VYBERTE SI REGION

Duel dvou osobností

Otázka - Jaký bude další osud brněnského turistického vláčku?

14.3.2008
SDÍLEJ:

GrafikaFoto: DENÍK/Archiv

Vláčku asi dáme dotace

OLIVER POSPÍŠIL, náměstek primátora

V roce 2006 město Brno uzavřelo smlouvu se společností Aval Cz, která se zabývá výrobou silničních turistických vláčků. Jeden takový vláček od června 2006 provozovala v Brně. Po vyhodnocení ekonomických výsledků požádala firma město o ukončení smlouvy. Rada města Brna zatím dohodu o ukončení smlouvy neschválila, ale s největší pravděpodobností vláček v letošní sezoně pod hlavičkou zmíněné firmy do ulic nevyjede.

O jeho další provoz ale stojíme. Je sice primárně atrakcí pro turisty, zpříjemňuje však pobyt ve městě i rodinám s dětmi. A osvědčil se taky jako stylový dopravní prostředek na různé letní kulturní akce, které se konají na Špilberku. Kdo se byl podívat třeba na shakespearovské slavnosti, neviděl vláček prázdný. Proto musíme najít vhodné řešení, aby jej mohl ještě v letošním roce provozovat někdo, kdo nabídne odpovídající služby. Dotace města či jiná forma podpory bude zřejmě nutná. Pokud půjdeme stejnou cestou jako dosud, tedy pokud zvolíme jako provozovatele soukromníka, riskujeme, že se situace může opakovat.

Další možností je svěřit provozování atrakce nějaké městské nebo příspěvkové organizaci. Situaci zatím analyzujeme a řešení teprve hledáme. Jestliže se nakonec rozhodneme pro soukromého provozovatele, společnosti Aval Cz nic nebrání v tom, aby se do veřejné soutěže znovu přihlásila, vždyť ze strany města požadavek na ukončení smlouvy nevzešel.

Vláček se tu nevyplácí

JOSEF REŽNÝ jednatel společnosti Aval Cz, která turistický vlak provozuje

Provozování turistického vláčku v brněnských ulicích se nám nevyplácí. Požádal jsem město Brno o prominutí výpovědní lhůty smlouvy, kterou máme uzavřenou s městem – tak, abychom s provozem turistického vláčku mohli skončit ještě před začátkem nadcházející sezony.

Město Brno ale trvalo na jejím dodržení. Spočítám si, jaká mi hrozí pokuta za porušení smlouvy, a pak se rozhodnu, co udělám dál. Naše firma turistické vláčky vyrábí a já už mám i několik zájemců, kteří by ten jeden brněnský vlak koupili. Pravděpodobně by s ním ale nechtěli jezdit po Brně. Důvod je jednoduchý. Jezdí sem totiž málo zahraničních turistů. A když už v Brně jsou, zůstanou třeba jen jeden den a to jim pak nezbude čas jezdit po městě turistickým vláčkem. A my jsme proto většinou vlakem vozili jen brněnské rodiny.

Bavil jsem se také už se svými kolegy z oboru a vím, že jen tak do toho nikdo nepůjde. Provoz vláčku je prostě ztrátový. Vyjádření Josefa Režného zveřejnil brněnský Deník Rovnost již dříve, jeho aktuální stanovisko se redakci včera nepodařilo získat, přestože ho Josef Režný přislíbil. Po celý včerejší den nezvedal telefony, odpoledne jen poslal SMS zprávu, že má až do večera jednání. Archiv Duelů najdete na webových stránkách brněnského Deníku Rovnost www.brnensky.denik.cz.

Čí názor se Vám líbí více?

Olivera Pospíšila

57 %

Josefa Režného

43 %

Hlasovalo: 7

Anketa byla ukončena

14.3.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jih Moravy je nejchladnější v republice. Silničáři doporučují opatrnou jízdu

Jižní Morava - Hlavní silniční tahy na jižní Moravě jsou v pondělí ráno sjízdné bez komplikací, ovšem na vedlejších cestách doporučují silničáři zvýšenou opatrnost. Na takzvaných inertních úsecích, které se neudržují chemicky, leží ujetý sníh krytý posypem.

Situaci v tabulce nevidím tak černě, hlásil po porážce s Olomoucí kapitán Čermák

Brno – Kapitán svým spoluhráčům nic nevyčítal. Leoš Čermák a jeho parťáci doma v neděli nestačili na Olomouc a v 39. kole extraligy prohráli 1:3. Na slovenského brankáře Branislava Konráda vyslali 33 střel, z nichž se však hokejistům Komety ujala pouze jedna.

Jak být v práci 40 hodin týdně a nezbláznit se

Pracujete často deset hodin denně a přesto stále nestíháte? Pak si potřebujete lépe naplánovat pracovní den a využívat čas efektivněji. Za 40 hodin týdně byste měli pohodlně zvládnout náplň práce, pokud ji děláte správně. Jak na to, radí experti na efektivitu práce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies