VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Diskuze o odsunu nádraží: ostrá výměna názorů

Brno – Odsunout, nebo neodsunout hlavní vlakové nádraží z centra Brna? Tuto otázku se v úterý snažili zodpovědět příznivci obou variant při diskuzi v Aule Fakulty architektury Vysokého učení technického v Brně.

17.4.2012 27
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv

Proti víc než stovce studentů architektury, odborníků i politiků usedají v šest hodin večer příznivci i odpůrci obou poloh nádraží. Nejdříve hovoří klidně o možnostech vysokorychlostní trati, která by v budoucnu mohla procházet Brnem a její možné napojení na nádraží. „Trasa se vychýlí kolem Brna na sever, nebo na jih. Případné řešení nemá vliv na železniční uzel,“ odpovídá autor odchýlené varianty architekt Jaroslav Dokoupil.

Na to reaguje Tomáš Alter ze sdružení Nádraží v centru. „V naší variantě není nutné si vybírat. Žádné vychýlení trati není potřeba,“ uvádí Alter.

V publiku si bere slovo architekt Petr Pelčák a ptá se na to, která varianta lépe propojí Brno s jižním centrem. „Spleť železničních tratí přetínající jižní část totiž omezuje její rozvoj,“ říká Pelčák.

Další z diskutujících architekt Karel Havliš, který zpracoval návrh na umístění nádraží u Nových sadů, se připojuje s kritikou jihu. „Nejsou tam žádní lidé. Jen obchody a kanceláře, které lapají auta,“ nasazuje Havliš.

Na to reaguje náměstek brněnského primátora Robert Kotzian. „V územním plánu jsou na jihu místa i pro bydlení,“ hájí koncepci Kotzian.

Na reakci Dokoupila, že varianta odsunu nádraží uvolní v Brně sedm kilometrů tratí se zezadu ze sálu ozve jen: To není pravda!

Najednou si stoupá předseda občanského sdružení Brnění Matěj Hollan a chce položit otázku Kotzianovi. „Jak si představujete financování odsunuté polohy z evropských fondů, když nemáte podporu veřejnosti a podle některých analýz je tato varianta dražší než zachování v centru?,“ prohlašuje Hollan.

Než si však náměstek primátora stačí vzít mikrofon, skáče mu do řeči muž v publiku. „To jsou demagogické informace, které odmítám poslouchat a odcházím. Jsem z Olomouce, ale Brno dobře znám. Nelíbí se mi, že tady máte spoustu organizací, které si stále na něco stěžují a znemožňují tak rozvoj města,“ odkázal muž na to, že do územního plán kvůli sporům o nádraží loni zasáhl i Nejvyšší správní soud.

Diskuzi ukončili zastánci všech variant vysvětlením toho, proč ta jejich je nejlepší.

Autor: Zuzana Valíková

17.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 27
SDÍLEJ:
Kometa Brno proti Dukle Jihlava.
13

Výhru Komety nad Jihlavou řídilo duo rybářů, Haščák se mstil

Brněnské letiště v Tuřanech - ilustrační foto.
3

Linka z Brna do Eindhovenu končí. WizzAir ji v říjnu zruší

Důchodkyně našla na chodníku 200 tisíc korun. Brašnu s penězi odnesla strážníkům

Brno /ANKETA/ - Přes dvě stě tisíc korun, osobní doklady i platební kartu přinesla ve středu v kožené brašně na řečkovickou služebnu strážníků šestašedesátiletá žena. Našla ji na chodníku v Ječné ulici. Zapomněl ji tam čtyřiasedmdesátiletý muž.

Muž se chtěl otrávit výfukovými plyny. Policista mu zachránil život

Brno – Napsal dopisy na rozloučenou, připojil hadici k výfuku, posadil se do auta a nastartoval. Muže, který se rozhodl ukončit život, si ve středu nad ránem všiml na obchůzce v parku na Kraví hoře psovod se svým čtyřnohým pomocníkem. V poslední chvíli ho z auta vytáhl a tím mu zachránil život.

Začíná souboj žluté a zelené. Cestující z Brna do Prahy svezou další autobusy

Brno /FOTOGALERIE/ – Zelená či žlutá, to je oč tu běží. Dosud dominantní brněnský dopravce RegioJet dostává těžkou konkurenci na trase z Brna do Prahy. Flixbus, charakteristický zelenými autobusy, od čtvrtka zvyšuje počet spojů do a z hlavního města. Celkem jich bude jezdit osmadvacet párů denně. Dosud přes Brno provozoval jen mezinárodní linky.

RegioJet zlevnil autobusové jízdenky do Prahy. Reaguje na FlixBus

Brno – V den, kdy narostla konkurence na autobusové lince z Brna do Prahy, se rozhodl brněnský dopravce RegioJet snížit ceny jízdného. „Od čtvrtka nabízíme jízdenky od 149 korun,“ informoval mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení