKETA/ – Nadšený řev fanoušků vítězného týmu se rozléhal brněnským zimním stadionem za Lužánkami, když domácí hokejisté Rudé hvězdy, dnešní Komety, poprvé doma před Brňany přebírali mistrovský titul. Tehdy se psal rok 1957 a stadion měl za sebou deset let fungování a před sebou ještě mnoho radosti i smutků fanoušků brněnských hokejistů. Nyní, sedmdesát let od slavnostního otevření stadionu, už na něj odkazuje jen název zastávky hromadné dopravy. Slibovaná nová aréna je v nedohlednu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies