O znovuspuštění územního řízení pro stavbu za dvacet miliard informoval vedoucí stavebního úřadu Bohumil Synek. „Řízení pro přestavbu železničního uzlu jsme před rokem přerušili a investory vyzvali k doplnění potřebných podkladů v žádosti. Učinili tak v lednu. Proto jsme rozhodli o dalším pokračování," sdělil Synek.

Náměstek brněnského primátora Robert Kotzian doufá, že se městu společně s železničáři podařilo dokument doplnit tak, že stavba povolení dostane. „Předpokládám, že územní rozhodnutí získáme někdy v polovině roku," nastínil Kotzian.

Optimistické plány mohou zkomplikovat odpůrci přesunu. Ti dosáhli v roce 2011 zrušení územního rozhodnutí ze strany magistrátu. A v roce 2008 se jim to samé u již pravomocného rozhodnutí podařilo dokonce u soudu.

Nyní mají lhůtu pro podávání připomínek do poloviny dubna. Šanci vidí v tom, že po loňském soudním rozhodnutí nemá Jihomoravský kraj územní plán. A přestavba tak není nikde zakotvena. „Řízení se zúčastníme. Opět chceme upozorňovat na absenci nadřazené územně plánovací dokumentace," uvedl Matěj Hollan z koalice Nádraží v centru.

Yetti dřív než nádraží

Kromě toho se aktivisté zaměří také na další námitky. „Přestavba naruší pohodu bydlení lidí ze Židenic. Vlaky jim mají co pár minut projíždět jen několik metrů před okny. Nádraží po přestavbě také nesplní hlukové limity," nastínil Hollan.

Dodal, že se koalice také pokusí dosáhnout uznání podjatosti úředníků. „Rozhodují o přesunu, který sami ve spolupráci s investorem připravovali," upozornil.

Starosta městské části Brno-střed a člen rady města Libor Šťástka přiznal, že kvůli nespokojencům může mít město se získáním potřebných povolení problémy. „Nevíme, kolik připomínek můžeme dostat. Ale je jasné, že mohou délku rozhodovacího procesu prodloužit," řekl Šťástka.

Brňané považují spory o polohu nádraží už spíše za folklor než reálné kroky. „Četl jsem, že o nové nádraží a jeho polohu se hádáme už sto let. Myslím, že dřív někdo chytí v Tibetu Yettiho, než se jej dočkáme," myslí si Radek Pospíchal.