VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dráž. Snad i lépe

Komentář - Brněnský dopravní podnik chystá na Nový rok zdražení. Není jistě sám. Pod stromeček takovou nadílku s železnou pravidelností přinášejí všechny instituce či podniky, bez jejichž služeb se jen málokdo obejde.

3.11.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Šéfové brněnských „trajfů“, „šalin“, autobusů a lodí udělali v minulosti výjimku, protože pro sociální demokracii v čele města je dražší jízdné choulostivé téma. O to teď bude navýšení citelnější. Už víme, že u předplatného to bude o pětinu, u jednorázových jízdenek zhruba o třetinu.

Takže by měly stát kolem dvaceti korun.Nemá smysl proti tomu bojovat, zdražuje všechno a nižší jízdné by se časem muselo projevit zastaráváním vozidel, většími intervaly mezi spoji či snad dokonce rušením linek. Pokud by město neořezalo výdaje jinde. Lístek bude dál levnější než pouhé usednutí do taxíku. A lidé, kteří si kvůli zdražování pořídí auto, spláčou nad výdělkem. Místo stoupajících tarifů budou rok co rok sledovat rostoucí cenu povinného ručení, dálniční známky, benzínu a oprav. A hlavně, v Brně se pak nehnou a nezaparkují.

V tom je totiž největší síla hromadné dopravy a nelze než doufat, že jí vedení města v plné míře využije. Tramvajím, autobusům a trolejbusům by neměla stát v cestě žádná auta. Za trávení času v zácpě v těsném sevření desítek lidí se chce platit jen málokomu. Stejně tak by měl podnik zapracovat na rozšíření automatů na jízdenky nebo ještě lépe na placení SMSkami. Autor článku si vyšší tarify nedávno vyzkoušel v plné parádě, protože měl jenom dvousetkorunu.

Trafika na konečné je zavřená, automat chybí a řidiči nemají na tak „vysokou“ částku zpět. Takže nezbylo, než si koupit deset lístků po dvaceti korunách, nebo jet načerno. I proto by vedení města i podniku mělo současně se zdražováním také oznámit, co se změní k lepšímu.

Autor: Zbyněk Vičar

3.11.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Sebevrah skočil z mostu na D1. Náraz přežil, je ale těžce zraněný

Společnost Thermona v Rapoticích vyrábí plynové a elektrické kotle.

Naše práce lidi hřeje, zní z výrobny kotlů. Ročně jich zhotoví 15 tisíc

Šnečí tempo budování dálnic? Hlavně kvůli zpožděnému územnímu plánu, tvrdí

Jižní Morava – Hlavní příčinou současných průtahů při přípravě stavby nových dálnic a silnic první třídy v Jihomoravském kraji je zrušení schválených zásad územního rozvoje před téměř pěti lety. Shodují se na tom zástupci Ředitelství silnic a dálnic i poslanec a místopředseda sněmovního podvýboru pro dopravu Jaroslav Klaška.

Konec červených v noci na semaforech? Rozhodne analýza. Jedou kvůli bezpečnosti

Brno /ANKETA/ - Část řidičů i brněnských politiků chce prověřit celonoční provoz křižovatek řízených semafory. V Brně jich je čtyřiadvacet a zpomalují provoz. Semafory se nevypínají kvůli bezpečnosti.

Historické bitvy: možná beze zbraní. Kvůli nové směrnici Evropské unie

Jižní Morava - Místo divácky atraktivních rekonstrukcí slavných bitev pouze hudba z reproduktorů a pokládání květin na hromadný hrob. Takový scénář podle mnohých nadšenců vojenské historie hrozí tradičním živým připomínkám historických událostí. Může za to nová směrnice Evropské unie, která zakazuje používat některé typy historických zbraní.

Manželství v kostce? S herci Kronerovou a Navrátilem v brněnské premiéře

Brno – Divadlo Komediograf uvede v brněnské premiéře inscenaci Manželství v kostce, v níž autor a režisér Luboš Balák vsadil na komediální talent Zuzany Kronerové a Oldřicha Navrátila.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies