VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nádraží v centru zůstane. Jako zastávka rychlodráhy

Brno - Vlaky budou zajíždět do centra i nadále. Stávající budovu nádraží totiž využijí regionální spoje. Včera dostaly zelenou.

21.3.2008 9
SDÍLEJ:
Fotogalerie
0 fotografií

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Vlaky z centra města nezmizí. Projekt městské rychlodráhy, o kterém jako první už na začátku února informoval brněnský Deník Rovnost, totiž počítá s tím, že by stará nádražní budova i nadále sloužila jako jedna ze zastávek plánované regionální železnice. Projektu dali včera dopoledne zelenou také členové grémia k přestavbě Železničního uzlu Brno.

„Projekt rychlodráhy, jak ho přednesl šéf dopravní komise Josef Veselý, je možný a znamená zkvalitnění celé přestavby. Správa železniční dopravní cesty nyní bude zkoumat, zda rychlodráha nemůže ohrozit rekonstrukci. Jakmile to budeme vědět, tak se definitivně rozhodneme,“ prohlásil brněnský primátor Roman Onderka.

Podle něj by dokonce mohla rychlodráha ušetřit až miliardu korun z celkové ceny potřebné na stavbu nového uzlu.

Náměstek ministra dopravy Vojtěch Kocourek je o prospěšnosti rychlodráhy přesvědčen také. „Projekt rekonstrukce železničního uzlu vhodně doplňuje a zkvalitňuje o silný prvek regionální dopravy. Brno může být vzorem pro ostatní statutární města tím, jak organizuje příměstskou dopravu,“ myslí si Kocourek.

Také vedení Jihomoravského kraje rozšíření o rychlodráhu vítá. „Velmi vítám projekt rychlodráhy, pro kraj je regionální doprava prioritní. Rychlodráha skýtá velké možnosti pro její další rozvoj. Integrovaný systém na jižní Moravě je nejlepší i proto, že je dobře provázaný se železnicí,“ tvrdí hejtman Stanislav Juránek.

Zástupci Koalice Nádraží v centru přesto z nápadu nadšení moc nejsou. „Koncepčně navazuje na odsunuté nádraží a navíc má spoustu chyb. Stanovisko proto žádné zaujímat nebudeme,“ prohlásil Svatopluk Bartík.

Regionální vlaky budou podle návrhu využívat současné vlakové nádraží nedaleko centra a stávající koleje, dálkové pak nové o osm set metrů jižněji. Opuštěnou ulicí, která má být širokým bulvárem spojujícím nové nádraží s centrem by jezdila místo plánované tramvaje rychlodráha. Ta má vést v proskleném tubusu šest metrů nad zemí.

klikněte pro zvětšení

Autor: Filip Sušanka

21.3.2008 VSTUP DO DISKUSE 9
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZUJEME

Bez gólu i bodu. Kometa dostala na Spartě čtyři branky a odváží si porážku 0:4

Ilustrační foto.
1

Kordis chystá elektronické jízdné pro celou jižní Moravu. Nejdřív už příští rok

Divoká bitka. Před nádražím se poprala desítka lidí, měli i teleskopické obušky

Brno - Teleskopické obušky, dva lehce zranění mladíci a dva v policejní cele. Rvačku asi deseti lidí, ke které došlo na brněnském hlavním nádraží, šetří od pátečního večera policisté.

Verbíři se protančili na mezinárodní festival

Moravské Knínice /REPORTÁŽ/ – Co se stalo kdysi, v tem strážnickém lesi, zpívá dvojice vystupujících verbířů v doprovodu cimbálové muziky a sokolovna plná lidí v tichosti sleduje, jakými kroky ji o chvilku později překvapí dva mladí muži, jak píseň i jejich kroj napovídá, původem ze Strážnice. Ti vystupují na Soutěži o nejlepšího tanečníka slováckého verbuňku, kterou pořádá v sobotu večer soubor Kyničan z Moravských Knínic.

První sex, sebepoškozování, jmenuje nejčastější dotazy dětí vedoucí linky důvěry

Brno - Zhruba šest set dětí loni na jižní Moravě uteklo z domu. Nejčastěji se jedná o mladistvé z výchovných ústavů a dětských domovů. Obrátit se se svými problémy mohou třeba na brněnskou Modrou linku důvěry.

V brněnské spalovně shoří odpad od tří milionů lidí. Po rozšíření o třetí kotel

Brno - Odpadky z celé Moravy ohřejí vodu na sprchování Brňanům. Představitelé brněnské spalovny se totiž chystají o polovinu zvýšit množství zlikvidovaného komunálního odpadu, který zařízení mění na teplo a elektrický proud. O navážení odpadu jednají s obcemi v sousedních krajích i v Moravskoslezském kraji.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies