VYBERTE SI REGION

Přesun nádraží pokračuje

Brno - Zpochybňovanou analýzou dvou poloh vlakového nádraží sice stále ještě představitelé města zkoumají, práce na přesunu však pokračují. I přesto, že závěry studie hovoří pro přisunutou variantu.

29.8.2007
SDÍLEJ:

Vizualizace nového brněnského nádraží zvaného EuropointFoto: Magistrát města Brna

Investor rekonstrukce brněnského železničního uzlu, státní organizace Správa železniční dopravní cesty, ani s jinou variantou nepočítá.

„Zpracovaná analýza hodnotí odsunutou polohu z hlediska železničního provozu lépe. A to i v situaci, kdy s hodnocením některých kritérií nesouhlasíme. Pokud by naše připomínky autor srovnání zapracoval, byl by výsledný rozdíl obou variant ještě větší,“ prohlásil generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jan Komárek. Podle něj není potřeba postoj k přestavbě železničního uzlu měnit.

Primátor Roman Onderka Komárka na včerejším grémiu na výstavbu železničního uzlu Brno, kde se schází všechny zainteresované strany včetně Jihomoravského kraje a ministerstva dopravy, požádal, aby svolali komisi pro zkvalitnění projektu. „Ta by měla analýzu projednat a nedostatky projektu dle studie odstranit, “ řekl Onderka.

Primátor odmítl jakékoliv další rozpoutání nového rozhodování o budoucí poloze nádraží. „Tak ta otázka nestojí. Existuje rozhodnutí zastupitelstva města Brna i vlády, kterými se rozhodlo o odsunu. Ta jsou zatím platná, a proto se jimi vedení města musí řídit,“ dodal Onderka. Město prý stejně může rozhodovat o třech miliardách, které do projektu vloží.

Autor: Filip Sušanka

29.8.2007
SDÍLEJ:

OBRAZEM: Nejvíce potíží v rozjezdech mají revizoři mezi druhou a třetí ranní

Brno – Až devět set lidí dokáží zkontrolovat revizoři brněnského dopravního podniku při rozsáhlém zátahu v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. Podobné akce dělají přibližně dva až třikrát měsíčně. Naposledy jízdenky cestujících kontrolovali v noci na neděli.

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies