VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Duel dvou osobností

Duel - Jak hodnotíte postup Českých drah při výběrovém řízení na pronájem pozemků pod brněnských hlavním nádražím? Byla komunikace mezi dráhami a městem dostatečná?

15.2.2008 1
SDÍLEJ:

GrafikaFoto: DENÍK/Archiv

JIŘÍ ZLATUŠKA

Komentář - Pozemky pod nádražím a přilehlými trasami kolejí jsou svou polohou v centru města neobyčejně zajímavé.

České dráhy se však k nim nemohou chovat jako soukromý prospektor někde v rozvojové zemi. Skutečnost evidentních konfliktů zájmů v osobě současného ředitele Českých drah, nebo tajená majetková struktura nájemce, kterému dokonce dráhy dávaly předkupní právo, staví transakci vedle pochybných privatizací ze začátku devadesátých let. Odmítám argument, že chyba je jen v komunikaci. Město Brno mělo být přizváno k formulaci podmínek výběrového řízení a mělo se na nich podílet na úrovni zastupitelstva nebo alespoň rady.

Výmluvy na to, že měl „komunikaci“ nebo „informovanost“ zajistit člen hodnotící komise, který je také členem Rady města Brna, jsou absurdní. Člen komise nemůže nikoho „zastupovat“, protože je vázán mlčenlivostí – pokud by o průběhu hodnocení s dalšími lidmi mluvil, poruší tím zákon. Skutečnost, že jsou zástupci Českých drah nebo ministerstva dopravy ochotni tento nesmysl pustit z úst, je alarmující.

Jediným řešením je návrat na samý začátek, zrušení tohoto výběrového řízení, formulace podmínek jeho nového vypsání v součinnosti s městem, a vypsání řízení nového. V hodnotící komisi pak může sedět kdokoli, pokud bude ctít zákon. S ohledem na dosavadní průběh celé kauzy a důvěryhodnost celého konání, by u toho ovšem neměl nadále asistovat současný ředitel Českých drah. Na tom se snad kdokoli nezaujatý musí shodnout.

Autor je senátor a člen Rady města Brna.

VOJTĚCH KOCOUREK

Komentář - České dráhy v komunikaci s městem opravdu selhaly. Předpokládaly, že když má město svého zástupce ve výběrové komisi, tak už s ním nemusí nikdo další jednat. Odteď by ale město mělo být u všech jednání s Českými dráhami jako rovnocenný partner. Město se bude také moci vyjádřit k podobě smlouvy o pronájmu pozemků s firmou Brno new station developement a ovlivnit její podobu.

Českou a slovenskou pobočku finanční skupiny AXA v době výběrového řízení sice vedl současný generální ředitel Českých drah Petr Žaluda, na tom ale nevidím nic neobvyklého – protože pan Žaluda se jako kandidát na předsedu představenstva objevil až v listopadu, tedy dávno po skončení výběrového řízení na pronájem pozemků. Navíc, jeho kroky mě přesvědčily o tom, že je to osoba na správném místě.

Autor je náměstek ministra dopravy. Toto vyjádření poskytl brněnskému Deníku Rovnost v sobotním rozhovoru.
Brněnský Deník Rovnost požádal o komentář přímo generálního ředitele Českých drah Petra Žaludu. České dráhy ale prostřednictvím svého tiskového mluvčího účast v Duelu odmítly s tím, že nechtějí vysílat signály přes média.

Čí názor se Vám líbí více?

Jiřího Zlatušky

17 %

Vojtěcha Kocourka

83 %

Hlasovalo: 6

Anketa byla ukončena

15.2.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zbrojovka porazila v prvním domácím zápase jarní části ligy Slovan Liberec těsně 1:0.
AKTUALIZOVÁNO
1 20

Zbrojovka zvládla domácí premiéru, spasila ji vítězná hlavička Řezníčka

Masopust v brněnských Kníničkách.
16

Ulicemi se proháněla pirátská loď. V Kníničkách slavili masopust

AKTUALIZOVÁNO

Legendární baron Trenck se projde Špilberkem. Vědci tvoří 3D model podle mumie

Brno – Přesnou podobu jednoho z nejznámějších vězňů držených v brněnské pevnosti Špilberk, legendami opředeného barona Trencka, uvidí lidé již za dva roky. Trojrozměrný model baronova těla i obličeje připravuje vědecký tým. V sobotu baronovu mumii, která se nachází v Kapucínské hrobce, poprvé skenovali a měřili. Výzkum zatím ukázal, že jedna z legend je lživá. Baron totiž nemá v těle žádnou uvízlou střelu.

AKTUALIZOVÁNO

Na dálnici u Popůvek se srazilo několik aut. Tvořily se kolony

Popůvky – Se zdržením museli počítat řidiči, kteří chtěli jet dálnicí D1 ve směru na Brno v sobotu odpoledne. Nedaleko Popůvek se totiž stala dopravní nehoda, kvůli které se tvořily kolony.

Účet za lety do Mnichova dělá 60 milionů. Letiště Brno už linku dotovat nechce

Brno – Z vlastní kapsy dotuje Letiště Brno provoz letecké linky z Brna do Mnichova. Celkem ho spojení, které využívá v průměru padesát lidí denně, stálo doposud šedesát milionů korun. Jihomoravský kraj a město Brno přitom slíbili linku podpořit celkem pětačtyřiceti miliony korun. Zatím nedali nic.

V parku na bývalém hřbitově v Líšni rozkvetou magnólie

Brno – Dříve tam k odpočinku ukládali mrtvé, dnes tam nachází klid živí. Park v líšeňské Trnkově ulici se už na podzim možná dočká rekonstrukce. Růst v něm mají nové stromy a návštěvníkům posvítí lampy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies