VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Odsun je pro železniční provoz lepší

BRNO - Brněnský deník Rovnost pokračuje v rozboru analýzy poloh vlakového nádraží, kterou exkluzivně získal.

3.8.2007 3
SDÍLEJ:

Nádraží v BrněFoto: DENÍK/Archiv

Analýza poloh vlakového nádraží, kterou si vedení města objednalo u pražské firmy Cityplan, ukázala, že je lepší přisunutá poloha. Pokud by rozhodovalo jen nejsilnější kritérium ze čtyř porovnávaných, podmínky pro železniční provoz, vyhrál by odsun.

Brněnský Deník Rovnost má kopii zprávy už od středy k dispozici, proto čtenářům nabízí pohled, co odborníci v tomhle kritériu zkoumali.

Zpráva hodnotí současný stav průjezdnosti brněnského nádraží. „Pro rozvoj regionální železniční dopravy v rámci Integrovaného dopravního systému představuje současná podoba výrazné omezení,“ stojí v analýze.

Odborníci konstatují, že obě zkoumané varianty vyhovují zákonům i technickým normám. „Z hlediska zásad projektování železničních tratí a stanic však více vyhovuje odsunutá poloha. Stejně tak i z pohledu návrhu kolejiště. Konstrukčně je lépe řešená, hlavně kvůli délce staničních kolejí a odstranění oblouků v železniční stanici,“ uvádějí analytici. Požadavek novostaveb a přeložek při přesunu kvantitativně vylepší uspořádání železničního uzlu Brno.

Koncepce přisunuté polohy je nevýhodná i v případě, že v budoucnu dojde na plánovanou výstavbu vysokorychlostních tratí.

„Ve chvíli, kdy nebude postaven kolejový diametr, budou kusé podzemní koleje přednostně využity pro provoz vysokorychlostních vlaků a počet nástupišť pro regionální dopravu bude kapacitně na své hranici. Ve špičce bude dokonce nedostatečný,“ tvrdí zpráva. Projekt však možnost podzemní úpravy kusých kolejišť nepředkládá. Muselo by se to teprve dopracovat.

Protože však ještě neexistuje mapa těchto tratí v České republice a jejich vybudování je otázkou třiceti až padesáti let, nebere tenhle nedostatek analýza v potaz.

Celkem logická je i převaha přesunu v otázce průjezdnosti železničního uzlu během přestavby. „Rekonstrukce a rozšíření stávajícího nádraží bude mít podstatně větší vliv na provoz v železničním uzlu, zejména na osobní dopravu. Bude nutné zavést rozsáhlé výluky, regionální vlaky by mohly končit na nádražích na okraji města,“ tvrdí zpráva.

Největší slabinu odsunu z hlediska železničního provozu vidí odborníci v nevhodném severním rozvětvení kolejí.

Co srovnávala kritéria A)

A1 – Naplnění technických i provozních požadavků na modernizaci průjezdu železničním uzlem Brno ve vztahu k evropským železničním koridorům se zohledněním zapojení dalších tratí

A2 – Splnění technických požadavků regionální i dálkové osobní dopravy na moderním osobním nádraží a průjezdu nákladní dopravy

A3 – Propustnost uzlu v cílovém stavu i v jednotlivých etapách výstavby

A4 – Možnosti výhledového zapojení vysokorychlostních tratí

A5 – Možnosti výhledového zapojení kolejového diametru jako součásti regionálního systému veřejné dopravy

A6 – Provozní omezení v průběhu výstavby včetně požadavků na náhradní dopravu

3.8.2007 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
4

Nejdelší vlaková výluka v historii Brna zavře na sto dní hlavní nádraží

Jozef Kováčik.

Není jednoduché hrát dva měsíce pod tlakem, řekl Kováčik po přímém postupu

Kapitán Komety Čermák má po zásahu pukem otřes mozku, zlomený nos a otok na oku

Brno - Kapitán hokejistů Komety Brno Leoš Čermák utrpěl v úterním extraligovém utkání s Chomutovem otřes mozku, otok na oku a zlomeninu nosu. Zranění osmatřicetiletého útočníka specifikoval klub na sociálních sítích a doufá, že týmu ještě v této sezoně v play-off pomůže. Po výhře 3:1 nad Chomutovem si Kometa zajistila přímý postup do čtvrtfinále.

Abraham chce v nové sezoně MotoGP dojíždět na bodech. Ducati mi sedí, libuje si

Praha, Brno - Motocyklový jezdec Karel Abraham by se při svém návratu do seriálu mistrovství světa MotoGP rád pohyboval na bodovaných pozicích. Po nedávných testech věří, že se mu to podaří. Zároveň si však uvědomuje, že teprve ostré závody mu ukážou, jak je na tom ve srovnání se soupeři v královské kategorii doopravdy.

Nucení k prostituci i znásilnění popřela. Znalec: Obvinění mělo reálný základ

Brno – U krajského soudu v Brně pokračoval ve středu proces se sedmačtyřicetiletým Vladimírem Reisem, který podle obžaloby opakovaně slovně i fyzicky napadal svou družku, nutil jí k prostituci a dokonce se jí sám několikrát pokusil znásilnit. Jeho družka však své předchozí obvinění v úterý popřela. Soud tak nakonec obžalovaného viny zprostil.

Brno bude mít čtyřikrát víc asistentů prevence kriminality. Osvědčili se

Brno - Bránit problémům se zákonem ještě před tím než nastanou, mají v Brně další asistenti prevence kriminality. Místo dvou jich bude od roku 2018 sloužit osm.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies