VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Díl 11.: Umírající stavební spořitelny. Podruhé

Spořicí účty u bank jsou běžně bez poplatků. Pokud však spoříme na účtu stavební spořitelny, musíme platit poplatek za vedení účtu. Tento poplatek je v řádu několika stokorun, běžně za vedení účtu zaplatíme přes 300 Kč ročně. A to i přesto, že s účtem během roku nic moc neděláme.

18.6.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: Deník/ Petr Šilar

Pokud si myslíte, že jste uzavřeli smlouvu za určitých pevně daných podmínek, a ty se nemohou jen tak změnit, tak jste vedle jak ta jedle. V minulosti se měnila výše státního příspěvku, ale také poplatek za vedení účtu. Jinými slovy pravidla hry se mění za pochodu. Proto se může stát, že se jednou každý klient dočká toho, že rok nebo dva po sepsání smlouvy zjistí, že mu byl zaveden „nový a nutný" poplatek, aby se mohla spořitelna o něco obohatit.

Pan Němec

V minulosti jsem se setkal s panem Němcem, který poptával spořicí a velmi likvidní produkt. Likvidní produkt znamená, jak rychle se vaše peníze v tomto produktu objeví na vašem osobním účtu. Bohužel jsem se s klientem setkal až ve chvíli, kdy svoji poptávku již měl vyřešenou, aspoň si to teda myslel.

Nechal si poradit od „odborníka", že si má založit stavební spoření, kde podle slov daného obchodníka nejsou žádné poplatky, vázací doba apod. Ke svému úžasu zjistil, že každý rok musí zaplatit minimálně 300 Kč za vedení účtu, poplatek za uzavření smlouvy, který činil dva tisíce, jelikož cílová částka ve smlouvě byla 200 tisíc korun a produkt je automaticky sjednán na dobu šesti let. Stavební spoření má své výhody i nevýhody, ale z tohoto případu plyne značné pochybení daného „odborníka", který klienta doslova mystifikoval.

Riskantní hra

Tvrdit, že nejsou pouhé spořitelny, ale nezávislé poradenské společnosti, které poskytují „komplexní" poradenství, je pro mě více než úsměvné. Stavební spořitelny se skutečně začaly „transformovat" a některé z nich se snaží působit jako „nezávislé" finančně poradenské společnosti. V portfoliu mají již několik dalších produktů, které však často nabízejí v rámci stejné finanční skupiny. O nezávislém výběru pro klienta tedy nemůže být ani řeč.

Závěr: mezi nejčastější triky stavebních spořitelen patří sjednávání nesmyslně vysokých cílových částek za účelem navýšení vstupního poplatku, nahrazování výhodných smluv těmi méně výhodnými, absurdní poplatky, zavádění nových poplatků, neodborné rady dealerů a měnící se pravidla.

Seriál o finanční gramotnosti píše exkluzivně pro Deník Rovnost expert Jan Dragon

Autor: Redakce

18.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Český reprezentant a bývalý hráč brněnské Komety Michal Kempný.

Proti Finsku už za českou reprezentaci naskočí i obránce Chicaga Kempný

Déšť. Ilustrační foto.

Pršet bude dál. Počasí se zlepší až o víkendu

Sebevrah skočil z mostu na D1. Náraz přežil, je ale těžce zraněný

Brněnsko – O sebevraždu skokem z mostu se ve středu v osm hodin večer pokusil starší muž na dálnici u Devíti křížů na Brněnsku. „Jednalo se o muže, který se narodil v roce 1962," uvedla mluvčí jihomoravských policistů Štěpánka Komárová. Dodala, že auta místem projedou jedním pruhem a velké kolony se na místě netvoří.

Naše práce lidi hřeje, zní z výrobny kotlů. Ročně jich zhotoví 15 tisíc

Rapotice /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Všechno, co děláme, hřeje. Výstižné motto používá společnost Thermona v Rapoticích, které patří další díl seriálu Deníku Rovnost Za zavřenými dveřmi.

Šnečí tempo budování dálnic? Hlavně kvůli zpožděnému územnímu plánu, tvrdí

Jižní Morava – Hlavní příčinou současných průtahů při přípravě stavby nových dálnic a silnic první třídy v Jihomoravském kraji je zrušení schválených zásad územního rozvoje před téměř pěti lety. Shodují se na tom zástupci Ředitelství silnic a dálnic i poslanec a místopředseda sněmovního podvýboru pro dopravu Jaroslav Klaška.

Konec červených v noci na semaforech? Rozhodne analýza. Jedou kvůli bezpečnosti

Brno /ANKETA/ - Část řidičů i brněnských politiků chce prověřit celonoční provoz křižovatek řízených semafory. V Brně jich je čtyřiadvacet a zpomalují provoz. Semafory se nevypínají kvůli bezpečnosti.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies