VYBERTE SI REGION

Potřeba Autosalonu

Komentář - Ještě před dvěma měsíci to vypadalo, že brněnský Autosalon možná vůbec nebude. Ještě před dvěma měsíci Škodovka odstavovala výrobu.

10.3.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Teď je 10. března 2008. Škoda vyrábí naplno a vedení brněnského výstaviště oznámilo, že zdejší autosalon nakonec uspořádá. Navzdory tomu, že šéfové mnohých výstav po celé Evropě pro letošek shánění automobilek vzdali.

Ne, neznamená to, že největší česká přehlídka automobilů je svázaná s největší českou firmou. Tyto dvě věty jen dávají naději, že už se třeba některé automobilky odrazily ode dna, k němuž je stáhla světová hospodářská krize. Že by tím pádem i ostatní její důsledky a znaky včetně zvyšující se nezaměstnanosti mohly brzy pominout.

K takovým optimistickým myšlenkám svádějí i zprávy z největšího světového autosalonu v Ženevě. Automobilky tam od víkendu předvádějí své novinky ve vší slávě a v plném lesku. Jako by už krize pominula.

Problém je, že to není tak jednoduché. Zatímco ženevskou přehlídku si nedovolí žádná známá automobilka vynechat, Brno klidně oželí.

Veletrhy Brno navíc autosalon prostě uspořádat musejí. Jinak by mohly lehce přijít o licenci, na kterou si brousí zuby jiná východoevropská města. A například v konkurenci Moskvy, za níž stojí bohatí ruští magnáti, může být jakékoli zaváhání osudné.

I proto Veletrhy Brno autosalon uspořádají za každou cenu. Ať letošní přehlídka aut bude pro jednu z největších brněnských firem jakkoli ztrátová, její manažeři dobře vědí: ty peníze, které vystavovatelům odpustíme a které ztratíme, se nám v budoucnu vrátí. Tím, že Brnu autosalon zůstane.

Autor: Tomáš Herman

10.3.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Tradiční průmysl v Česku skomírá. A uvolňuje místo montovnám

Část stojírenského holdingu Vítkovice, ČKD Praha DIZ, Kovosvit MAS, jeden z následovníků Škody Plzeň Pilsen Steel i výrobce letadel Let Kunovice. To je pět tradičních značek českého průmyslu, které v současnosti čelí existenční krizi. Možná tedy v přímém přenosu sledujeme závěr transformace české ekonomiky zahájený po listopadu 1989. Kdo se včas nepřizpůsobil novým poměrům nebo se dál jednostranně orientoval na východní trhy, dnes zápasí o přežití. Svou roli v ekonomice naopak posilují podniky se zahraničními majiteli, na které často pasuje hanlivý termín montovny.

Strojírenský veletrh ukáže simulátor vysokorychlostní čínské železnice i roboty

Brno /INFOGRAFIKA/ – Nejvíce vystavovatelů, největší expozice partnerské země, největší veletrh posledních let. K osmapadesátému ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu se už nyní pojí superlativy. Expozice uvítají první návštěvníky v pondělí.

Zdrogovaný řidič ujížděl před policisty. Zastavila ho až betonová překážka

Brněnsko – Zběsilá jízda autem, honička pěšky a konec v poutech. Tak vypadal čtvrteční policejní zákrok vůči řidiči auta Ford Focus.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies