VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rozvoj jižního centra lépe zajistí přisunuté nádraží

BRNO - Brněnský Deník Rovnost přináší další nahlédnutí do závěrů analýzy poloh nádraží

7.8.2007 1
SDÍLEJ:

IlustračníFoto: DENÍK/Petr Preclík

Nový městský bulvár, obchody, restaurace, služby, luxusní byty. Atraktivní plochy takzvaného jižního centra, které je v současnosti velmi zanedbané, lákají investory už nyní. Zájem o pozemky ještě vzroste po vybudování nového železničního uzlu.

Kritérium „C“ srovnávací analýzy řeší právě možnosti budoucího využití jižní části města. „Každodenní zátěž desítek tisíc cestujících pohybujících se v prostorách hlavního nádraží zvyšuje atraktivitu doplňujících funkcí navazujících na významný dopravní uzel,“ tvrdí studie.

Budoucí obchody, kavárny a další provozovny tak budou mít šanci oslovit velký počet lidí.

Obě varianty polohy vlakového nádraží s takovým využitím okolních pozemků počítají. Přisunutá poloha však lépe naváže na bližší historický střed města.

„Také nádraží v odsunuté variantě bude součástí nově vzniklého centra. To však může vést k oslabení významu historického centra. Cestující, kteří mají cíl mimo ně, je pravděpodobně vůbec nenavštíví. Pěší dostupnost totiž bude delší než patnáct minut,“ píše se v analýze.

Lépe z tohoto kritéria vychází druhá varianta, která počítá s rekonstrukcí a rozšířením stávajícího nádraží.

„Nové nádraží v přisunuté poloze by svým řešením eliminovalo nedostatky dnešního nádraží, což by byl impulz k dotvoření celého prostoru. Posílí se i vazba na historické centrum a podnítí zájem o investice v nejbližších partiích navrženého bulváru,“ píší odborníci.

Projekty rozvoje celé oblasti počítají i se zřízením veřejné zeleně. Více prostoru dostane při variantě odsunutého nádraží.

Historický viadukt by měl sloužit jako městský park.

Kritérium „C“

C1 – Rozvojový potenciál
C2 – Potenciál komerčního vy〜užití samotné nádražní budovy
C3 – Výsledná bilance nezbytného záboru ploch železničními stavbami na území města
C4 – Významnost bariérového efektu
C5 – Rozsah demolic a závažnost zásahu do památkově chráněných a kulturně cenných objektů
C6 – Kvalita navazujícího řešení silniční sítě
C7 – Možnosti navazující infrastruktury pro cyklodopravu
C8 – Optimální dopravní zatížení ulice Nádražní
C9 – Zatížení obyvatel hlukem systému a provozní podmínky veřejné i individuální dopravy
C10 – Vlastnické vztahy v území

 

7.8.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Brněnské podzemí. Ilustrační foto.

Nové trasy v podzemí mají zpoždění

Závěrečný podnik Českého poháru a zároveň Mistrovství České republiky na brněnské trati nad Anthroposem.
21

Brněnská trať je rychlá a zábavná, řekl český šampion Kulhavý

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

Brno /ANKETA/ - Neuspěl. S tímto verdiktem odchází napoprvé od závěrečné zkoušky v autoškole víc než polovina Brňanů. Podle instruktorů je to kvůli stresu a neznalosti předpisů.

Memoriál Marka Těšíka v beachvolejbalu vyhráli nováčkové Starý a Hojgr

Brno /FOTOGALERIE/ – Sedmnáct dvojic zasáhlo do čtvrtého ročníku Memoriálu Marka Těšíka v beachvolejbalu. Na brněnských kurtech Sport Centra Srbská se nejvíc dařilo nováčkům turnaje Bořivoji Hojgrovi s Petrem Starým, kteří ve finále porazili 2:1 na sety Jakuba Šeráka s Tomášem Kubáskem.

Místo stromů bytový dům. Lidé chtějí náhradní zeleň

Brno - Monstrum, kvůli kterému firma vykácela vzrostlé stromy. Tak označují lidé na internetu nový dům s padesáti byty, jehož stavbu připravuje developerská firma v Turgeněvově ulici v brněnských Černovicích. Stavební povolení na něj již vydal místní stavební úřad. Rozhodnutí ale znovu projednají úředníci brněnského magistrátu.

Jednou jsme nechtíc utopili rudl alkoholu, říká kapitán brněnské lodi Stuttgart

Brno /ROZHOVOR/ - Devětadvacet let. Tak dlouho už se po Brněnské přehradě plaví kapitán Josef Chládek, který velí lodi Stuttgart brněnského dopravního podniku. Ve firmě drží několik prvenství. Jako první kapitán jezdil na lodi s rodinou. Jeho syn mu na lodi dělal lodníka a dcera průvodčí. Ještě nikdo takový v podniku přitom nebyl. V současnosti je už ale ze syna kapitán další z brněnských lodí. S vodou je Chládek starší spojený už od mládí, dříve se plavíval na kanoích, kajaku či plachetnicích. „V dopravním podniku jsem začínal na lodi Veveří. Té ale končila v roce 2011 životnost, pak jsem přešel právě na Stuttgart,“ říká o své historii na lodích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení