VYBERTE SI REGION

Logika silničních sítí

KOMENTÁŘ - Jižní Morava je na tom co do plánování rozvoje silničních sítí skoro nejhůř v celé republice. Systematická rekonstrukce a dostavba hlavních tahů by měla podle ministerstva dopravy přijít na řadu až v roce 2015. Do té doby se bude jezdit po starých silnicích, které se jen občas zazáplatují, tedy pokud bude tuhá zima a rozpočty to dovolí.

26.9.2007
SDÍLEJ:

Klára KubíčkováFoto: DENÍK: Archiv

Výstavba nových rychlostních silnic a dálnic musí mít logiku. A logika v tomhle případě není čím dřív, tím líp. Logický dotaz by měl znít: potřebujeme nové rychlostní silnice a potřebujeme je hned?

Jakkoli je nutné omezovat a snižovat počet automobilů, je motorizace naší společnosti nepřehlédnutelným faktem. Logika tedy velí vzít to z druhého konce: pokud už silnice, pak takové, které budou tvořit obchvaty měst a obcí, nepovedou přes obydlené zóny a budou co nejefektivnější. Pokud už kamionovou dopravu a ne nákladní železniční, pak s omezeními a za vysoké poplatky pro ty, co jí využívají. A pokud dálnice, tak jen pokud nezdevastují krajinu a její ráz, tedy samozřejmě alespoň do určité míry.

Není pochyb o tom, že severojižní tah přes Jihomoravský kraj se musí změnit a sladit s dopravou v ostatních zemích Evropské unie. Obce, přes které v současné době jezdí kamiony do Rakouska, se právem bouří. Nikdo by nechtěl, aby jeho děti chodily do školy přes silnici, kde za dopoledne profrčí stovky několikatunových náklaďáků. To, co je nyní v Bučovicích na denním pořádku (a přitom to není v pořádku), by mělo zavedení obchvatů měst změnit. Problém je, že v Jihomoravském kraji až v roce 2015. Pokud ovšem tyto projekty uspěcháme, může se stát, že slavná erčtyřicettrojka povede přes Bystrc či Kuřim a máme tu bučovický problém v bleděmodrém.

Územní plánování silnic není úkol pro jednu vládu či jedno ministerstvo. Ani úkol pro Prahu či Brusel. S krajem a městem, kterého se stavby týkají, je třeba vést systematický dialog. S jejich zastupiteli, obyvateli, ekonomy i ekology. Jižní Morava je jedno z posledních území, kde se postaví nové silnice. To by nevadilo, kdybychom si mohli být jistí, že čím později na nás přijde řada, tím lépe se věc prodiskutuje a tím kvalitnější pak bude.

26.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Desetiminutovou pauzu od starostí i víc jak půlhodinovou demolici na uklidnění nabízí v brněnském Anger Roomu. Lidé tam mohou za peníze ničit libovolné věci. Povolené ničení si zkusili i stážisté Rovnosti Anna Tišnovská a Matěj Říha.
2 18

Anger Room: zájem o ničení mají hlavně ženy

Trenér Svatopluk Habanec.

Někteří hráči jsou bázliví, musejí přidat, říká kouč Habanec

Muž blokoval tramvaj. Dal hlavičku ženě, která mu chtěla pomoci

Brno – Vlastním tělem chtěl nejspíš zastavit tramvaj jednapadesátiletý Brňan, který v sobotu večer postával uprostřed kolejiště. Poté napadl a zranil dvacetiletou ženu, když se jej snažila z kolejí odvést. Řidič tramvaje, jíž muž bránil v cestě, na místo zavolal strážníky.

Platy v kraji? I přes navýšení jsou stále podprůměrné

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Rychlý nárůst částek na výplatních páskách zaznamenali loni Jihomoravané. Podle dostupných údajů za první tři čtvrtletí roku 2016 dosáhla průměrná mzda v kraji na 26 413 korun. Meziročně se tak zvýšila o 1261 korun.

Rychle a zběsile v Brně. Provokoval strážníky, pak ujížděl i na červenou

Brno /VIDEO/ – Byla to honička skoro jako z akčního filmu. Před brněnskými strážníky ujížděl řidič, který předtím úmyslně zaparkoval na chodníku před ředitelstvím městské policie ve Štefánikově ulici a odmítal auto odstranit. Situaci po zadržení vysvětloval tím, že zákony jsou od toho, aby se porušovaly. „Dobrá honička," řekl zasahujícím policistům.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies