VYBERTE SI REGION

Duel dvou osobností

Duel - Jak hodnotíte postup Českých drah při výběrovém řízení na pronájem pozemků pod brněnských hlavním nádražím? Byla komunikace mezi dráhami a městem dostatečná?

15.2.2008 1
SDÍLEJ:

GrafikaFoto: DENÍK/Archiv

JIŘÍ ZLATUŠKA

Komentář - Pozemky pod nádražím a přilehlými trasami kolejí jsou svou polohou v centru města neobyčejně zajímavé.

České dráhy se však k nim nemohou chovat jako soukromý prospektor někde v rozvojové zemi. Skutečnost evidentních konfliktů zájmů v osobě současného ředitele Českých drah, nebo tajená majetková struktura nájemce, kterému dokonce dráhy dávaly předkupní právo, staví transakci vedle pochybných privatizací ze začátku devadesátých let. Odmítám argument, že chyba je jen v komunikaci. Město Brno mělo být přizváno k formulaci podmínek výběrového řízení a mělo se na nich podílet na úrovni zastupitelstva nebo alespoň rady.

Výmluvy na to, že měl „komunikaci“ nebo „informovanost“ zajistit člen hodnotící komise, který je také členem Rady města Brna, jsou absurdní. Člen komise nemůže nikoho „zastupovat“, protože je vázán mlčenlivostí – pokud by o průběhu hodnocení s dalšími lidmi mluvil, poruší tím zákon. Skutečnost, že jsou zástupci Českých drah nebo ministerstva dopravy ochotni tento nesmysl pustit z úst, je alarmující.

Jediným řešením je návrat na samý začátek, zrušení tohoto výběrového řízení, formulace podmínek jeho nového vypsání v součinnosti s městem, a vypsání řízení nového. V hodnotící komisi pak může sedět kdokoli, pokud bude ctít zákon. S ohledem na dosavadní průběh celé kauzy a důvěryhodnost celého konání, by u toho ovšem neměl nadále asistovat současný ředitel Českých drah. Na tom se snad kdokoli nezaujatý musí shodnout.

Autor je senátor a člen Rady města Brna.

VOJTĚCH KOCOUREK

Komentář - České dráhy v komunikaci s městem opravdu selhaly. Předpokládaly, že když má město svého zástupce ve výběrové komisi, tak už s ním nemusí nikdo další jednat. Odteď by ale město mělo být u všech jednání s Českými dráhami jako rovnocenný partner. Město se bude také moci vyjádřit k podobě smlouvy o pronájmu pozemků s firmou Brno new station developement a ovlivnit její podobu.

Českou a slovenskou pobočku finanční skupiny AXA v době výběrového řízení sice vedl současný generální ředitel Českých drah Petr Žaluda, na tom ale nevidím nic neobvyklého – protože pan Žaluda se jako kandidát na předsedu představenstva objevil až v listopadu, tedy dávno po skončení výběrového řízení na pronájem pozemků. Navíc, jeho kroky mě přesvědčily o tom, že je to osoba na správném místě.

Autor je náměstek ministra dopravy. Toto vyjádření poskytl brněnskému Deníku Rovnost v sobotním rozhovoru.
Brněnský Deník Rovnost požádal o komentář přímo generálního ředitele Českých drah Petra Žaludu. České dráhy ale prostřednictvím svého tiskového mluvčího účast v Duelu odmítly s tím, že nechtějí vysílat signály přes média.

ANKETA

Čí názor se Vám líbí více?

Jiřího Zlatušky

17 %

Vojtěcha Kocourka

83 %

Hlasovalo: 6     Anketa byla ukončena

15.2.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Odejde Zbrojovce snajpr? Útočník Škoda je v kurzu

Brno - Na podzim nastřílel deset branek, vyšvihl se do čela pořadí kanonýrů vedle renomovaného Davida Lafaty. Brněnský fotbalista Michal Škoda se v zimním přestupovém období patrně stane horkým zbožím. Už kolem něj také někteří zájemci krouží. „Mám nějaké informace od manažera, ale spíš čekám na něco konkrétního, zatím je to jen oťukávání, což moc neřeším," odvětil Deníku Rovnost útočník Zbrojovky.

Předvánoční brigády? Je jich více. A za lepší platy

Brno - Vánoce rodiny stojí mnoho peněz, velká část lidí si tak hledá alespoň dočasný přivýdělek. Je to i případ Lukáše Nezhyby. „Mám sice svoji stálou práci, ale chceme s přítelkyní strávit Vánoce v zahraničí na horách, proto máme oba od začátku prosince ještě brigádu," vysvětlil Nezhyba.

AKTUALIZOVÁNO

Jihomoravský kraj si chce pořídit vlastní vlaky. Zaplatí za ně 5,5 miliardy

Jižní Morava – Vlaky v Jihomoravském kraji jsou staré, kraj je nahradí novými. Vypsání výběrového řízení na dodávku schválila ve čtvrtek krajská rada. Do roku 2019 plánuje pořídit pětadvacet souprav pro alespoň 310 sedících cestujících a dalších šest posilových jednotek po 140 místech dohromady za pět a půl miliardy korun. Kromě toho chce v soutěži získat také servis objednaných vlaků. Za třicet let má stát šest miliard korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies