VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rozvoj jižního centra lépe zajistí přisunuté nádraží

BRNO - Brněnský Deník Rovnost přináší další nahlédnutí do závěrů analýzy poloh nádraží

7.8.2007 1
SDÍLEJ:

IlustračníFoto: DENÍK/Petr Preclík

Nový městský bulvár, obchody, restaurace, služby, luxusní byty. Atraktivní plochy takzvaného jižního centra, které je v současnosti velmi zanedbané, lákají investory už nyní. Zájem o pozemky ještě vzroste po vybudování nového železničního uzlu.

Kritérium „C“ srovnávací analýzy řeší právě možnosti budoucího využití jižní části města. „Každodenní zátěž desítek tisíc cestujících pohybujících se v prostorách hlavního nádraží zvyšuje atraktivitu doplňujících funkcí navazujících na významný dopravní uzel,“ tvrdí studie.

Budoucí obchody, kavárny a další provozovny tak budou mít šanci oslovit velký počet lidí.

Obě varianty polohy vlakového nádraží s takovým využitím okolních pozemků počítají. Přisunutá poloha však lépe naváže na bližší historický střed města.

„Také nádraží v odsunuté variantě bude součástí nově vzniklého centra. To však může vést k oslabení významu historického centra. Cestující, kteří mají cíl mimo ně, je pravděpodobně vůbec nenavštíví. Pěší dostupnost totiž bude delší než patnáct minut,“ píše se v analýze.

Lépe z tohoto kritéria vychází druhá varianta, která počítá s rekonstrukcí a rozšířením stávajícího nádraží.

„Nové nádraží v přisunuté poloze by svým řešením eliminovalo nedostatky dnešního nádraží, což by byl impulz k dotvoření celého prostoru. Posílí se i vazba na historické centrum a podnítí zájem o investice v nejbližších partiích navrženého bulváru,“ píší odborníci.

Projekty rozvoje celé oblasti počítají i se zřízením veřejné zeleně. Více prostoru dostane při variantě odsunutého nádraží.

Historický viadukt by měl sloužit jako městský park.

Kritérium „C“

C1 – Rozvojový potenciál
C2 – Potenciál komerčního vy〜užití samotné nádražní budovy
C3 – Výsledná bilance nezbytného záboru ploch železničními stavbami na území města
C4 – Významnost bariérového efektu
C5 – Rozsah demolic a závažnost zásahu do památkově chráněných a kulturně cenných objektů
C6 – Kvalita navazujícího řešení silniční sítě
C7 – Možnosti navazující infrastruktury pro cyklodopravu
C8 – Optimální dopravní zatížení ulice Nádražní
C9 – Zatížení obyvatel hlukem systému a provozní podmínky veřejné i individuální dopravy
C10 – Vlastnické vztahy v území

 

7.8.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Finalistky soutěže krásy Česká Miss zavítaly k lomu poblíž Valtic, kde fotily fotografie a natáčely medailonky pro finálový večer.
3

Účast v Miss nás naučila větší samostatnosti, říkají finalistky soutěže

V pátek začaly rekonstrukce Riviéry.
3

Bazén na Riviéře vyloží nerezem, aby zabránili úniku vody. Přibyde tam i tobogán

Po deseti letech končí vedoucí brněnského odboru dopravy Vladimír Bielko

Brno – Vladimír Bielko řídil deset let všechny důležité kroky, které brněnští radní v dopravě podnikli. Pod jeho vedením dohlížel odbor na provoz ve městě i stavbu nejdůležitějších dopravních staveb. K poslednímu zářijovému dnu však odchází.

Mají transplantované srdce. Na společném setkání k němu dostanou i rodný list

Brno, Mikulov – Díky srdcím dárců se znovu narodili. Šedesátka lidí, kteří si v minulosti prošli transplantací nejdůležitějšího orgánu, se tento víkend uvidí v Mikulově na společném setkání.

Fyzické testy jihomoravských policistů zkusilo 26 zájemců. Neuspěla ani půlka

Brno /FOTOGALERIE, VIDEO/ – Jihomoravští policisté mají ve svých řadách šestapadesát volných míst. Zájemci o ně musí být zdravotně způsobilí a splnit psychické i fyzické testy. Prozkoušet svou zdatnost mohli v pátek při workshopu Policistou na zkoušku. Odehrál se ve Sportovním klubu policie Kometa Brno poblíž Riviéry.

Za kampaně na nelegálních billboardech nemůžeme, hájí se politické strany

Jižní Morava /FOTOGALERIE/ – Reportéři Deníku Rovnost napočítali u vybraných úseků silnic prvních tříd a dálnic v kraji dvanáct volebních billboardů. Jsou na místech, kde už podle novely silničního zákona být nemají. Politici to neřeší.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení