VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nádraží opět jitřilo emoce Brňanů. Při debatě

Brno /REPORTÁŽ/ – Odsunout, či přestavět ve stávající poloze? Debaty o modernizaci hlavního brněnského vlakového nádraží vedou Brňané už sto let. A v úterý se odehrálo další dějství tohoto nekonečného příběhu. V Domě umění města Brna představili aktivisté z koalice Nádraží v centru svůj návrh přestavby. V následné diskuzi pak hrály prim souboje ideí, došlo i na ostřejší slova.

25.1.2012 128
SDÍLEJ:

Brněnské hlavní nádraží.Foto: DENÍK/Attila Racek

Představování nádraží v centru má začít v šest hodin večer. Už čtvrt hodiny před tím se ale Dům umění plní. Proudy lidí směřující k tomuto kulturnímu svatostánku svědčí o tom, že nádraží je stále živé a hlavně kontroverzní téma. „Na debatu jdu s jasným názorem. Rád si poslechnu i argumenty odpůrců, ale pochybuji, že mě přesvědčí,“ předestírá například Jan Slavík. Na kterou stranu sporu se staví, ale přiznat nechce.

To už ale začíná přednáška architektů představujících svůj projekt. „Centrum města už teď není centrem aktivit Brňanů. Ty se přesouvají na jih a centrum tak vysávají. Brno nemá tak velký lidský potenciál jako Berlín či Vídeň,“ prosazuje nutnost zachování nádraží v centru mladý architekt Michal Krištof.

Po přednášce s diapozitivy přichází na řadu diskuze. Nejostřeji se do příznivců nádraží v centru opírá Zdeněk Kolíbal. „Přestavba v centru by znamenala, že budeme chodit po staveništi. Už jednou jsme tu hrůzu zažili za komunistů. Každý chalupář ví, že je lepší stavět na zelené louce. A nebýt aktivistů, mohli jsme začít stavět už před šesti lety. Jména autorů přestavby jako je Ivan Ruller ve mně nebudí důvěru,“ zdůraznil Kolíbal.

Proti jeho slovům se ohradil děkan fakulty architektury Josef Chybík. „Mrzí mne, že se architekt Ruller něčeho takového dočkal,“ zlobí se Chybík.

Konec diskuze však patří smířlivějším slovům jednoho z návštěvníků. „Nedokáži si představit přestavbu nádraží za provozu i když se mi projekt líbí. Hlavně je ale už potřeba se dohodnout a shodnout. Jinak nám na nádraží nedá nikdo ani korunu. A to bude katastrofa,“ uzavírá.

Autor: Petr Jeřábek

25.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 128
SDÍLEJ:
Matěj Hollan.
2

Hollan vysvětloval jízdy. Kontrolní výbor chce metodiku používání služebních aut

Ilustrační foto
3

Na úřadě našli projekt akvaparku za Lužánkami. Díky tomu bude stát dřív

Třídní ponižuje děti, tvrdí někteří rodiče. Pochybení zjistila i inspekce

Brno – Zatímco ostatní žáci už mají diktát hotový, zůstává jeden z chlapců v lavici i přes přestávku. Psaní mu ztěžuje ochrnutá ruka po úrazu. Místo pochopení se však u vyučující setkává s neochotou a občasnými nadávkami, stěžují si rodiče. Přestože některé jejich výtky potvrdila i Česká školní inspekce, brněnská škola v Labské ulici problém podle nich neřeší.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Poprask u strážníků: žena přišla odevzdat výbušku, část stanice vyklidili

Brno – Evakuaci z budovy a čekání na pyrotechniky zažili v pondělí ráno strážníci na svém ředitelství ve Štefánikově ulici. Osmdesátiletá žena jim přišla odevzdat nález ze svého sklepa. „V igelitové tašce měla vojenskou výbušku. Při kontaktu s lidským tělem přitom může způsobit vážná zranění a jak ukázaly případy z minulosti, dokonce i smrt," popsal případ mluvčí strážníků Jakub Ghanem.

Poškozený orloj? Vše napovídá tomu, že video je falešné

Brno - Někdo šikovně narušil hodinový mechanismus a z orloje vypadly desítky kuliček. Tato zpráva se v neděli večer šířila českým internetem. Vše však napovídá tomu, že jde o hoax.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies