VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Díl 11.: Umírající stavební spořitelny. Podruhé

Spořicí účty u bank jsou běžně bez poplatků. Pokud však spoříme na účtu stavební spořitelny, musíme platit poplatek za vedení účtu. Tento poplatek je v řádu několika stokorun, běžně za vedení účtu zaplatíme přes 300 Kč ročně. A to i přesto, že s účtem během roku nic moc neděláme.

18.6.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: Deník/ Petr Šilar

Pokud si myslíte, že jste uzavřeli smlouvu za určitých pevně daných podmínek, a ty se nemohou jen tak změnit, tak jste vedle jak ta jedle. V minulosti se měnila výše státního příspěvku, ale také poplatek za vedení účtu. Jinými slovy pravidla hry se mění za pochodu. Proto se může stát, že se jednou každý klient dočká toho, že rok nebo dva po sepsání smlouvy zjistí, že mu byl zaveden „nový a nutný" poplatek, aby se mohla spořitelna o něco obohatit.

Pan Němec

V minulosti jsem se setkal s panem Němcem, který poptával spořicí a velmi likvidní produkt. Likvidní produkt znamená, jak rychle se vaše peníze v tomto produktu objeví na vašem osobním účtu. Bohužel jsem se s klientem setkal až ve chvíli, kdy svoji poptávku již měl vyřešenou, aspoň si to teda myslel.

Nechal si poradit od „odborníka", že si má založit stavební spoření, kde podle slov daného obchodníka nejsou žádné poplatky, vázací doba apod. Ke svému úžasu zjistil, že každý rok musí zaplatit minimálně 300 Kč za vedení účtu, poplatek za uzavření smlouvy, který činil dva tisíce, jelikož cílová částka ve smlouvě byla 200 tisíc korun a produkt je automaticky sjednán na dobu šesti let. Stavební spoření má své výhody i nevýhody, ale z tohoto případu plyne značné pochybení daného „odborníka", který klienta doslova mystifikoval.

Riskantní hra

Tvrdit, že nejsou pouhé spořitelny, ale nezávislé poradenské společnosti, které poskytují „komplexní" poradenství, je pro mě více než úsměvné. Stavební spořitelny se skutečně začaly „transformovat" a některé z nich se snaží působit jako „nezávislé" finančně poradenské společnosti. V portfoliu mají již několik dalších produktů, které však často nabízejí v rámci stejné finanční skupiny. O nezávislém výběru pro klienta tedy nemůže být ani řeč.

Závěr: mezi nejčastější triky stavebních spořitelen patří sjednávání nesmyslně vysokých cílových částek za účelem navýšení vstupního poplatku, nahrazování výhodných smluv těmi méně výhodnými, absurdní poplatky, zavádění nových poplatků, neodborné rady dealerů a měnící se pravidla.

Seriál o finanční gramotnosti píše exkluzivně pro Deník Rovnost expert Jan Dragon

Autor: Redakce

18.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
1

Řezal se v obličeji a hrozil, že skočí z okna. Sebevraha zachránil vyjednavač

Počítačový scan mozku zasaženého Alzheimerovou chorobou. Ilustrační foto.

Alzheimera odhalí pětiminutový test. Pilotní projekt má dřív zachytit nemoc

Doprava v Brně v roce 2050? Sdílení cest, o pětinu méně aut, tvrdí plán mobility

Brno /ANKETA/ - Pruhy v protisměru pro cyklisty v jednosměrkách? Rozšíření pěších zón? Přednost autobusů na křižovatkách? Tyto a desítky dalších návrhů ovlivňujících dopravu v Brně představil městský plán mobility do roku 2050. Do 30. dubna k němu lidé mohou zasílat připomínky.

AKTUALIZOVÁNO

Kometa mlčela i po mstě Pöpperleho, na Spartě padla 0:4

Praha, Brno – První díl trilogie se soupeři ze špičky extraligové tabulky hokejistům Komety nevyšel. Na ledě pražské Sparty v nedělním 48. extraligovém kole prohráli 0:4 a nenavázali na páteční domácí výhru proti Pardubicím.

Špílmachr Zavadil se vrátil do Teplic, kde se před rokem vážně zranil

Teplice - První zápas ligového jara v Teplicích byl pikantní pro brněnského kapitána Pavla Zavadila. Osmatřicetiletý fotbalista se vrátil do základní sestavy právě v místech, kde se jeho kariéra před necelým rokem málem zastavila nadobro. Zavadil v sobotu výrazně pomohl Zbrojovce k cenné remíze 1:1 a končit ani zdaleka nechce.

Kordis chystá elektronické jízdné pro celou jižní Moravu. Nejdřív už příští rok

Jižní Morava – Skoro čtyřiadvacet tisíc cestujících v brněnské hromadné dopravě už prostřednictvím platebních karet používá elektronické předplatní jízdenky, takzvané šalinkarty. Koordinátor jihomoravské dopravy Kordis usiluje o to, aby si elektronické jízdenky mohli pořizovat lidé v celém kraji. Nejdřív to ale bude až v příštím roce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies