VYBERTE SI REGION

Odsun nádraží vzbuzuje nevoli i smích

BRNO - Na to, že přesun vlakového nádraží vzbuzuje silné emoce, si už Brňané zvykli. Že ale může také vzbuzovat salvy smíchu se nejspíše ještě budou muset učit.

16.8.2007
SDÍLEJ:

NA VODĚ. Nové brněnské nádraží podle recesistů. Foto: Repro: Necyklopedia

Rozlícení i humoru se nádraží v těchto dnech dostává vrchovatě.
Hned dvě další žaloby přistály na stole Krajského soudu v Brně. Podala je občanská sdružení Děti Země a Stará Osada – Židenice.

„Vadí nám, že stavba se dotkne posledních kousků přírody ve městě. Současně jsme napadli stavební úřad Brno–střed, který nám komplikoval přístup do dokumentace projektu,“ uvedl Miroslav Patrik z Dětí Země.

Druhému sdružení vadí kromě dopadů na přírodu také to, že magistrát nebral jejich námitky vážně. „Většinou připomínek se zabýval jen formálně. Navíc podle nás není stavba ve veřejném zájmu, protože se nevyplatí,“ shrnul žalobu zástupce sdružení Stará Osada–Židenice Dušan Krátký.

Náměstka primátora Martina Andera prý žaloby nepřekvapily. „Tyto organizace už dlouho upozorňovaly na to, co jim vadí. Žaloba je další logický krok,“ řekl Ander.

Místo soudů legrace. Tak se zase na problémový odsun nádraží dívají brněnští recesisté. Na internetovém serveru Necyklopedia, kde je povolen humorný vandalismus všeho druhu, se objevily „unikátní“ fotografie plánů stavby. Autor se přiznává, že je vyfotil v Číně. Nádraží prý bude „co nejdále od centra, uprostřed močálů v oblasti Komárov.“ Údajně megalomanský projekt autoři internetového článku nazývají Euro-Tunell-Paucza-Jonash. Odlehlá lokalita v Komárově prý byla zvolena proto, že by nádraží mělo plavat.

„Po schválení výstavby Modřické přehrady se městští konšelé rozhodli protlačit do Guinessovy knihy rekordů i tím, že nádraží bude trčet uprostřed přehradního jezera na dubových pilotech. Vlaky k němu budou jezdit po tratích plovoucích na pontonech z volských kůží,“ píše neznámý autor v Necyklopedii.

Nové nádraží pak prý bude mít dokonce dok pro ponorky, přístaviště parníků, vlastní plovoucí vietnamské tržiště a speciální rampu pro ulehčení nástupu žab a pulců.

Zdroj: Necyklopedie

16.8.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Nový Moravák svlaží vodotrysky. Vítězný návrh počítá v zimě i s kluzištěm

Brno /VIZUALIZACE/ – Ochlazení v horké letní dny nebo jízdu na bruslích v zimě nabídne po rekonstrukci Moravské náměstí v Brně. Radnice Brna-středu chce vytvořit prostor s vodní plochou a kavárnou, který lidi naláká k odpočinku. V pátek oznámila výsledky architektonické soutěže na podobu náměstí. Z dvaceti návrhů zvítězil v soutěži projekt kanceláře Consequence forma.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies