VYBERTE SI REGION

Jak se mění DPmB

Komentář - Když celá osmdesátá a ze začátku devadesátých let Brňané volali po přímém spojení Mendlova s Konečného náměstím, v dopravním podniku říkali: To nemá smysl, tím spojem by nikdo nejezdil.

13.12.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Michal Reich

Trolejbusy 145, zavedené v roce 1994, pak praskaly a doteď často praskají ve švech (teď mají číslo 25). Tehdy trvalo velmi dlouho, než dopravní podnik začal lidem naslouchat.Teď sice poslouchá (alespoň to tvrdí představitelé města), ale zřejmě jen jedním uchem. Jinak by totiž slyšel daleko víc, než jen na jeden nový rozjezd a jednu novou linku. Ale i tak. Na přístupu vedení dopravního podniku je jasně vidět rozdíl mezi jeho dnešním smýšlením oproti tomu v pozdním socialismu a raném (nebo taky divokém) kapitalismu.

Kromě nového rozjezdu čekají Brňany ode dnešní jedenácté hodiny večerní i další novinky. Změní se čísla některých linek, někde přestanou v určitou dobu jezdit, jinde jich bude naopak víc. Změní se i názvy zastávek. Lidé z Lesné možná budou naštvaní, že při cestě na Českou budou muset přestupovat z linky číslo jedenáct. Kdo zamíří z Vinohrad na Starou osadu, bude zase muset dávat pozor, do jakého trolejbusu nastupuje. Ale to přece nic není. Podobné „ztráty“ a změny zažitých stereotypů museli skousnout obyvatelé jiných částí Brna daleko dřív.

Žádná revoluce se nekoná. Jedním novým rozjezdem a další autobusovou linkou přirostou obrovskému pavouku městské dopravy a jihomoravského integrovaného systému jen velmi málo patrné končetiny. Ve srovnání se změnami v roce 1995, kdy do centra přestaly jezdit autobusy a vznikl přestupný tarif, nebo z roku 2000, kdy v noci (s dočasnou výjimkou linek 1 a 8) umlkly tramvaje, jde opravdu jen o kosmetické změny. Ale i tak: pozor, ať dnes v noci nebo zítra nedojedete jinam, než máte v plánu!

Autor: Tomáš Herman

13.12.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Libor Zábranský, majitel a trenér Komety Brno v jedné osobě.
5

Nová hala za Lužánkami? O aréně rozhodneme podle studie, povídá Zábranský

Architekti Michal a Lea Mačudovi vsadili na hravost barev, forem a materiálů. Svůj styl pojmenovali „nová bohatost“ a staví jej do protikladu k brněnskému funkcionalismu.
18

Čtyři pokoje, devět jídelníčků. Brno má nový proměnlivý bar

Zbrojovka smetla v Tipsport lize Znojmo pěti góly, dvakrát se trefil Litsingi

Brno /FOTOGALERIE/ – Pohlednou ofenzivní podívanou nabídli fotbalisté Zbrojovky divákům v jihomoravském derby zimní Tipsport ligy. Ve svém druhém duelu skupiny C zvítězili Brňané nad Znojmem 5:1.

Město podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy v Brně

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Propadli se pod led. Záchrana? Hasiči házejí pytle nebo se plazí po žebřících

Brno /VIDEO/ – Topící se lidi vytahovali hasiči ve středu z ledové vody Brněnské přehrady. Nešlo však o bruslaře, kteří vjeli na příliš tenký led, ale o figuranty ve speciálních úborech, kteří do díry vysekané v ledu vlezli dobrovolně. Věděli totiž, že záchrana od kolegů, kteří se učili, jak tonoucího z vody zachránit, přijde téměř okamžitě. „První možnost je většinou házení speciálních pytlů, kterých se tonoucí chytí. Funguje to ale jen zhruba do patnácti metrů, málokdo dohodí dál," vysvětlil instruktor hasičů Alexandr Ficek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies