VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Podél železniční trati vzplál les a tráva

Říkonín – AKTUALIZOVÁNO (FOTOGALERIE) – Sedmnáct hasičských cisteren se nestačilo otáčet pro vodu. Plameny zavinil vlak, kterému při brzdění odlétl kus rozžhavené brzdovéokuje.

3.9.2008
SDÍLEJ:
Fotogalerie
6 fotografií

Hasiči hasí les u Říkonína na BrněnskuFoto: Deník/Ondřej Surý

Hustý kouř a plameny, které šlehaly až do korun vysokých stromů. Děsivé obrázky mohli sledovat ve středu odpoledne cestující, kteří jeli vlakem po frekventované železniční trati z Brna do Žďáru nad Sázavou.

Ničivý požár likvidovalo bezmála šest hodin sedmnáct jednotek dobrovolných a profesionálních hasičů. Velitel zásahu dokonce vyhlásil třetí, nejvyšší stupeň požárního poplachu.

Informaci o hořícím lese oznámil osm minut před třetí odpoledne dispečinku strojvedoucí, který přijížděl vlakem ze stanice Níhov do Říkonína na Brněnsku. S rychlíkem vjel jakoby do ohnivého pekla. Nebylo divu. Plameny šlehaly na šesti různých místech v úseku dlouhém třináct kilometrů.

„Na místě zasahovalo sedmnáct jednotek profesionálních a dobrovolných hasičů z Jihomoravského kraje i z Kraje Vysočina. V horkém a větrném počasí se požár rozšířil na čtyři hektary travního porostu, balíků slámy a smíšeného lesa. K jeho likvidaci jsme nasadili sedmnáct cisteren,“ vypočítal mluvčí jihomoravských hasičů Jaroslav Haid.

Při příjezdu prvních jednotek hasičů hořely celé kmeny včetně korun stromů. „Aby se plameny nedostaly dál do hustého lesa, museli jsme oheň obklíčit. Pokud bychom to neudělali, byly by následky požáru katastrofické,“ řekl velitel zásahu Zdenek Doubek z požární stanice Tišnov. Škoda se podle předběžných odhadů vyšplhala na sto tisíc korun.

Včasným zásahem se tak podařilo požár omezit jen na lesní hrabanku a podrost stromů. Hasiči museli také zařídit takzvanou kyvadlovou dopravu vody. Oheň se totiž šířil v terénu, který je jen velmi těžko přístupný, a navíc v něm není žádný zdroj vody. Hasiči proto čerpali vodu u dvou stanovišť. U řeky v Újezdu u Tišnova a u rybníka v Dolních Loučkách.

Podle prvních výsledků vyšetřování se tráva a později i les vzňal od rozžhavené okuje. Ta odlétla z brzd projíždějícího vlaku. „Není to nic neobvyklého. Mezi Níhovem a Předklášteřím je velké klesání a vlaky musí hodně brzdit. Pokud patka brzdy špatně přilehne na kolo, začne se přehřívat a kus jí později odlétne,“ tvrdil jeden ze zasahujících hasičů. Podél trati se prý takových úlomků válejí stovky.

Autor: Pavel Mokrý

Místo události:
3.9.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies