VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Logika silničních sítí

KOMENTÁŘ - Jižní Morava je na tom co do plánování rozvoje silničních sítí skoro nejhůř v celé republice. Systematická rekonstrukce a dostavba hlavních tahů by měla podle ministerstva dopravy přijít na řadu až v roce 2015. Do té doby se bude jezdit po starých silnicích, které se jen občas zazáplatují, tedy pokud bude tuhá zima a rozpočty to dovolí.

26.9.2007
SDÍLEJ:

Klára KubíčkováFoto: DENÍK: Archiv

Výstavba nových rychlostních silnic a dálnic musí mít logiku. A logika v tomhle případě není čím dřív, tím líp. Logický dotaz by měl znít: potřebujeme nové rychlostní silnice a potřebujeme je hned?

Jakkoli je nutné omezovat a snižovat počet automobilů, je motorizace naší společnosti nepřehlédnutelným faktem. Logika tedy velí vzít to z druhého konce: pokud už silnice, pak takové, které budou tvořit obchvaty měst a obcí, nepovedou přes obydlené zóny a budou co nejefektivnější. Pokud už kamionovou dopravu a ne nákladní železniční, pak s omezeními a za vysoké poplatky pro ty, co jí využívají. A pokud dálnice, tak jen pokud nezdevastují krajinu a její ráz, tedy samozřejmě alespoň do určité míry.

Není pochyb o tom, že severojižní tah přes Jihomoravský kraj se musí změnit a sladit s dopravou v ostatních zemích Evropské unie. Obce, přes které v současné době jezdí kamiony do Rakouska, se právem bouří. Nikdo by nechtěl, aby jeho děti chodily do školy přes silnici, kde za dopoledne profrčí stovky několikatunových náklaďáků. To, co je nyní v Bučovicích na denním pořádku (a přitom to není v pořádku), by mělo zavedení obchvatů měst změnit. Problém je, že v Jihomoravském kraji až v roce 2015. Pokud ovšem tyto projekty uspěcháme, může se stát, že slavná erčtyřicettrojka povede přes Bystrc či Kuřim a máme tu bučovický problém v bleděmodrém.

Územní plánování silnic není úkol pro jednu vládu či jedno ministerstvo. Ani úkol pro Prahu či Brusel. S krajem a městem, kterého se stavby týkají, je třeba vést systematický dialog. S jejich zastupiteli, obyvateli, ekonomy i ekology. Jižní Morava je jedno z posledních území, kde se postaví nové silnice. To by nevadilo, kdybychom si mohli být jistí, že čím později na nás přijde řada, tím lépe se věc prodiskutuje a tím kvalitnější pak bude.

26.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Řezal se v obličeji a hrozil, že skočí z okna. Sebevraha zachránil vyjednavač

Ilustrační foto.
17

Doprava v Brně v roce 2050? Sdílení cest, o pětinu méně aut, tvrdí plán mobility

Špílmachr Zavadil se vrátil do Teplic, kde se před rokem vážně zranil

Teplice - První zápas ligového jara v Teplicích byl pikantní pro brněnského kapitána Pavla Zavadila. Osmatřicetiletý fotbalista se vrátil do základní sestavy právě v místech, kde se jeho kariéra před necelým rokem málem zastavila nadobro. Zavadil v sobotu výrazně pomohl Zbrojovce k cenné remíze 1:1 a končit ani zdaleka nechce.

AKTUALIZOVÁNO

Kometa mlčela i po mstě Pöpperleho, na Spartě padla 0:4

Praha, Brno – První díl trilogie se soupeři ze špičky extraligové tabulky hokejistům Komety nevyšel. Na ledě pražské Sparty v nedělním 48. extraligovém kole prohráli 0:4 a nenavázali na páteční domácí výhru proti Pardubicím.

Kordis chystá elektronické jízdné pro celou jižní Moravu. Nejdřív už příští rok

Jižní Morava – Skoro čtyřiadvacet tisíc cestujících v brněnské hromadné dopravě už prostřednictvím platebních karet používá elektronické předplatní jízdenky, takzvané šalinkarty. Koordinátor jihomoravské dopravy Kordis usiluje o to, aby si elektronické jízdenky mohli pořizovat lidé v celém kraji. Nejdřív to ale bude až v příštím roce.

Divoká bitka. Před nádražím se poprala desítka lidí, měli i teleskopické obušky

Brno - Teleskopické obušky, dva lehce zranění mladíci a dva v policejní cele. Rvačku asi deseti lidí, ke které došlo na brněnském hlavním nádraží, šetří od pátečního večera policisté.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies