VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ministerstvo: České dráhy selhaly v komunikaci

Brno - Konec spekulací ohledně pronájmu brněnského nádraží. Finanční skupina AXA v pátek brněnskému Deníku Rovnost definitivně potvrdila, že se dohodla se společností Brno new station development na budoucí spolupráci.

9.2.2008
SDÍLEJ:

Brněnské hlavní nádraží.Foto: DENÍK/Jiří Salik Sláma

Náměstek ministra dopravy Vojtěch Kocourek navíc České dráhy zkritizoval, že selhaly v komunikaci s městem i médii.

„Vydali jsme deklaraci o budoucí možné spolupráci. K ničemu se nezavazujeme, vše závisí na výsledku výběrového řízení a dalších jednáních,“ uvedl ředitel PR a komunikace finanční skupiny AXA Marek Zeman. Potvrdil tak informace, o kterých už v pátek jako první informoval brněnský Deník Rovnost.

V pátek dopoledne do Brna dorazil náměstek ministra dopravy Vojtěch Kocourek, aby se setkal s brněnským primátorem Romanem Onderkou. „Řešili jsme události minulých dnů a týdnů ohledně vlakového nádraží. Slíbil jsem, že přistoupíme na všechny tři podmínky, které vedení města požadovalo. Shodli jsme se také na tom, že České dráhy v komunikaci selhaly,“ prohlásil Koucourek.

Brněnské vedení v minulých dnech Českým drahám zaslalo tři zásadní připomínky. Chtělo, aby ze smlouvy zmizelo předkupní právo, aby se pronájem netýkal pozemků pod kolejemi případné rychlodráhy a aby se mohlo město účastnit všech jednáních.

Mluvčí Českých drah Ondřej Kubala doufá, že náměstkovy výtky a další případné nejasnosti vyřeší na společném setkání.

Výběr partnera pro revitalizaci brněnského hlavního vlakového nádraží provázely v minulých týdnech velké spekulace. Výběrové řízení vyhrála účelově založená firma, jejíž majitelé vedli na Kypr.

České dráhy ani společnost ČD Reality nechtěly zveřejňovat žádné informace. Teprve včera mluvčí Kubala informoval, že se jim AXA ozvala už v květnu loňského roku s tím, že by mohla mít zájem spolupracovat na projektu Brno new station development.

„Bylo to tři čtvrtě roku před nástupem Petra Žaludy do funkce generálního ředitele Českých drah, tedy v době, kdy vůbec nemohl uvažovat o tom, že by jednou ředitelem byl. Jakékoliv spojitosti mezi jeho nástupem a vítěznou firmou jsou zcela neopodstatněnými spekulacemi,“ vzkázal Kubala.

Náměstek brněnského primátora Martin Ander navrhovanou smlouvu kritizoval jako skrytou privatizaci. Radní Jiří Zlatuška mluví dokonce o tunelu.

Primátor Onderka jeho slova odmítl. „Nerad používám podobně expresivní výrazy, když nemám dostatek informací. Pochybuji, že by je pánové Ander a Zlatuška měli,“ podotkl Onderka, který si setkání s náměstkem Koucourkem pochvaloval. „Mám z toho dobrý pocit. Viděl jsem snahu vyhovět hlavně městu,“ dodal primátor.

Dozorčí rada smlouvu nejspíše schválí za měsíc po té, co se k její přepracované verzi vyjádří vedení města.

Kocourek: Brno podobu smlouvy ovlivní
Brno - Náměstek ministra dopravy a člen dozorčí rady Českých drah Vojtěch Kocourek v pátek přijel do Brna na pracovní schůzku s primátorem Romanem Onderkou.
Dohodli se, že tři podmínky města týkající se pronájmu pozemků a budov vlakového nádraží zapracují do připravované smlouvy. Kocourek také zkritizoval České dráhy za špatnou komunikaci.

Brněnskému vedení se na původní smlouvě nejvíc nelíbila možnost předkupního práva. Změní se na tom něco?
Dohodli jsme se, že přistoupíme na všechny požadavky města. Předkupní právo ve smlouvě nebude a nájem se nebude týkat pozemků pod kolejemi, které chce Brno využít pro rychlodráhu.

Město také kritizovalo to, že má málo informací.
České dráhy selhaly v komunikaci. Předpokládaly, že když má město svého zástupce ve výběrové komisi, tak už s ním nemusí nikdo další jednat. To nepovažuji za šťastné. Od teď by se mělo město účastnit všech jednání jako rovnocenný partner.

Jak to vypadá se smlouvou se společností Brno new station development?
Není podepsaná a v nejbližších dnech ani nebude. Teprve zpracováváme všechny podklady a připomínky, které do smlouvy zapracujeme. Předpokládám, že ji dozorčí rada bude projednávat zhruba za měsíc. Město Brno se k její konečné podobě bude moct vyjádřit a ovlivnit ji.

Nezdá se vám zvláštní, že vyhrála firma, která vznikla až po vyhlášení výběrového řízení?
Je normální, když si developer na podobně velké projekty založí vlastní společnost, která se mu plně věnuje. Není to nic neobvyklého.

Brněnský Deník Rovnost zjistil, že s firmou Brno new station development má spolupracovat finanční skupina AXA, jejíž českou a slovenskou pobočku v době výběrového řízení vedl současný generální ředitel drah Petr Žaluda. Nemůže ani to budit podezření?
Pan Žaluda se jako kandidát na předsedu představenstva objevil až v listopadu, tedy dávno po skončení výběrového řízení. Chtěli jsme získat někoho, kdo má zkušenosti z finanční sféry. Navíc Žaludovy první kroky mě přesvědčily o tom, že je to osoba na správném místě.

Proč tedy České dráhy informaci o výběrovém řízení a spojení vítězné firmy s AXOU tajily?
Už jsem řekl, že zvolily nešťastnou komunikační strategii. Dám pokyn, aby informace zveřejnily.

Související články:

Nájem nádraží? Šéfovi drah

Autor: Filip Sušanka

9.2.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Kratochvíl.

Zbrojovka zvládla generálku, střelecky jí vyšel úvod duelu s Kayserisporem

Hromadná nehoda na dálnici D1. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Dálnice D1 na Vyškov je průjezdná. Hromadnou nehodu už odklidili

Brno chystá výstavu k výročí 100 let od vzniku první republiky

Brno – Století od vzniku samostatného československého státu a devadesát let od první výstavy na brněnském výstavišti. Dvě velká výročí, která se příští rok v květnu dočkají oslav. Představitelé Brna v pátek  schválili první přibližný návrh, jak by expozice mohla vypadat.

Hráz dokáže vypustit celou Brněnskou přehradu za tři dny

Brno /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Hráz Brněnské přehrady, kterou nacisté za druhé světové války chtěli odpálit, zadržuje až jednadvacet milionů kubických metrů vody. Do nitra stavby dokončené v roce 1940 a přilehlé zmodernizované vodní elektrárny vyrazili redaktoři Brněnského deníku Rovnost v dalším díle seriálu Za zavřenými dveřmi.

AUTOMIX.CZ

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Aut mladoboleslavské značky se na české inzerci povalují přímo hordy, v drtivé většině případů jde ale o běžné modely moderní éry. Co když ale sháníte škodováckou klasiku? I v tomhle případě je bohatý výběr.

Víc než na vojenské misi se bojím na D1, říká armádní lékař

Brno – Vidět mladé americké kluky, jak přichází třeba i o obě nohy, je těžké, říká armádní lékař Radek Uher. Pětatřicetiletý rodák z Břeclavi se v červnu po více než šesti měsících vrátil se svým týmem z polní nemocnice v Iráku. „Člověk musí být srdcař, aby tam jezdil,“ říká lékař.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení