VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přestupní za patnáct

Městská hromadná doprava v Brně zdraží. Přesto dopravní podnik na jízdenkách nikdy nevydělá tolik, aby to pokrylo náklady.

13.9.2007
SDÍLEJ:

Klára KubíčkováFoto: DENÍK: Archiv

Když se spočítá, kolik stojí tisk jízdenek a kupónů se všemi ochrannými prvky, které jsou skoro tak promyšlené jako u bankovek, kolik stojí jejich distribuce, jaké platy mají pracovníci, kteří je prodávají a na kolik dopravní podnik vyjdou platy revizorů, dojdeme k závěru, že jízdenky vydělávají hlavně samy na sebe.

Jízdenková mašinérie zaměstnává mnoho lidí. Pokud bychom chtěli trvat na všech známých závěrech o znečištění ovzduší a civilizačních vlivech automobilismu, musela by vláda direktivně odsouhlasit zrušení jízdného ve všech českých a moravských městech. Kdyby byla hromadná doprava zadarmo, lidé by ji více používali, ubylo by aut, nebylo by nutné investovat do opravy silnic a do výstavby nových, snížila by se nehodovost, nepotřebovali bychom tolik dopravních policistů, plicních lékařů, sanitek a pohřebáků.

Zelená utopie? Jen čirá dedukce. Nelze samozřejmě předpokládat, že se všichni vzdají svého auta, když budou tramvaje zadarmo. Když ale hromadná doprava zdraží, automobilistů přibude – to je trend, který se dá ověřit třeba na diskutovaném zvýšení ceny vlaků před dvěma lety. Jenomže logika tady nehraje žádnou roli. Před dlouhodobou perspektivou je upřednostněn momentální zisk. Takže s přestupem za patnáct, milí spolucestující. A nebo raději vozem?

13.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Tvrdost, důraz. Zbrojovka čelí záchranářskému střetu na hřišti poslední Jihlavy

Motoráček zvaný Hurvínek.

Historický vlak Hurvínek se v pondělí vrátí zpátky na koleje

Soutěžilo muzeum i studio televize. Kraj rozdával ceny za stavby

Jižní Morava – Jihomoravané se ve čtvrtek dozvěděli, kdo z nich postavil nejlepší a nejužitečnější stavbu.

Přišel o nohu a nechtěl, aby ho zachránili. Svůj příběh říká začínajícím řidičům

Brno - Přestože při dopravní nehodě před třemi lety přišel o pravou nohu, třiačtyřicetiletý Aleš Eger se své lásky k motorkám nevzdal a jezdí dál. Vozí s sebou batoh, který měl při nehodě. „Je to takový můj talisman. Připomíná mi, že už se nemusím vrátit domů," říká Eger. Ve čtvrtek o svých zkušenostech vyprávěl na Integrované střední škole automobilové v Brně na akci pro nezkušené a začínající řidiče Jezdím cool.

Děti neponižuji. Nabádali je proti mně, oponuje učitelka. Někteří rodiče ji hájí

Brno - Po stížnosti rodičů na učitelku základní školy Labská se Brněnskému deníku Rovnost ozvali jiní, kteří ji naopak hájí. Pochybení odmítá i dotyčná vyučující.

Největší obavy důchodců? O zdraví i z migrantů, ukázal dlouholetý výzkum

Brno – Jak vnímají lidé odchod do důchodu a z čeho mají největší starosti? Na podobné otázky i mnoho dalších hledali odpověď výzkumníci z Provozně ekonomické fakulty Mendelovy univerzity v Brně. Několik let analyzovali pomocí dat z evropských šetření, dotazníků i hloubkových rozhovorů kvalitu života českých důchodců. Ve středu představili výsledky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies