Plán zapojit rychlodráhu do řízení navrhovala Strana zelených. To však jednohlasně všichni v pátek odmítli, protože by se tím přesun velmi zkomplikoval. „Nedopustím jakékoliv zpoždění. Museli bychom měnit i územní plán a celkově by se tak stavba protáhla možná i o dva roky a čerpat evropské peníze můžeme jen do roku 2013,“ podotkl po jednání primátor města Brna Roman Onderka.

Brněnští zelení chtěli využít toho, že městská část Brno-střed musí dokumenty k územnímu řízení přepracovat. Původní územní rozhodnutí na přesun nádraží totiž krajský soud na konci minulého roku zrušil. Dal tím za pravdu lidem, kteří si stěžovali na to, jakým způsobem se úředníci stavebního úřadu městské části vypořádali s jejich námitkami proti stavbě. Ty se týkaly například nedostatečného omezení hluku.

Náměstek brněnského primátora Martin Ander, ale pořád věří, že se rychlodráha do řízení zapojí. „Rozhodne čas, kdy vznikne dokumentace pro územní rozhodnutí. Pokud budou v té době vytvořené podklady pro rychlodráhu, tak nevidím důvod, proč by nemohla být do projektu zahrnutá,“ podotkl Ander.