VYBERTE SI REGION

Brno dopravní: tramvaje, vlaky, letadla...

GLOSÁŘ TÝDNE - V Brně bude jezdit Porsche. Tramvaj Porsche.

17.9.2007
SDÍLEJ:

Klára KubíčkováFoto: DENÍK: Archiv

Jízda tramvají tolik nezatěžuje životní prostředí, a protože je v Brně už stejně špatný vzduch jako v Praze, je od brněnského dopravního podniku zařazení luxusní tramvaje do provozu prozíravým krokem směrem k čistšímu vzduchu. Totiž: lidé, kteří jezdí autem kvůli prestiži a masáži svého ega, mohou přesedlat na tramvaj a chlubit se potom kolegům, že jezdí do práce „poršákem“. Dostojí tak požadavku ctít značkové výrobky a přitom se budou chovat uvědomněle a ekologicky.

Zeleného manažera či finančníka viděl v dnešní době málokdo. Dopravní podnik ovšem není pouze prozíravým ochráncem čistého vzduchu v našem městě, ale i pragmatickou firmou. Chcete jezdit v poršáku? Tak si připlaťte! Od nového roku bude stát přestupní lístek patnáct korun. A rovnou ve všech hromadných dopravních prostředcích, nejenom v té jedné úžasné tramvaji. Nějaké dvě koruny navíc naštěstí ty byznysmeny nepoloží, takže snad zůstanou tramvajím věrní. Jen aby tu speciální tramvaj nasadili v dopravním podniku na tu správnou trasu.

Židlochovičtí ovšem, co se dopravy týká, prozatím ostrouhají. Vlak od nich do Brna v dohledné době nepojede. Ani v Tuřanech nemají vlak, zato tu mají letiště. Radost z něho ale nemají. Kromě pravidelných a charterových letů jim jednou ročně létají nad hlavami také vojenské stíhačky a obří bombardéry kvůli leteckému festivalu CIAF, který ovšem hejtman kraje slíbil zrušit už vloni. Kraj přitom CIAFu letos poskytl ze svého rozpočtu tři miliony. Kdyby nešly tyhle peníze festivalu, ale dopravnímu podniku, třeba by nemuselo dojít ke zdražení jízdenek.

Ale tramvaj ani trolejbus bohužel nezvládají vzdušnou akrobacii, takže nejsou pro krajské radní tak atraktivní. Navíc vozí jen obyčejné lidi, kteří platí jen obyčejné daně, zatímco na CIAFu se mihnou zástupci investorů a důležité persony z daleka. Takže i přes protesty místních obyvatel bude pravděpodobně CIAF také napřesrok, bez ohledu na sliby zastupitelů. Sliby politiků jsou totiž sliby politiků, těm se příliš věřit nedá. A jsme zpátky u vlaků.

Přestavba brněnského hlavního nádraží už kdekoho dovádí k šílenství. Táhne se víc než kdysi dostavba Temelína, a to už je co říct. A zatímco před volbami byla pro zelené i sociální demokraty prioritní stávající poloha nádraží, po volbách přistupují na kompromisy a polohu mění. Ostatně, každý dává přednost jiné poloze. Třeba milenci na Kraví hoře polohu nádraží neřeší. A pokud se před tím ještě posilní vínem či burčákem, který je letos obzvlášť vydařený, nemusí řešit ani chlad, co už jde od země.

Přišel totiž podzim. A s ním začátek dalšího semestru. Ale to už je téma na další týden v Brně.

17.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Chřipka. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Chřipková epidemie je v plném proudu. Nemocných výrazně přibylo

Michal Škoda.
1

Německé Aue láká Škodu a už jedná se Zbrojovkou

Soud rozhodl: Kohoutovický zpravodaj musí vydat článek opoziční zastupitelky

Brno – Opoziční zastupitelka v Kohoutovicích Dana Kalčíková měla nárok na zveřejnění článku, který ji opakovaně redakční rada místního zpravodaje odmítala vydat. Zastupitelka za zelené a nezávislé se loni v březnu s žalobou obrátila na brněnský městský soud. Ten jí v pátek vyhověl.

Útočník podle obžaloby zrovna znásilňoval jeho přítelkyni. On jen seděl vedle

Brno - Svazování, bití, dušení a znásilnění si podle obžaloby v březnu loňského roku prožila oběť šestatřicetiletého Jana Eliáše v jednom z brněnských bytů. Případ v pátek znovu projednával Krajský soud v Brně. Celé události měla přihlížet trojice mužů, včetně přítele oběti. Ten vypověděl, že všichni se naprosto báli ženu jakkoli bránit a celou noc raději seděli na pohovce a sledovali, co se děje.

Nové trolejbusy překonají i místa bez trolejí. Na baterie ujedou až 10 kilometrů

Brno – Až dělníci rozkopou a přeruší elektrické vedení ve Veveří nebo Údolní ulici, cestující městskou hromadnou dopravou nemusí omezovat pohyb trolejbusy. Brněnský dopravní podnik totiž plánuje koupit deset vozů, které využívají k pohonu také energii z baterií. Cestující v nich tak projedou i místy, kde nevedou troleje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies