VYBERTE SI REGION

Nádraží v centru se vrací do hry

Brno - Ministerstvo dopravy počítá s tím, že vedle odsunutého železničního nádraží zůstane v centru i to současné. Pro městskou rychlodráhu.

12.2.2008 5
SDÍLEJ:

Brněnské hlavní nádraží.Foto: DENÍK/Jiří Salik Sláma

Projekt odsunutého nádraží není tak výhodný, jak se na první pohled zdálo. Dokazuje to znalecký posudek Centra dopravního výzkumu, kterou si objednali ministerští úředníci. Deník Rovnost ji má k dispozici.

A náměstek ministerstva dopravy Vojtěch Kocourek na základě závěrů posudku v pondělí uvedl, že by v centru zůstalo nádraží i s kolejemi pro městskou rychlodráhu.

„Koncepce celého uzlu neodpovídá současným potřebám a je zastaralá. Navíc řeší pouze osobní dopravu, nákladní se vůbec nezabývá,“ prohlásil vedoucí oblasti koncepce rozvoje dopravního sektoru Centra dopravního výzkumu Miroslav Vančura, který posudek dělal.

Expertiza ukázala také to, o čem odpůrci odsunuté polohy mluvili už dlouho: na odsunuté nádraží nebude moct přijíždět dostatek vlaků. Laicky řečeno by vzhledem k množství plánovaných spojů nové nádraží porušovalo předpisy.

Znalecký posudek kritizuje i další věci, například „morální zastaralost“ projektu pocházejícího z osmdesátých let minulého století. „Vůbec nereaguje na změny v železniční dopravě, které se v posledních letech udály,“ varují experti.

Náměstek ministra dopravy Vojtěch Kocourek Deníku Rovnost potvrdil, že o chybách projektu Železničního uzlu ví. „Posudek rozpoutal debatu, která vedla k řešení. Současné nádraží i s kolejemi by se využilo pro rychlodráhu, která by vedla v současném železničním koridoru,“ uvedl Kocourek. Proto prý požaduje, aby pozemky pod kolejemi nebyly v nájemní smlouvě, kterou právě připravují České dráhy.

S myšlenkou rychlodráhy v centru přišel před časem i šéf komise dopravy Josef Veselý. Město by se jí proto nebránilo. „Uvažujeme o tom. Rychlodráha by vyřešila některé nedostatky železničního uzlu. Proto se určitě budeme touto variantou zabývat,“ zdůraznil brněnský primátor Roman Onderka.

Dvě nádraží by nevadila ani dlouholetým odpůrcům odsunu nádraží ze Strany zelených. „Má to smysl, jestli se tím zachová regionální doprava v centru. Zní to jako zajímavé řešení,“ uvedl náměstek primátora Martin Ander.

Opoziční občanští demokraté však nesouhlasí. „Myslím si, že to není reálné. Vymýšlení dalších variant je podle mě pouze snahou oddalovat odsun nádraží. Takhle o tom můžeme mluvit ještě dalších sto padesát let,“ dodal šéf klubu zastupitelů za ODS Leo Venclík.

Čtěte náš speciál

Přesun nádraží

 

Autor: Filip Sušanka

12.2.2008 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Výšlap k nové židenické rozhledně zpestří lidem streetartový umělec Timo

Ilustrační fotografie.

Sprosté nadávky řidiči i záchranářům. Strážníci krotili agresivní opilce

Skauti převzali klíče od opravené budovy. V klubovnách už mají teplo

Brno /FOTOGALERIE/ - Dřevěná okna, fasády i nové topení zpříjemní pobyt v klubovnách více než stovce královopolských skautů a pionýrů. Klíče k opraveným domům ve Slovinské ulici jim v pondělí předali zástupci z Úřadu městské části Královo Pole.

Na dálnici nacouval do jiného auta. Agresivního řidiče dopadli policisté

Rousínov /VIDEO/ – Klidná jízda po dálnici nejspíš nudila sedmačtyřicetiletého muže z Brna. Při cestě po D1 směrem na Ostravu, mezi Rousínovem a Vyškovem donutil jiného řidiče nejprve zastavit a poté do něj nacouval. Policistům z dálničního oddělení v Ivanovicích na Hané se v těchto dnech podařilo bezohledného řidiče vypátrat.

Na Kamechy může vést lanovka. Stavbu tramvajové tratě totiž komplikuje podloží

Brno /INFOGRAFIKA/ - Dopravu na sídliště Kamechy může v budoucnu obstarat lanová dráha. Lanovky v Brně už vedení města ale několikrát navrhlo a zatím nikdy nedokončilo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies