Investor rekonstrukce brněnského železničního uzlu, státní organizace Správa železniční dopravní cesty, ani s jinou variantou nepočítá.

„Zpracovaná analýza hodnotí odsunutou polohu z hlediska železničního provozu lépe. A to i v situaci, kdy s hodnocením některých kritérií nesouhlasíme. Pokud by naše připomínky autor srovnání zapracoval, byl by výsledný rozdíl obou variant ještě větší,“ prohlásil generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jan Komárek. Podle něj není potřeba postoj k přestavbě železničního uzlu měnit.

Primátor Roman Onderka Komárka na včerejším grémiu na výstavbu železničního uzlu Brno, kde se schází všechny zainteresované strany včetně Jihomoravského kraje a ministerstva dopravy, požádal, aby svolali komisi pro zkvalitnění projektu. „Ta by měla analýzu projednat a nedostatky projektu dle studie odstranit, “ řekl Onderka.

Primátor odmítl jakékoliv další rozpoutání nového rozhodování o budoucí poloze nádraží. „Tak ta otázka nestojí. Existuje rozhodnutí zastupitelstva města Brna i vlády, kterými se rozhodlo o odsunu. Ta jsou zatím platná, a proto se jimi vedení města musí řídit,“ dodal Onderka. Město prý stejně může rozhodovat o třech miliardách, které do projektu vloží.