Chválu jako vystřiženou z reklamního letáku si mohli nedávno přečíst čtenáři amerického deníku New York Times. Podle odborníků může zmínka v tak významných novinách přilákat na jižní Moravu další velké firmy.

Jihomoravský kraj zaujal redaktorku Jacy Meyerovou, která se rozhodla zjistit, proč do této části Evropy míří investoři z celého světa. „Na jižní Moravu nedávno přišla například IT společnost NetSuite, která sídlí i v centru světového počítačového výzkumu v Silicon Valley. A pro Brno se už dříve rozhodly i další světově známé firmy jako IBM či Honeywell,“ uvedla Lucie Kanioková z Jihomoravského inovačního centra.

Tuto společnost založilo město, kraj a brněnské univerzity právě kvůli podpoře inovativních podnikatelských aktivit a redaktorka se na ni obrátila s prosbou o rozhovor.

Meyerová mluvila i s představiteli firem, které si Brno vybraly jako své působiště. „Máme zde přístup ke skvělým odborníkům a výzkumným talentům,“ pochválil v New York Times Brno a jeho univerzitní zázemí šéf české centrály společnosti AVG J. R. Smith.

Článek vyšel v New York Times i v mezinárodní verzi deníku nazvané The International Herald Tribune. „To je výborná reklama. Novinových titulů s takovým dosahem je na světě jen pár. A zmínka v New York Times může do Brna přilákat i další firmy,“ zdůraznil například Don Sparling, který léta žije v Brně a prostřednictvím Expat Centra pomáhá kvalifikovaným cizincům zorientovat se v novém prostředí.

Noviny totiž podle Sparlinga čtou hlavně podnikatelé či politici, kteří mohou výrazně zasáhnout do rozhodování o investicích v Evropě.

Screenshot ze zpravodajského serveru The New York Times.