VYBERTE SI REGION

Diskuze o odsunu nádraží: ostrá výměna názorů

Brno – Odsunout, nebo neodsunout hlavní vlakové nádraží z centra Brna? Tuto otázku se v úterý snažili zodpovědět příznivci obou variant při diskuzi v Aule Fakulty architektury Vysokého učení technického v Brně.

17.4.2012 27
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv

Proti víc než stovce studentů architektury, odborníků i politiků usedají v šest hodin večer příznivci i odpůrci obou poloh nádraží. Nejdříve hovoří klidně o možnostech vysokorychlostní trati, která by v budoucnu mohla procházet Brnem a její možné napojení na nádraží. „Trasa se vychýlí kolem Brna na sever, nebo na jih. Případné řešení nemá vliv na železniční uzel,“ odpovídá autor odchýlené varianty architekt Jaroslav Dokoupil.

Na to reaguje Tomáš Alter ze sdružení Nádraží v centru. „V naší variantě není nutné si vybírat. Žádné vychýlení trati není potřeba,“ uvádí Alter.

V publiku si bere slovo architekt Petr Pelčák a ptá se na to, která varianta lépe propojí Brno s jižním centrem. „Spleť železničních tratí přetínající jižní část totiž omezuje její rozvoj,“ říká Pelčák.

Další z diskutujících architekt Karel Havliš, který zpracoval návrh na umístění nádraží u Nových sadů, se připojuje s kritikou jihu. „Nejsou tam žádní lidé. Jen obchody a kanceláře, které lapají auta,“ nasazuje Havliš.

Na to reaguje náměstek brněnského primátora Robert Kotzian. „V územním plánu jsou na jihu místa i pro bydlení,“ hájí koncepci Kotzian.

Na reakci Dokoupila, že varianta odsunu nádraží uvolní v Brně sedm kilometrů tratí se zezadu ze sálu ozve jen: To není pravda!

Najednou si stoupá předseda občanského sdružení Brnění Matěj Hollan a chce položit otázku Kotzianovi. „Jak si představujete financování odsunuté polohy z evropských fondů, když nemáte podporu veřejnosti a podle některých analýz je tato varianta dražší než zachování v centru?,“ prohlašuje Hollan.

Než si však náměstek primátora stačí vzít mikrofon, skáče mu do řeči muž v publiku. „To jsou demagogické informace, které odmítám poslouchat a odcházím. Jsem z Olomouce, ale Brno dobře znám. Nelíbí se mi, že tady máte spoustu organizací, které si stále na něco stěžují a znemožňují tak rozvoj města,“ odkázal muž na to, že do územního plán kvůli sporům o nádraží loni zasáhl i Nejvyšší správní soud.

Diskuzi ukončili zastánci všech variant vysvětlením toho, proč ta jejich je nejlepší.

Autor: Zuzana Valíková

17.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 27
SDÍLEJ:

Nemocní z léčebny se přestěhují do Úrazové nemocnice. V březnu

Brno – Pětadvacet lidí z Léčebny dlouhodobě nemocných na Červeném kopci přesídlí vedení města do Úrazové nemocnice v Brně. Současné budovy totiž podle náměstka primátora Petra Hladíka nevyhovují dnešním potřebám. „Pacienti si zaslouží prostředí, které odpovídá jednadvacátému století," vysvětlil.

Ideální teplota pro výrobu čokolády? Patnáct až dvacet stupňů

Kuřim /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Žena v bílém oblečení s čepicí na hlavě obsluhuje stroj, ve kterém se čokoláda nahřívá, aby se z pevných kuliček stala tekutina pro nalévání do forem. K přístroji si musí vylézt na štafle, odkud kousky belgické čokolády sype dovnitř. Hmota se musí neustále míchat. Další zaměstnankyně obsluhuje stroj s mnoha tryskami, ze kterých neustále v intervalech asi třiceti sekund vytéká čokoláda. Umisťuje pod ně formy a poté dává na váhu. Ve formě je podle velikosti vždy několik stejných tvarů. Třeba stromky se vyrábí po dvou, zato malá autíčka po patnácti. Výrobě čokolád ve firmě Fikar se věnuje další díl seriálu Rovnosti nazvaného Za zavřenými dveřmi.

AKTUALIZOVÁNO

Doprava na Zvonařce zkolabovala. Autobusy se opožďovaly i o hodinu

Brno – I desítky minut v kolonách. S takovým zdržením museli počítat řidiči, kteří ve středu odpoledne projížděli ulicemi Zvonařka a Plotní. Kvůli vážné dopravní nehodě a jejímu následnému vyšetřování doprava v ulicích zkolabovala. Auta, autobusy i tramvaje linky 12 uvízly v kolonách. Situace se zlepšila až před půl sedmou hodinou večer.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies