VYBERTE SI REGION

Rozvoj jižního centra lépe zajistí přisunuté nádraží

BRNO - Brněnský Deník Rovnost přináší další nahlédnutí do závěrů analýzy poloh nádraží

7.8.2007 1
SDÍLEJ:

IlustračníFoto: DENÍK/Petr Preclík

Nový městský bulvár, obchody, restaurace, služby, luxusní byty. Atraktivní plochy takzvaného jižního centra, které je v současnosti velmi zanedbané, lákají investory už nyní. Zájem o pozemky ještě vzroste po vybudování nového železničního uzlu.

Kritérium „C“ srovnávací analýzy řeší právě možnosti budoucího využití jižní části města. „Každodenní zátěž desítek tisíc cestujících pohybujících se v prostorách hlavního nádraží zvyšuje atraktivitu doplňujících funkcí navazujících na významný dopravní uzel,“ tvrdí studie.

Budoucí obchody, kavárny a další provozovny tak budou mít šanci oslovit velký počet lidí.

Obě varianty polohy vlakového nádraží s takovým využitím okolních pozemků počítají. Přisunutá poloha však lépe naváže na bližší historický střed města.

„Také nádraží v odsunuté variantě bude součástí nově vzniklého centra. To však může vést k oslabení významu historického centra. Cestující, kteří mají cíl mimo ně, je pravděpodobně vůbec nenavštíví. Pěší dostupnost totiž bude delší než patnáct minut,“ píše se v analýze.

Lépe z tohoto kritéria vychází druhá varianta, která počítá s rekonstrukcí a rozšířením stávajícího nádraží.

„Nové nádraží v přisunuté poloze by svým řešením eliminovalo nedostatky dnešního nádraží, což by byl impulz k dotvoření celého prostoru. Posílí se i vazba na historické centrum a podnítí zájem o investice v nejbližších partiích navrženého bulváru,“ píší odborníci.

Projekty rozvoje celé oblasti počítají i se zřízením veřejné zeleně. Více prostoru dostane při variantě odsunutého nádraží.

Historický viadukt by měl sloužit jako městský park.

Kritérium „C“

C1 – Rozvojový potenciál
C2 – Potenciál komerčního vy〜užití samotné nádražní budovy
C3 – Výsledná bilance nezbytného záboru ploch železničními stavbami na území města
C4 – Významnost bariérového efektu
C5 – Rozsah demolic a závažnost zásahu do památkově chráněných a kulturně cenných objektů
C6 – Kvalita navazujícího řešení silniční sítě
C7 – Možnosti navazující infrastruktury pro cyklodopravu
C8 – Optimální dopravní zatížení ulice Nádražní
C9 – Zatížení obyvatel hlukem systému a provozní podmínky veřejné i individuální dopravy
C10 – Vlastnické vztahy v území

 

7.8.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Chřipka. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Chřipková epidemie je v plném proudu. Nemocných výrazně přibylo

Michal Škoda.
1

Německé Aue láká Škodu a už jedná se Zbrojovkou

Soud rozhodl: Kohoutovický zpravodaj musí vydat článek opoziční zastupitelky

Brno – Opoziční zastupitelka v Kohoutovicích Dana Kalčíková měla nárok na zveřejnění článku, který ji opakovaně redakční rada místního zpravodaje odmítala vydat. Zastupitelka za zelené a nezávislé se loni v březnu s žalobou obrátila na brněnský městský soud. Ten jí v pátek vyhověl.

Útočník podle obžaloby zrovna znásilňoval jeho přítelkyni. On jen seděl vedle

Brno - Svazování, bití, dušení a znásilnění si podle obžaloby v březnu loňského roku prožila oběť šestatřicetiletého Jana Eliáše v jednom z brněnských bytů. Případ v pátek znovu projednával Krajský soud v Brně. Celé události měla přihlížet trojice mužů, včetně přítele oběti. Ten vypověděl, že všichni se naprosto báli ženu jakkoli bránit a celou noc raději seděli na pohovce a sledovali, co se děje.

Nové trolejbusy překonají i místa bez trolejí. Na baterie ujedou až 10 kilometrů

Brno – Až dělníci rozkopou a přeruší elektrické vedení ve Veveří nebo Údolní ulici, cestující městskou hromadnou dopravou nemusí omezovat pohyb trolejbusy. Brněnský dopravní podnik totiž plánuje koupit deset vozů, které využívají k pohonu také energii z baterií. Cestující v nich tak projedou i místy, kde nevedou troleje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies