VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nádraží v centru se vrací do hry

Brno - Ministerstvo dopravy počítá s tím, že vedle odsunutého železničního nádraží zůstane v centru i to současné. Pro městskou rychlodráhu.

12.2.2008 5
SDÍLEJ:

Brněnské hlavní nádraží.Foto: DENÍK/Jiří Salik Sláma

Projekt odsunutého nádraží není tak výhodný, jak se na první pohled zdálo. Dokazuje to znalecký posudek Centra dopravního výzkumu, kterou si objednali ministerští úředníci. Deník Rovnost ji má k dispozici.

A náměstek ministerstva dopravy Vojtěch Kocourek na základě závěrů posudku v pondělí uvedl, že by v centru zůstalo nádraží i s kolejemi pro městskou rychlodráhu.

„Koncepce celého uzlu neodpovídá současným potřebám a je zastaralá. Navíc řeší pouze osobní dopravu, nákladní se vůbec nezabývá,“ prohlásil vedoucí oblasti koncepce rozvoje dopravního sektoru Centra dopravního výzkumu Miroslav Vančura, který posudek dělal.

Expertiza ukázala také to, o čem odpůrci odsunuté polohy mluvili už dlouho: na odsunuté nádraží nebude moct přijíždět dostatek vlaků. Laicky řečeno by vzhledem k množství plánovaných spojů nové nádraží porušovalo předpisy.

Znalecký posudek kritizuje i další věci, například „morální zastaralost“ projektu pocházejícího z osmdesátých let minulého století. „Vůbec nereaguje na změny v železniční dopravě, které se v posledních letech udály,“ varují experti.

Náměstek ministra dopravy Vojtěch Kocourek Deníku Rovnost potvrdil, že o chybách projektu Železničního uzlu ví. „Posudek rozpoutal debatu, která vedla k řešení. Současné nádraží i s kolejemi by se využilo pro rychlodráhu, která by vedla v současném železničním koridoru,“ uvedl Kocourek. Proto prý požaduje, aby pozemky pod kolejemi nebyly v nájemní smlouvě, kterou právě připravují České dráhy.

S myšlenkou rychlodráhy v centru přišel před časem i šéf komise dopravy Josef Veselý. Město by se jí proto nebránilo. „Uvažujeme o tom. Rychlodráha by vyřešila některé nedostatky železničního uzlu. Proto se určitě budeme touto variantou zabývat,“ zdůraznil brněnský primátor Roman Onderka.

Dvě nádraží by nevadila ani dlouholetým odpůrcům odsunu nádraží ze Strany zelených. „Má to smysl, jestli se tím zachová regionální doprava v centru. Zní to jako zajímavé řešení,“ uvedl náměstek primátora Martin Ander.

Opoziční občanští demokraté však nesouhlasí. „Myslím si, že to není reálné. Vymýšlení dalších variant je podle mě pouze snahou oddalovat odsun nádraží. Takhle o tom můžeme mluvit ještě dalších sto padesát let,“ dodal šéf klubu zastupitelů za ODS Leo Venclík.

Čtěte náš speciál

Přesun nádraží

 

Autor: Filip Sušanka

12.2.2008 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kolona na dálnici. Ilustrační foto.

Dálnice D1 ve směru na Prahu u Domašova stojí. Blokuje ji nehoda

S požárem sklepa panelového domu v Mikulovské ulici v Brně v neděli krátce před jedenáctou hodinou večer vyjely bojovat jednotky jihomoravských hasičů.
5

V Mikulovské ulici hořel sklep. Požár likvidovalo deset jednotek hasičů

V Kníničské ulici už jen padesátkou. Snížení povolené rychlosti řidičům vadí

Brno – Nemilé překvapení v podobě snížení povolené rychlosti zažili nedávno řidiči v Kníničské ulici ve směru z Bystrce do centra města. Okolo cyklostezky nově musí jezdit padesátikilometrovou rychlostí oproti původní sedmdesátce.

Tour de Brno. S pohárem jsme chodili po hospodách, směje se kapitán mistrů

Brno – Spánek a odpočinek není na pořadu dne. Hokejisté brněnské Komety po zisku extraligového titulu neúnavně oslavují a dle jejich slov jen tak neskončí. Doma se objevují spíš sporadicky. „Za tři dny jsem přišel jednou. I to je myslím úspěch," smál se útočník Martin Zaťovič.

Nemůžeme doma dostat tři góly, zlobil se Zavadil po prohře Zbrojovky

Brno /ROZHOVOR/ – Ta rána neměla chybu. Brněnský kapitán Pavel Zavadil si došel pro faul v těsné blízkosti pokutového území a pak se tradičně postavil k rozehrání přímého kopu. Míč poslal neomylně do levého horního rohu a zařídil vyrovnání fotbalistů Zbrojovky v domácím duelu s Mladou Boleslaví. „Gólman na té straně stál, ale tohle asi nemohl chytat," utrousil brzy devětatřicetiletý záložník. Jenže Zbrojovka prohrála 2:3.

OBRAZEM: Vrátili se v čase. Na palubě historických autobusů

Brno – Padesát korun musel zaplatit prvorepublikový řidič autobusu či nákladního auta, pokud ho nachytali četníci když jel mimo obec více než padesát kilometrů v hodině. Do těchto časů se mohli alespoň na chvíli vrátit návštěvníci akce To bude jízda. Otevřely se jim brány depozitáře brněnského technického muzea a zájemci se projeli dobovými autobusy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies