VYBERTE SI REGION

Cíle? Kvalita a být nápomocní dobrým věcem, říká Ličmanová

Mikulov /ROZHOVOR/ - COOP Jednota Mikulov je obchodní společností s dlouhou historií, která byla založená už v roce 1956. Maloobchodní síť prodejen dnes provozuje nejen na Břeclavsku, ale i v okrese Brno venkov a na Vyškovsku. Společnost patří k největším zaměstnavatelům v břeclavském okrese, kde zaměstnává více než 650 lidí. V Hustopečích má logistický sklad s vlastní dopravou, který zásobuje 87 prodejen. Jednota sází i na svoji výrobnu lahůdek, která dodává výrobky pouze do vlastní sítě prodejen. „Tyto výrobky jsou zákazníky velmi oblíbené a vyhledávané," říká výkonná ředitelka společnosti Jednota Mikulov Vlasta Ličmanová.

1.12.2014
SDÍLEJ:

Vlasta Ličmanová.Foto: Osobní archiv

Jak velký důraz klade vaše společnost na ekologii a ochranu životního prostředí?

Všechny prodejny Jednoty Mikulov jsou držitelem Certifikátu jakosti udělovaného Českou společností pro jakost v Praze. V loňském roce byl na všech prodejnách provedený recertifikační audit prověření míry plnění požadavků. Nezávislý audit vyjádřil velkou spokojenost s přístupem zaměstnanců k dodržování všech postupů v běžné prodejní praxi a v ekologické likvidaci odpadu, kterou naše společnost provádí.

Co je pro vás nejdůležitější ve vztahu k zákazníkům?

Jedním z nejdůležitějších cílů naší maloobchodní sítě je nabízet zákazníkům kvalitní výrobky. Navíc jim chceme poskytnout jistotu, že zboží, které si u nás nakoupí, je opravdu to nejlepší. Proto v prodejnách nabízíme výrobky s pečetí COOP Dobré jistoty. Tu uděluje COOP svým potravinářským produktům, které splňují náročná kritéria kvality a jsou léty prověřené spotřebiteli. Že si za těmito výrobky opravdu stojíme, dokládá i fakt, že na webových stránkách www.coopclub.cz jsou pro všechny zájemce volně dostupné výsledky testů všech výrobků s logem COOP Dobré jistoty.

Jaká jsou kritéria této značky?

Za prvé musí být výrobek s tímto logem bezpečný, to znamená bez geneticky upravených vstupů, bez kontroverzních aditiv nebo umělých barviv. Za druhé poctivý: obsahuje přírodní a přirozené suroviny a pouze deklarované složky v množství odpovídajícím označení výrobku. Za třetí ověřený: testovaný ochutnávkami a ověřený renomovanými pracovišti. Za čtvrté český, tedy s garancí výroby v České republice s uvedením místa výrobce. Za páté ekologický: splňuje podmínky ekologické obnovitelnosti zdrojů, bez fosfátů, není testovaný na zvířatech, obaly jsou likvidované ekologicky. A za šesté společensky odpovědný: neobsahuje dětskou ani jinak společensky neúnosnou práci a výrobce je společensky bezúhonný.

Nabízíte pro své zaměstnance nějaké benefity? Vycházíte jim vstříc například v oblasti rozšiřování kvalifikace?

V uplynulých dvou letech jsme organizovali rozsáhlé školení pro zaměstnance z fondů Evropské unie. Vedení společnosti si uvědomuje, že v oblasti maloobchodu není vzdělaných a kvalifikovaných zaměstnanců dostatek a o tento učební obor není velký zájem. Kvalitní zaměstnance můžeme tedy získat pouze pravidelným školením a každodenním zlepšováním jejich postupů na pracovištích. Odměnou je motivace a benefity v podobě příspěvků na stravování, dovolenou, vánoční prémie a podobně.

Snaží se Jednota Mikulov konkrétními projekty pomáhat těm, kteří pomoc potřebují?

Ano, jelikož nám nejsou lhostejné problémy, které sužují naši společnost, a chceme být nápomocní dobrým věcem. V roce 2012 jsme podpořili projekt Sport na školách. Jedna koruna z každého výrobku Procter & Gamble, který se prodal od června do srpna v prodejnách COOP, směřovala na zakoupení sportovního vybavení do škol. V regionu jsme vybrali dvě základní školy, které se sportu významně věnují, a to ve Velkých Pavlovicích a Valticích. Další projekt, do něhož jsme se zapojili loni, nesl název Pomáháme osamělým seniorům. Přispět mohl každý, kdo si od května do srpna koupil určitý výrobek od Procter & Gamble. Z každého nákupu šla jedna koruna na pomoc těm, kteří to potřebují. Celkem se na pomoc seniorům podařilo vybrat 328 618 korun, z toho 27 016 korun přímo v Jednotě Mikulov.

A letos?

Celý rok je Jednota Mikulov zapojená do charitativní veřejné sbírky, ve vybraných prodejnách máme umístěné sbírkové pokladničky. Organizátorem sbírky je Diakonie Českobratrské církve evangelické středisko Betlém. Jeho posláním je poskytovat podporu a péči lidem, kteří se v důsledku svého věku nebo zdravotního postižení dostali do nepříznivé životní situace. Od března je navíc v našem supermarketu v Pohořelicích umístěný sběrný box na víčka od PET lahví. Jeho výtěžek slouží na úhradu speciální lékařské péče malé Evičky z Pohořelic, která od narození trpí dětskou mozkovou obrnou.

Podporujete na Břeclavsku i nějaké sportovní či kulturní aktivity?

Jistě, každoročně se angažujeme i v oblasti společenské a podílíme se na podpoře vybraných akcí. V první řadě je to partnerství družstva s městem Mikulov při tradičním Pálavském vinobraní. V minulých letech jsme také byli jedni ze sponzorů skupiny mažoretek Neonky z Moravské Nové Vsi. Mezi námi sponzorované sportovní akce neodmyslitelně patří Turnaj mistrů světa v kolové v Šitbořicích. Každoročně také podporujeme řadu obecních a městských plesů v lokalitách, kde máme prodejny. V roce 2014 jsme rovněž finančně podpořili folklorní festival Kraj beze stínu.

Autor: Michal Šupálek

1.12.2014
SDÍLEJ:
Budova na brněnském náměstí Svobody, ve kterém je v přízemí prodejna McDonald´s. Ilustrační foto.
7

Nový nájemce po McDonald's? Zatím bez zájmu. Město sleví z požadavku na záchody

Oslovi v minizoo v brněnských Horních Heršpicích museli v úterý na pomoc přispěchat strážníci. Zvíře totiž propadlo tenkou vrstvou ledu a zůstalo stát po krk v ledové vodě.

Osel z minizoo se propadl po krk do ledové vody. Na břeh se nakonec vyšplhal sám

Směr se změnil, čáry zůstaly. Parkoviště u Mahenova divadla je špatně označené

Brno – Lidé váhavě obcházejí zaparkovaná auta v brněnské ulici Za Divadlem. Na obrácení jednosměrného provozu, o kterém Brněnský deník Rovnost informoval již minulý týden, si řidiči již zvykají, stále si však nejsou jistí, jak mají v ulici parkovat.

VIDEO: Holky na techniku patří, láká studentky nový klip VUT

Brno – Matematika nebo fyzika nejsou jen pro muže, upozorňuje nová kampaň Vysokého učení technického v Brně s názvem Sem patřím. Univerzita se díky ní snaží vyvrátit stereotypy, které odrazují uchazečky od studia technických oborů. Odvahu jim dodává motivační videoklip i internetové stránky.

Zloděj chtěl odjet s lupem, nenastartoval dodávku

Příbram na Moravě – Nestartuje auto? Pokud se to stane řidiči, který spěchá do práce, je to nepříjemná záležitost. Hodně naštvaný pak musel být zatím neznámý zloděj, jenž marně startoval dodávku, do níž si předtím nanosil lup. O kuriózním případu z Příbrami na Moravě na Brněnsku informovali policisté v úterý.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies