VYBERTE SI REGION

Příčina požáru? Záměna oleje s benzinem

Brno - V lakovně aut na Brněnsku poničil oheň osm aut. I půl roku po události se majitelé shořelých aut a zničené lakovny vyrovnávají s problémy.

19.8.2012
SDÍLEJ:

Požár auta. Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Kvůli drobné opravě dal Jiří Brus z Blanenska čtyři roky staré Suzuki Vitara do brněnské autorizované prodejny a autoservisu Canocar. Když mu čtrnáct dní poté z opravny volali, že auto shořelo spolu s dalšími sedmi v lakovně ve Střelicích na Brněnsku, netušil, co ho ještě čeká.

„V prvních chvílích jsem byl šokovaný. Vůbec jsem netušil, že moje auto neopravuje autorizovaný servis, kam jsem ho přivezl, ale že je v lakovně u rodinného domu někde na Brněnsku," uvedl Brus pro Deník Rovnost.

Jednatel společnosti Canocar Jiří Vaverka prohlásil, že je to běžná praxe. „S lakovnou ve Střelicích spolupracujeme asi patnáct let a ani po požáru jsme nic nezměnili. V prostorách, které využíváme, totiž lakovna být nemůže. Na odvedenou práci si klienti nestěžují," vysvětlil Vaverka.

Musel dál platit

Vaverka dodal, že zákazníkům ručí za kvalitu i případné nehody stále Canocar, i když jsou auta jinde. O tom, že firma využívá služeb jiné opravny, klienty informovat nemusí. „Při požáru se zničilo několik aut od nás. Všichni lidé ale dostali od pojišťovny velmi slušné peníze," řekl jednatel.

Brus však uvedl, že měl problém náhradu škody z pojišťovny dostat. „Chtěla totálně zničený vrak prodat. Než se to vyřešilo, musel jsem ještě několik měsíců platit povinné ručení," konstatoval Brus.

Událost řešila pojišťovna Kooperativa. Podle jejího mluvčího Marka Vícha je to běžná praxe. „Snažíme se vraky ještě upotřebit a dáváme je do elektronické aukce. Pokud se najde kupec, předáme kontakt na něj majiteli auta a ten se pak rozhodne, jestli je prodá, " uvedl mluvčí.

Brus se ale s kupcem nedomluvil. „Nakonec jsme se vůbec nesešli. Navíc jsem měl obavy, že by někdo mohl chtít zneužít technický průkaz auta. Bylo naprosto zničené a podle mě nepoužitelné," domníval se Brus.

S tím Vích nesouhlasil. „Nezjišťujeme, co kupci s auty udělají, ale většinou je využívají na náhradní díly," řekl mluvčí. Když nejde vnitřek auta vůbec použít, vraky do aukce nejdou. „Jde asi o deset aut ročně," dodal Vích.

V tomto případě pojišťovna nakonec jen odečetla možnou prodejní cenu od pojistného plnění a majitel mohl nechat vrak zlikvidovat. První peníze dostal asi po třech měsících. „Špatně ohodnotili cenu auta. Po doplnění různých faktur a účtů mi poslali ještě asi sto tisíc korun. Kdybych se neozval, nedostal bych je," poznamenal Brus.

Přístavky u rodinného domu, které sloužily jako servis a lakovna, shořely v polovině února. „Požár zasáhl osm aut značek suzuki, ford a mercedes-benz. Šest aut oheň zničil zcela, dvě poškodilo sálavé teplo. Škoda přesáhla čtyři miliony korun," informoval mluvčí jihomoravských hasičů Jaroslav Haid.

Už topí jinak

Podle zjištění vyšetřovatele způsobila požár špatná obsluha topení. Potvrdil to i majitel lakovny Ivan Kachlík, který se s neštěstím vyrovnává dodnes. I proto, že se při něm zranil a skončil v nemocnici. „Nevím, jestli jsem za to mohl já, nebo někdo jiný. Topili jsme v té době kotlem na lehký topný olej. Při doplňování ale někdo spletl kanystry a nalil tam benzin," vzpomínal Kachlík.

Živnost nezavřel, i když lakovna teď jede na omezený provoz. „Nevím, jak jinak bych se živil. Už ale topím jinak. Myslím, že bezpečněji. Také se snažím postavit novou halu na jiném pozemku, ale zatím mi chybějí peníze. Snad to stihnu do dvou let," uvedl Kachlík.

Pojišťovna mu zaplatila asi třetinu škody. Zbytek musel na opravu haly sehnat sám. „Nechci zůstat nikomu nic dlužný, tak se vyrovnávám i s některými zákazníky," dodal Kachlík.

Autor: Zuzana Valíková

19.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

OBRAZEM: Nejvíce potíží v rozjezdech mají revizoři mezi druhou a třetí ranní

Brno – Až devět set lidí dokáží zkontrolovat revizoři brněnského dopravního podniku při rozsáhlém zátahu v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. Podobné akce dělají přibližně dva až třikrát měsíčně. Naposledy jízdenky cestujících kontrolovali v noci na neděli.

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies