VYBERTE SI REGION

Cyklostezky k řekám

Komentář - Cyklostezky v Brně rostou pomalu, ale jistě. Cyklisté nadávají, že jich je málo a hlavně, že v centru města chybějí úplně.Vedení Brna zase tvrdí, že budování cyklostezek je náročné. Mnohde není dost místa kolem silnice, na dalších místech je komplikované jednání s majiteli pozemků.

17.4.2009 1
SDÍLEJ:

Ilustrační: cyklostezkyFoto: VLP

Pravda, jak už to tak bývá, zřejmě leží někde uprostřed. Cyklostezek by mohlo být víc (ostatně cyklistů stále přibývá stejně jako specializovaných prodejen). Ale zase ne všude, jak si to představují milovníci dvou kol bez koní pod kapotou.

Cyklostezka podél řeky Svitavy do Bílovic nad Svitavou bude každopádně jedna z nejzajímavějších a nejatraktivnějších. I kvůli tomu, že z části vede přírodní krajinou.

Vedle toho představa, že by se cyklisté projížděli třeba po náměstí Svobody, je naprosto absurdní. Nikde ve světě (alespoň tam, kde jsem byl) nic takového nefunguje, do historického centra cyklisty jen tak někdo nepustí.

Cyklisté si přesto nedají říct. Mnozí z nich totiž mají jakýsi pocit absolutní přednosti. Ta se neprojevuje jen agresivitou vůči řidičům aut (samozřejmě, že to platí i naopak), ale i naprosto nereálnými požadavky. Požadavky, které by omezily život všeho ostatního. Nejen motoristů, ale třeba i chodců.

Cyklisté (a s nimi samozřejmě i in­line bruslaři) to v Brně nemají zase tak strašné. Jistě, neteče tudy řeka v centru jako třeba v blízkých městech Bratislavě, Budapešti či Krakově (ve všech jsou podél ní krásné cyklostezky), ale zase Brnem tečou řeky dvě.

A právě cyklotrasy podél nich jsou zřejmě jediným možným řešením pro město, jehož ulice jsou ucpané a jehož urbanistické řešení pochází z minulých století.

17.4.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Odstřelená katedrála a další zločiny rudého ateismu

Měl to být nejviditelnější triumf komunistického ateismu nad náboženstvím. Přesně před 85 lety – 2. prosince 1931 – zbořil Stalinův sovětský režim pravoslavnou katedrálu Krista Spasitele v Moskvě.

V Králově Poli opraví nádraží. Náklady se vyšplhají na téměř dvě miliardy korun

Brno /FOTOGALERIE/ – Růžové oprýskané zdi a zanedbaná autobusová nástupiště nyní vítají cestující, kteří z vlaku vystoupí na nádraží v brněnském Králově Poli. Změnit se to má po roce 2020. Správce železnic chce opravit koleje i výpravní budovu, město okolí nádraží.

Kamery ve městech? Pozor na ztrátu soukromí, varuje expert

Jižní Morava - Pomáhají policistům v chytání zločinců, strážníkům v ochraně lidí před kapsáři a třeba i brněnskému dopravnímu podniku a Brněnským komunikacím při rychlém řešení kolapsů. Zároveň ale vyvolávají otázky ohledně možnosti jejich zneužití. Řeč je o kamerových systémech, které čeká modernizace ve většině velkých jihomoravských měst.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies