VYBERTE SI REGION

Nádraží v centru se vrací do hry

Brno - Ministerstvo dopravy počítá s tím, že vedle odsunutého železničního nádraží zůstane v centru i to současné. Pro městskou rychlodráhu.

12.2.2008 5
SDÍLEJ:

Brněnské hlavní nádraží.Foto: DENÍK/Jiří Salik Sláma

Projekt odsunutého nádraží není tak výhodný, jak se na první pohled zdálo. Dokazuje to znalecký posudek Centra dopravního výzkumu, kterou si objednali ministerští úředníci. Deník Rovnost ji má k dispozici.

A náměstek ministerstva dopravy Vojtěch Kocourek na základě závěrů posudku v pondělí uvedl, že by v centru zůstalo nádraží i s kolejemi pro městskou rychlodráhu.

„Koncepce celého uzlu neodpovídá současným potřebám a je zastaralá. Navíc řeší pouze osobní dopravu, nákladní se vůbec nezabývá,“ prohlásil vedoucí oblasti koncepce rozvoje dopravního sektoru Centra dopravního výzkumu Miroslav Vančura, který posudek dělal.

Expertiza ukázala také to, o čem odpůrci odsunuté polohy mluvili už dlouho: na odsunuté nádraží nebude moct přijíždět dostatek vlaků. Laicky řečeno by vzhledem k množství plánovaných spojů nové nádraží porušovalo předpisy.

Znalecký posudek kritizuje i další věci, například „morální zastaralost“ projektu pocházejícího z osmdesátých let minulého století. „Vůbec nereaguje na změny v železniční dopravě, které se v posledních letech udály,“ varují experti.

Náměstek ministra dopravy Vojtěch Kocourek Deníku Rovnost potvrdil, že o chybách projektu Železničního uzlu ví. „Posudek rozpoutal debatu, která vedla k řešení. Současné nádraží i s kolejemi by se využilo pro rychlodráhu, která by vedla v současném železničním koridoru,“ uvedl Kocourek. Proto prý požaduje, aby pozemky pod kolejemi nebyly v nájemní smlouvě, kterou právě připravují České dráhy.

S myšlenkou rychlodráhy v centru přišel před časem i šéf komise dopravy Josef Veselý. Město by se jí proto nebránilo. „Uvažujeme o tom. Rychlodráha by vyřešila některé nedostatky železničního uzlu. Proto se určitě budeme touto variantou zabývat,“ zdůraznil brněnský primátor Roman Onderka.

Dvě nádraží by nevadila ani dlouholetým odpůrcům odsunu nádraží ze Strany zelených. „Má to smysl, jestli se tím zachová regionální doprava v centru. Zní to jako zajímavé řešení,“ uvedl náměstek primátora Martin Ander.

Opoziční občanští demokraté však nesouhlasí. „Myslím si, že to není reálné. Vymýšlení dalších variant je podle mě pouze snahou oddalovat odsun nádraží. Takhle o tom můžeme mluvit ještě dalších sto padesát let,“ dodal šéf klubu zastupitelů za ODS Leo Venclík.

Čtěte náš speciál

Přesun nádraží

 

Autor: Filip Sušanka

12.2.2008 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

Novoroční ohňostroj nad hradem Brňané neuvidí. Město akci zrušilo

Brno /ANKETA/ – Novoroční obloha nad Špilberkem rozzářená ohňostrojem Brňany na přelomu roku nečeká. Město ohňostroj zrušilo.

Nebezpečná ulice. Povolenou třicítku řidiči v Kuřimi překračují, stěžují si lidé

Kuřim – Při vjezdu do kuřimské ulice Pod Vinohrady upozorňuje dopravní značka, že povolená rychlost je nanejvýš třicet kilometrů v hodině. Jak ale ukázalo nedávné měření policistů, řidiči ji výrazně překračují. Rekordman tam jel víc než sedmdesátikilometrovou rychlostí.

Brněnský kouč Habanec věří své koncepci: Jsme dole, ale o záchranu hrát nebudeme

Brno – Po šestém utkání za sebou bez vítězství klesli na čtrnácté místo, pouze čtyři body nad předposlední Jihlavu. Ale fotbalisté Zbrojovky, ani jejich trenér si existenční starosti v první lize nepřipouštějí. „Jsme kousek od sestupového místa, ale Zbrojovka o záchranu hrát nebude," odvětil brněnský kouč Svatopluk Habanec.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies