VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sezonu zahájí veletrhy exotikou

Brno /AKTUALIZOVÁNO, ANKETA, FOTOGALERIE/ - Nespočet informací o exotických zemích i o místech, jak se říká za humny. Zážitky, fotografie a dokumenty, ale i zajímavosti z Brna a okolí. Veletrhy Go a Region Tour, které ve čtvrtek začaly, a zahájily tak letošní výstavní sezonu v Brně, nabízejí pestrou ochutnávku ze světa turistiky.

13.1.2010 2
SDÍLEJ:
Fotogalerie
14 fotografií

Cestovatelské veletrhy Go a Region Tour, které se konají už dvacátým rokem, lidem poradí, kam se vydat na dovolenou v Česku i v zahraničí. Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

Vážení čtenáři, hlasujte v pravidelné anketě v pravém sloupci. Konečné výsledky ankety, která skončí ve čtvrtek ve 20:00, najdete v pátečním vydání jihomoravských deníků Rovnost.

Letošní ročník se nese, stejně jako většina loňských brněnských veletrhů, ve znamení tématu krize. Odborné přednášky a workshopy proto radí, jak nezájem turistů překonat.

Návštěvníci se u stánků jednotlivých měst nebo krajů Česka mohou těšit na pestrou nabídku. „Připravili jsme spoustu tipů, kam stojí za to se podívat. Máme i různé turistické balíčky,“ lákal k návštěvě jihomoravský hejtman Michal Hašek.

Více kongresů

Kraj chce na veletrhu mimo jiné upozornit i na svou nabídku kongresové turistiky. Tedy přilákat firmy, které by v regionu pořádaly větší školení nebo obchodní jednání. „Byl to i jeden z našich turistických projektů pro loňský rok. Jeho výsledky chceme na výstavišti představit,“ dodal Hašek.

Podle něj patří veletrh cestovního ruchu mezi nejlepší příležitosti, jak oslovit nejen turisty, ale i odborníky z praxe. Proto se v pavilonu P představí i jednotlivá města kraje. „Brno například připravilo nového turistického průvodce a značení výletních tras. Navíc jsme sjednotili vizuální styl všech propagačních materiálů,“ uvedla Marie Zezůlková z brněnského magistrátu.

Veletrhy Go a Region Tour potrvají do neděle, přičemž čtvrtek a páteční dopoledne patří odborníkům, ve čtrnáct hodin se brány otevřou i ostatním zájemcům. „Představí se víc než jedenáct stovek vystavovatelů z devatenácti zemí. Nejvíce zahraničních účastníků přijelo ze Slovenska,“ přiblížil letošní jubilejní dvacátý ročník veletrhu jeho ředitel Miloň Mlčák.

Program

Jako oslavu svého výročí připravili pořadatelé pro návštěvníky různé bonusy. Jedním z nich je i to, že výstava Region Tour zaplní nový pavilon P. „Vše se tak koná pod jednou střechou. Parkovat se dá přímo v areálu výstaviště. Rozšíří se i portfolio představovaných turistických oblastí. „Návštěvníci se dozvědí o možnostech, jak strávit dovolenou ve sto dvaceti exotických zemích. Loni jich bylo jen osmdesát,“ uvedl Mlčák.

Stovka dokumentů

Pořadatelé očekávají, že stejně jako v předchozích letech bude návštěvníky i letos nejvíce lákat doprovodný filmový festival Go Kamera. Ten nabídne skoro stovku cestovatelských dokumentů. Kongresové centrum, kde se akce koná, zaplní i spousta výstav. „Za zmínku určitě stojí expozice Šangri-la: Hledání ztraceného ráje. Je zajímavé, jak si jednotlivé kultury idealizovaly ztracený ráj. Evropa má eden, Středomoří si vysnilo Atlantidu, v Himálajích je to právě Šangri­la,“ uvedla jedna z organizátorů festivalu Darja Milošová. Akce začíná pro všechny zájemce už ve čtvrtek.

Vedení výstaviště předpokládá, že veletrhy navštíví pětatřicet tisíc lidí, což je více než loni. „Spolupracujeme s firmami, které pro své zaměstnance připravily slevy na vstup,“ dodal Mlčák. Brněnský dopravní podnik proto posiluje spoje. „O víkendu pojede tramvaj P1 ze Zvonařky do Pisárek,“ řekla mluvčí dopravců Hana Pohanová.

Priority: Rusové, Britové a Poláci

Jižní Morava – Turisty z Ruska, Velké Británie a Polska chce v příštím roce lákat k návštěvě Jihomoravský kraj. Mnohem intenzivněji než doposud.
Lidé z těchto tří států totiž představují podle odborníků velký potenciál. „Rusko stojí v čele naší pozornosti proto, že s ním máme pravidelné letecké spojení. Kromě naší propagace u nich chceme proto posílit dosavadní linky z tuřanského do moskevského letiště a zpět,“ zdůraznil jihomoravský hejtman Michal Hašek.

Reklamní spoty v televizi, propagace na internetu, v ruském tisku a billboardy. To je jen malá část lákadel, která mají Rusy přivést na jižní Moravu.
Kvůli pravidelnému leteckému spojení se chce kraj zaměřit také na Velkou Británii.

Další cílovou skupinou jsou pro jižní Moravu Poláci. „Ti tudy hlavně projíždějí dál směrem k moři. Chceme je zaujmout, aby tu strávili na dovolené pár dnů,“ dodal Hašek.

Centrála cestovního ruchu Jihomoravského kraje a další instituce chtějí do projektu investovat deset milionů korun. „Většina peněz půjde z evropských fondů,“ uvedla ředitelka centrály Zuzana Vojtová.

Potěšila i příznivce rodinných pasů. „Plánujeme rozšířit výhody pro rodinnou turistiku. Podpoříme i vytvoření dalších úspěšných turistických balíčků. Propagace se dočkají například i cesty za funkcionalismem na Moravě nebo za relaxací,“ přiblížila plány Vojtová.

Vloni se pozornost kraje na rozvoj turistiky ubírala dvěma směry. V prvním pololetí se soustředil na propagaci evropského předsednictví, v druhé části roku vznikl koncept na podporu kongresové turistiky. „Podařilo se nám vytvořit jednotné propagační materiály, které ukazují jižní Moravu jako místo s kvalitním kongresovým zázemím, s dobrou infrastrukturou a s bohatou nabídkou doprovodných programů. Velký potenciál má u nás i golf,“ dodal Hašek.
S výsledky loňských programů, do nichž kraj investoval jedenáct milionů korun, se lidé mohou seznámit na veletrhu Region Tour.

Autor: Aneta Šedá

Máte už naplánovanou letošní dovolenou?

ANO

27 %

NE

73 %

Hlasovalo: 26

Anketa byla ukončena

13.1.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Trend, dobře známý například v Budapešti, představil v Brně Marek Fišer pod názvem Kološkopek.
2 3

Do Brna se řítí cyklohospoda. Lidé si vychutnají pivo při šlapání do pedálů

Budovy bývalého Cheposu v brněnské Šumavské ulici čeká další přestavba.
11 8

Věžáky v Šumavské ulici se změní. Přibude nákupní galerie i parkoviště pod zemí

AKTUALIZOVÁNO

Vztek fanoušků Komety. Za lístek zaplatí o 280 korun víc než příznivci Hradce

Hradec Králové, Brno – Sektory dvou fanouškovských táborů ve Fortuna Areně dělí jen pár metrů, fanoušci brněnské Komety si však zaplatí za vstupenku o 280 korun víc. Brňané v semifinále hokejové play-off extraligy, které startuje ve středu a ve čtvrtek v Hradci Králové, dají za lístek 450 korun, domácí fandové jen 170. „Ceny do sektoru hostí jsme nastavili ve stejné výši, jako budou mít naši fanoušci na stání v Brně," potvrdil generální manažer Hradce Králové Aleš Kmoníček.

Řidička nadýchala 3,61 promile. O víkendu policie chytila 23 řidičů pod vlivem

Jižní Morava – Hlavně na řidiče, kteří za volant usedají s alkoholem v krvi nebo pod vlivem drog, se o uplynulém víkendu zaměřili jihomoravští policisté. Kromě toho kontrolovali i další přestupky. Z 1739 zkontrolovaných aut odhalili různé druhy přestupků u 227 řidičů. Nejčastěji se jednalo o překročení povolené rychlosti. Alkohol policisté odhalili u třiadvaceti řidičů, drogy u čtyř.

Nové léky z pupeční šňůry pomohou s léčbou leukémie, říkají brněnští vědci

Brno – Využít lidský pupečník k léčbě pacientů s leukémií nebo s poškozenými klouby chtějí odborníci z Mezinárodního centra klinického výzkumu brněnské svatoanenské nemocnice. „Pupečník je unikátním zdrojem kmenových buněk, který se po porodu za běžných okolností zastřihne a zlikviduje. My jej využijeme k vývoji léčiv," nastínila v úterý vedoucí výzkumu Dagmar Hrůzová ze společnosti PrimeCell.

V Brně koupí 60 autobusů na plyn, uspěli se žádostí o dotaci

Brno - Brněnský dopravní podnik letos koupí 44 kloubových a 16 krátkých autobusů na stlačený zemní plyn, poprvé budou mít v Brně klimatizaci. K tomu také 67 elektronických panelů, které poskytují aktuální informace na zastávkách cestujícím. Podnik totiž uspěl se žádostí o dotace a dostane 432 milionů korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies