VYBERTE SI REGION

Silnější přežije

KOMENTÁŘ - První semafor v České republice namontovali dělníci v roce 1911 v Praze.

27.9.2007
SDÍLEJ:

Klára KubíčkováFoto: DENÍK: Archiv

Úkolem semaforů je zpřehlednit dopravu a udělat ji bezpečnější. V Brně je ale dost semaforů, které vytáčí řidiče, protože prý dopravu spíš brzdí, než aby ji zefektivnily. Řidičům vadí dlouhé čekání na zelenou. A chodcům také.

Ve městě se jezdí padesátkou, chodí pětkou. Tedy: auta mohou jet rychlostí maximálně padesát kilometrů za hodinu, chodci, i když jsou čupr, chodí tak pět kilometrů za hodinu. A zatímco všichni řidiči jsou někdy chodci, spousta chodců neřídí a na automobilisty nadává. Město je džungle a silnější přežije. Silnější je v tomhle případě plechové auto a ne člověk z masa a kostí.

A tak, zatímco řidiči nadávají na to, že na některých semaforech nechytnou zelenou vlnu a červená je brzdí, chodci skáčou do vozovky a úprkem se ji snaží přeběhnout, než blikne červený panáček a zelené světlo dá volno automobilům.

Možná by rozohnění řidiči udělali lépe, kdyby si v době, kdy čekají na zelenou, uvědomili, proč byly semafory tenkrát v roce 1911 v Česku zavedeny. Aby zastavovaly dopravu z jedné strany a pouštěly dopravu ze strany druhé. A aby chránily chodce, na které se v té změti křižovatek zas až tak moc nemyslí. V teple svého klimatizovaného vozu se mohou třeba radovat, že je nešlehá déšť a nesužuje zima, jako ty pěší na zebře. Silnější by měl být i shovívavější. Zatím je to padesát ku pěti ve prospěch predátorů.

27.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bruslařskou dálnici na Brněnské přehradě využívají o víkendu davy lidí.
2 23

Bruslařská dálnice. Na přehradě si lidé užívali dvoukilometrového okruhu

Ilustrační foto.

Pozor. Řidičák musí na jižní Moravě vyměnit 82 tisíc lidí

Na ledě ve společném dresu. Hokejový tým tří univerzit sbírá podporu

Brno – HC Univerzita Brno. Tak by mohl znít název společného hokejového týmu hráčů z Masarykovy univerzity, Vysokého učení technického a Mendelovy univerzity. Sportovci třech největších brněnských vysokých škol by pod jednotnou barvou dresu rádi bojovali v druhé lize.

Auto skončilo v řece. Nehoda uzavřela silnici mezi Bílovicemi a Adamovem

Bílovice nad Svitavou – Silnici mezi Bílovicemi nad Svitavou a Adamovem zablokovala v sobotu odpoledne dopravní nehoda. Krátce před druhou hodinou osobní auto sjelo do příkopu a skončilo v řece. Záchranáři odvezli do nemocnice jednu ženu. Podle prvních informací nejde o vážné zranění.

Jistota školky? Nově blízko domova. Brno zavede spádové oblasti

Brno – Každé ráno vyjíždí Martina Kratochvílová z brněnské Bystrce se svou čtyřletou dcerou. „Jelikož pracuji v centru, malou dávám do školky kousek od práce. Je to pro mě pohodlnější. Když skončím, dceru vyzvednu. Kdybych ji musela vyzvedávat v Bystrci, často bych to nestíhala," přiznala matka. Po zavedení takzvaných spádových oblastí, by Kratochvílová mohla mít s umístěním dcery v centru Brna problém. Při letošním zápise si rodiče sice mateřinku vyberou podle zaměření nebo kvality. Hlavním kritériem pro přijetí ale bude místo trvalého bydliště. Brno musí spádové oblasti zavést kvůli novele z ministerstva školství.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies