VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V New York Times vychvalují Brno

Brno – Jižní Morava je jedním z nejrychleji se rozvíjejících regionů ve střední Evropě. A Brno je živé město v jejím srdci s bohatým kulturním životem, ze kterého není daleko do Vídně, Prahy ani Budapešti.

26.5.2011 23
SDÍLEJ:

Jihomoravský hejtman Michal Hašek.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Chválu jako vystřiženou z reklamního letáku si mohli nedávno přečíst čtenáři amerického deníku New York Times. Podle odborníků může zmínka v tak významných novinách přilákat na jižní Moravu další velké firmy.

Jihomoravský kraj zaujal redaktorku Jacy Meyerovou, která se rozhodla zjistit, proč do této části Evropy míří investoři z celého světa. „Na jižní Moravu nedávno přišla například IT společnost NetSuite, která sídlí i v centru světového počítačového výzkumu v Silicon Valley. A pro Brno se už dříve rozhodly i další světově známé firmy jako IBM či Honeywell,“ uvedla Lucie Kanioková z Jihomoravského inovačního centra.

Tuto společnost založilo město, kraj a brněnské univerzity právě kvůli podpoře inovativních podnikatelských aktivit a redaktorka se na ni obrátila s prosbou o rozhovor.

Meyerová mluvila i s představiteli firem, které si Brno vybraly jako své působiště. „Máme zde přístup ke skvělým odborníkům a výzkumným talentům,“ pochválil v New York Times Brno a jeho univerzitní zázemí šéf české centrály společnosti AVG J. R. Smith.

Článek vyšel v New York Times i v mezinárodní verzi deníku nazvané The International Herald Tribune. „To je výborná reklama. Novinových titulů s takovým dosahem je na světě jen pár. A zmínka v New York Times může do Brna přilákat i další firmy,“ zdůraznil například Don Sparling, který léta žije v Brně a prostřednictvím Expat Centra pomáhá kvalifikovaným cizincům zorientovat se v novém prostředí.

Noviny totiž podle Sparlinga čtou hlavně podnikatelé či politici, kteří mohou výrazně zasáhnout do rozhodování o investicích v Evropě.

Screenshot ze zpravodajského serveru The New York Times.

Autor: Zuzana Taušová

26.5.2011 VSTUP DO DISKUSE 23
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
1

Chodci přišli v Husově ulici o část podloubí. Kvůli prodejně

Mít v ruce lidskou lebku nebo stehenní kost je pro studenty lékařské fakulty brněnské Masarykovy univerzity běžné. Chodí si pro ně do školní půjčovny.

Kosti? Budoucí lékaři si pro ně chodí do školní půjčovny

AKTUALIZOVÁNO

Kontrolní výbor projednává levné volání. Je to pokus o veřejné lynčování, tvrdí Bartík

Brno – Chtěl levné volání pro obyvatele Brna-středu, místo toho předvolali jeho samého – radního Svatopluka Bartíka. Kontrolní výbor městské části se začal věnovat tomu, jak radnice dojednala zakázku na služby PR agentury.

Platy řidičů autobusů: 11 dopravců kývlo na nabídku kraje, čtyři se nevyjádřili

Brno – Krajští radní na svém středečním zasedání schvalovali dodatky smluv s autobusovými dopravci. Ti si už dříve stěžovali, že nemají dostatek peněz na navýšení platů svých řidičů, které jim přikazuje loňské nařízení vlády. „Nabídli jsme dopravcům navýšení plateb o 2,85 korun na kilometr. Jedenáct firem z patnácti na nabídku přistoupilo, čtyři se ještě nevyjádřily," uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Roman Hanák.

Syna zpopelnili bez jejího vědomí. Matka mluví o vraždě a žaluje pohřební službu

Brno – Mrtvolu syna mi pohřební služba spálila dřív, než jsem s tím souhlasila, rozhořčila se Brňanka Simona Janů a podala žalobu na Pohřební službu města Brna. Soudní jednání ve věci, která se stala v květnu 2013, začalo ve středu u brněnského městského soudu.

Zvolte s Deníkem Rovnost největšího sportovního sympaťáka jižní Moravy roku 2016

Brno /ANKETA/ – Oceňovaní jsou nejen za svoje výkony, ale také přístup ke sportu, odezvu vůči divákům i médiím a smysl pro fair play. Setkání s nimi baví fanoušky na hřišti i mimo něj. Také kvůli nim lidé do hlediště chodí. Pokud máte mezi takovými sportovci favorita, hlasujte pro něj.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies