VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Z autoplachet dělaly tašky už naše babičky, říká výrobce z Břeclavi

Břeclav – Kamionová plachta. Většina lidí si ji spojí s obrovským autem, přepravou nejrůznějšího zboží, a možná dokonce s dopravními zácpami. Nikoliv však Břeclavan Ivan Kábrt s Jiřím Lernbecherem, kteří plachty využívají pro netradiční druh podnikání. Dvojice z nich vyrábí tašky, batohy nebo třeba peněženky. „Lidé se někdy smějí a jsou překvapení, že se dá z něčeho takového vůbec tvořit. Materiál má však hrozně moc výhod," povídá mladší z mužů Kábrt.

26.7.2016
SDÍLEJ:

Podnikatel Ivan Kábrt z Břeclavi. Foto: archiv Ivana Kábrta

Ten nápad se vlastně zrodil zcela přirozeně. „Byli jsme na dovolené a všimli si, že někteří lidé tvoří třeba z reklamních bannerů. Ty se ale trhají, tak jsme přemýšleli, čím je nahradit. Nakonec nás napadlo využít plachty kamionů a šli jsme do toho. Není to ale žádná novinka, už naše babičky je používaly. Vyráběly z nich třeba tašky na nákup. Je to perfektní materiál. Kromě toho, že se neroztrhne, tak ani nepromokne," vypočítává Kábrt přednosti.

Vzápětí se zápalem vykládá, že nejvíce pyšný je na kusy, které vytvořili hned ze začátku svého podnikání. „První tašky jsme vlastně udělali jen pro sebe a mám z nich největší radost. I každá další ale má něco do sebe a je originálem," připomene zásadu, podle které oba muži nevyrobí ani jeden produkt s dvakrát stejným motivem. „Proto máme v názvu Mustaches dovětek, že nabízíme tašky s příběhem. Každý kamion píše ten svůj – brázdí hory, lemuje pobřeží moří a jeho plachta toho může mnoho říct," doplňuje tajemně.

Kábrt s Lernbecherem vyvážejí své výrobky do Brna a Prahy, ale tím jejich plány nekončí. „Chtěli bychom zamířit také na anglický trh. Máme tam kamaráda, kterému jsme už poslaly nějaké vzorky, aby zjistil odezvu lidí. Kromě toho teď naše tašky putovaly i do Německa, kde si je vyžádaly větší firmy," přibližuje nadšeně.

Před několika dny si navíc muži postavili stánek na známém festivalu Colours of Ostrava, kde rovněž zaznamenali velmi slušný ohlas návštěvníků.

Nejlevnější tašky prodává kreativní dvojice od necelých třináct set korun. Kromě nich si ale zákazníci mohou vybrat z bohaté nabídky batohů, peněženek nebo pouzder. Všechny výrobky jsou recyklovatelné. „Třeba právě peněženky nabízíme levněji, aby si lidé prvně mohli vyzkoušet, jestli se jim naše práce osvědčí. Pak se mohou rozhodnout pro koupi dražších předmětů," vysvětluje filozofii podnikání.

DAVID BALÁŠ

Autor: Redakce

26.7.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dvě hodiny zůstali v neděli na dálnici D1 stát řidiči, kteří se rozhodli pro noční cestu do Prahy nebo Brna. Na 169. kilometru ve směru na Prahu totiž skončila dodávka po dopravní nehodě na boku.
AKTUALIZOVÁNO
3

Nehody na D1: šest vybouraných vozidel a šest zraněných

Zdeňka Procházková.
1 6

Děti na internetu prodávají své nahé fotky a nabízí i sex, říká policistka

Brno v roce 2050? Podobu určí obyvatelé i akademici

Brno - V Brně je na 350 tisíc obyvatel. Za třicet let jich může být o 50 tisíc méně. Radní se rozhodli shromáždit data o obyvatelstvu, dopravě a dalších oblastech, aby pomocí nich vytvořili Strategii Brno 2050.

Glyfosát? Povolujeme jej, sdělila Unie. Zemědělce to potěšilo

Jižní Morava - Herbicidní látka glyfosát, která se používá například na hubení plevele, není rakovinotvorná a zemědělci ji mohou dál používat. Definitivně to potvrdila Evropská agentura pro chemické látky.

Pomohla mi odhodlanost, věří úspěšná žena

Brno - Ve svých osmatřiceti letech pracuje jako ředitelka největšího prodejce německé automobilky Mercedes Benz v Česku a na Slovensku Hošek Motor. Příběh Brňanky Andrey Ungerové si ve středu vyslechli hosté jedné z přednášek Ladies Business Week v Brně. Události, na které vystupují úspěšné ženy.

Parníky obsadily přehradu. Provázely je fanfáry, tleskot i troubení

Brno /FOTOGALERIE/ – Po Brněnské přehradě se rozléhá troubení parníků a stovky přihlížejících vykřikují nadšením. Dopravní podnik zahajuje jedenasedmdesátou plavební sezónu a vypouští svých šest lodí zpátky na přehradu. „Loni jsme přeplavili 240 tisíc cestujících, letos je náš cíl ještě o deset tisíc víc, i proto plavební sezónu prodloužíme až do konce října," slibuje přihlížejícím generální ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies